تاریخ سازی لئو مسی با پیراهن تیم فرانسوی!

در بسته خبری این هفته ورزش ایران و جهان خبرهای مختلفی به چشم می‌خورد که خواندن آن خالی از لطف نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مطابق هفته‌های گذشته، مهم‌ترین خبرهای ورزشی جهان در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

لیونل مسی پس از قهرمانی با تیم ملی آرژانتین در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، به ۳۵ بازیکن و کادر فنی این تیم آیفون طلایی هدیه داد. روی هر گوشی موبایل، نام بازیکنان، شماره و لوگو تیم ملی آرژانتین با سه ستاره طلایی حکاکی شده است.

در حالی که قرار بود، تیم‌های ملی ایران و عراق در روز ششم و یا هفتم فروردین ماه سال ۱۴۰۲ دیداری دوستانه با یکدیگر برگزار کنند، اما شنیده می‌شود این مسابقه به دلیل عدم توافق بر سر مکان برگزاری لغو شده است.

باشگاه بارسلونا رسماً اعلام کرد که ژوائو مندس، پسر رونالدینیو، را به خدمت گرفته است. ژوائو دو هفته بود با تیم جوانان بارسا تمرین می‌کرد و توانست نظر مساعد مسئولان باشگاه کاتالان را جلب کند.

بنا بر اعلام روابط عمومی فدراسیون شطرنج، پس از رایزنی‌های شادی پریدر نایب رئیس فدراسیون شطرنج کشورمان در جلسه انتخابات کنفدراسیون آسیا، میزبانی به ایران تعلق گرفت.

رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی جوانان جام شاهد که قرار بود روزهای هفدهم لغایت نوزدهم اسفندماه به میزبانی بندر ماهشهر استان خوزستان برگزار شود به تعویق افتاد.

آرات حسینی کودک نابغه ایرانی که استعداد او پیش از این مورد توجه بزرگان فوتبال جهان از جمله لیونل مسی قرار گرفته بود، از این پس در آکادمی فوتبال سپاهان به فعالیت خواهد پرداخت.

مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه ۲۰۲۳ ناشنوایان به میزبانی قرقیزستان با کسب ۹ مدال طلا، ۱ نقره و ۲ برنز و قهرمانی تیم‌های ملی تکواندو ناشنوایان ایران به پایان رسید.

طالب عرب پور بازیکن فوتسال، توسط شورای صدور رأی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ، ۳ سال از تمامی فعالیت‌های ورزشی محروم شد. ماده مصرفی عرب پور "استانوزولول" از گروه S۱ فهرست مواد و روش‌های ممنوعه وادا بوده که در نمونه گیری آذر ماه در جریان رقابت‌های لیگ برتر فوتسال گرفته شده است.

تاریخ سازی لئو مسی با پیراهن تیم فرانسوی!

شایعات انتقال لیونل مسی ابرستاره آرژانتینی به لیگ فوتبال آمریکا و به باشگاه اینتر میامی در چند هفته گذشته سوژه رسانه‌های دنیا شده است. اینتر میامی با مالکیت دیوید بکام اسطوره انگلیسی یکی از مشتریان اصلی لیونل مسی به شمار می‌آید.

دیدار فینال قهرمانی جوانان جهان بین تیم‌های ملی کبدی جوانان ایران و هند، در سالن ۶ هزار نفری غدیر ارومیه برگزار شد. در این دیدار تماشایی که بیش از ۲ هزار تماشاگر ارومیه‌ای آن را تماشا می‌کردند، تیم ملی هند توانست با نتیجه ۴۱ بر ۳۳ ایران را شکست داده و قهرمان شود.

فرشید لک بازیکن سابق تیم نفت مسجدسلیمان که به دلیل مصرف قهوه مسموم در شهر بندرگناوه به کما رفته بود، دار فانی را وداع گفت. با وجود تلاش پزشکان در روزهای اخیر متأسفانه هیچ تغییری در حال و هوشیاری این بازیکن ایجاد نشد و در نهایت پزشکان دستگاه‌های تنفسی را از وی جدا کردند. این بازیکن در سن ۲۸ سالگی با این اتفاق تلخ مواجه شد.

مدیرعامل باشگاه سایپا در حکمی مهدی حسینی‌نسب را به جای محمود فکری که از سمت خود کنار رفته بود، به‌عنوان سرمربی تیم فوتبال این مجموعه انتخاب کرد.

