تمام موتورخانه‌های میدان‌های سطح شهر تعمیر می‌شود

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد از تعمیر تمام موتورخانه‌های میدان‌ها و سرویس تابلوهای برق فضای سبز شهر تا قبل از نوروز خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدرضا هاشمی امروز _ پنجشنبه هجدهم اسفند _ در جلسه با شهردار شهرکرد اظهار کرد: در آستانه نوروز ۳۱ هزار مترمربع رنگ‌آمیزی برابر با ۴۰ هزار متر طولی بلوارها، ۱۲ هزار مترمربع آب‌نما، ایستگاه‌های اتوبوس و پایه‌های برق مرکز چهارمحال و بختیاری آغاز می‌شود.

وی افزود: به‌مناسبت نوروز ۱۰ هزار اصله نهال، ۲۰ هزار گلدان شب‌بو و شش هزار جعبه گل بنفشه در ۲۰ هزار مترمربع از فضای سبزی شهرکرد کاشته می‌شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد با اشاره به تعمیر تمام موتورخانه‌های میدان‌ها و سرویس تابلوهای برق فضای سبز شهرکرد تا قبل از نوروز، خاطرنشان کرد: در این مدت ۴۰ نماد فرهنگی (المان) نوری، ۶۰۰ سرچراغ جدید برای روشنایی بلوارها و ۹۰ میز و نیمکت نشیمن به‌منظور ارتقای رفاه شهروندان در مناطق مختلف شهرکرد نصب خواهد شد.

هاشمی تصریح کرد: احداث گلخانه برای تأمین نهال، گل و سایر نیازهای مجموعه سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد به وسعت یک‌هزار و ۵۰۰ متر مربع در دستور کار قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: سیمای شهر که از انواع گیاهان تشکیل شده است؛ فضای نسبتاً بزرگی، متشکل از گیاهان با ساختی جنگلی و برخوردار از بازدهی زیست محیطی و اکولوژیک معین و در خور شرایط زیست محیطی حاکم بر شهر دارای گیاهان یا هر گونه سبزینگی اعم از درختان، درختچه‌ها، گل‌ها و چمن‌ها است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد ادامه داد: اراضی اماکن مسکونی، تجاری و صنعتی، محل‌های کسب و پیشه و خدماتی است که دارای پوشش گیاهی چند ساله اعم از درخت، درختچه، نهال و گیاهان است و به منظور بهره‌وری، زیبایی طبیعی و تلطیف هوا در محدوده یا حریم شهر احداث شده است یا به طور طبیعی به وجود آمدند.

هاشمی گفت: فضای سبز مجموعه‌ای از پوشش سبزینه‌ای شامل درختان، درختچه‌ها، گل‌ها، بوته‌ها و چمن که مفهوم فضای سبز را از نظر فیزیونومی و شکل ظاهری القا می‌کند، است.

وی تاکید کرد: پارک‌های شهری به عنوان یکی از فضاهای عمومی، به دلیل داشتن کارکردهای گوناگون اجتماعی، اقتصادی و اکولوژیکی، جزو مهمترین بخش‌های محیط‌های شهری به حساب می‌آیند، اهمیت و نقش فضای سبز شهری در حیات شهرها، پایداری آن‌ها، تأثیرات فیزیکی و طبیعی آن در سیستم شهری و بازدهی‌های مختلف اکولوژیکی، اقتصادی و اجتماعی آن انکارناپذیر است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد گفت: فضای سبز مقداری از دود و گرد و خاک را تصفیه می‌کند، به علاوه بر اثر تبخیر و تعرق برگ‌ها، رطوبت هوا نیز افزایش می‌یابد که به ویژه در مناطق خشک بسیار مطبوع است.

کد خبر 646566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.