در رقابت‌های جام جهانی ژیمناستیک به میزبانی قطر، مهدی الفتی در فینال پرش از خرک با امتیاز ۱۳.۵۳۳ در رده هشتم ایستاد. او در مقدماتی با امتیاز ۱۴.۲۹۹ به فینال راه یافته بود. الفتی در مسابقات جام جهانی آلمان موفق به کسب مدال نقره در پرش خرک شده بود.

«لیونل مسی» در پیروزی چهار بر دو شنبه شب گذشته پاری‌سن‌ژرمن مقابل نانت در لیگ یک فرانسه، یک گل به ثمر رساند و رکوردی خاص را به نام خود ثبت کرد. فوق‌ستاره آرژانتینی دنیای فوتبال حالا به رکورد ۱۰۰۰ گل و پاس‌گل در بازی‌های باشگاهی خود رسیده است. مسی با لباس تیم‌های بارسلونا و پاری‌سن‌ژرمن ۷۰۱ گل به ثمر رسانده و ۲۹۹ پاس گل هم به هم‌تیمی‌هایش داده است.

نواک جوکوویچ مرد شماره یک تنیس جهان برای دومین سال متوالی امکان حضور در تورنمنت‌های رسمی ATP در آمریکا را ندارد. دولت آمریکا اعلام کرد این تنیسور صربستانی به دلیل عدم واکسیناسیون کرونا اجازه ورود به خاک این کشور را نخواهد داشت.

کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) پزشکان و فیزیوتراپیست‌های برتر این قاره به دلیل کمک‌های عظیم خود در چارچوب جوایز پزشکی را معرفی کرد. جایزه شایستگی پزشکی فوتبال آسیا به دکتر محمد رازی از کشورمان رسید. جایزه پزشک جوان AFC هم به دکتر بهار حسن میرزایی از کشورمان رسید.

مجمع انتخاباتی فدراسیون وزنه برداری به ریاست سید محمد پولادگر و با حضور مناف هاشمی، دبیرکل کمیته ملی المپیک در سالن فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد. برای این انتخابات سجاد انوشیروانی و ایوب بهتاج نامزد بودند که بهتاج در مجمع حاضر نشد و در پایان رأی گیری انوشیروانی با کسب ۵۲ رأی به عنوان رئیس انتخاب شد.

در پایان رقابتها جودو ناشنوایان قهرمانی آسیا و اقیانوسیه که در بیشکک قرقیزستان در حال برگزاری است، تیم ملی جودو ایران با کسب ۵ مدال (یک طلا، یک نقره و ۳ برنز) بعد از قزاقستان و کره جنوبی در جدول رده‌بندی در جایگاه سوم ایستاد.

تیم ملی فوتسال در دیدار نهایی تورنمنت ۶ جانبه تایلند برابر ژاپن قرار گرفت و موفق شد با نتیجه چهار بر یک حریف خود را شکست دهد و قهرمان شود.

تاریخ سازی لئو مسی با پیراهن تیم فرانسوی!

سی‌‎وششمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران که از روز چهارشنبه ششم مهرماه با حضور ۱۴ تیم آغاز شده بود، (سه‌شنبه شب شانزدهم اسفند) با قهرمانی شهداب یزد به پایان رسید.

تیم ملی دو صحرانوردی بزرگسالان کشورمان در جریان برگزاری شانزدهمین دوره رقابت‌های صحرانوردی قهرمانی آسیا موفق شد بر سکوی دوم قاره کهن بایستد.

فدراسیون جهانی بسکتبال (FIBA) آخرین رنکینگ تیم‌های ملی جهان را منتشر کرد که طبق این رده‌بندی، تیم ملی ایران دو پله سقوط داشته است.پیش از این، تیم ملی ایران در رده بیستم جهان قرار داشت که به دلیل دو شکست خود مقابل ژاپن و چین در پنجره ششم (پایانی) انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳، جایگاهش را از دست داد و به دو رده پایین‌تر سقوط کرد. به این ترتیب شاگردان سعید ارمغانی با ۴۴۷.۱ امتیاز، از جایگاه ۲۰ رنکینگ فیبا به جایگاه ۲۲ جهان رسیدند.

کد خبر 646638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.