امیرعبداللهیان آنکارا را به مقصد سوریه ترک کرد

وزیر امور خارجه کشورمان پس از سفر دوروزه به ترکیه و بازدید از مناطق زلزله این کشور و روند امدادرسانی به زلزله‌زدگان، آنکارا را به مقصد سوریه ترک کرد.

به گزارش ایمنا، حسین امیرعبداللهیان در مرحله دوم سفر خود به مناطق زلزله‌زده ترکیه و سوریه و بازدید از روند امدادرسانی دستگاه‌های امدادی ایران به زلزله زدگان، دقایقی پیش آنکارا پایتخت این کشور را به مقصد سوریه ترک کرد.

دیدار با مقامات سوری از جمله رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه و بازدید از مناطق زلزله‌زده سوریه به منظور اعلام همبستگی و همدردی با دولت و ملت سوریه از جمله برنامه‌های امیرعبداللهیان در سفر دوروزه به سوریه است.

وزیر امور خارجه کشورمان که از بامداد چهارشنبه، هفدهم اسفند وارد آنکارا پایتخت ترکیه شده بود، در نخستین برنامه سفر خود با مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

او در نشست خبری پس از دیدار با مولود چاووش اوغلو گفت که پس از وقوع زلزله در ترکیه مقام معظم رهبری و رئیس جمهور دستورات اکیدی را برای اعلام همبستگی و کمک به مردم مسلمان ترکیه صادر کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان، توسعه مناسبات دوجانبه، تجارت مشترک، مسائل مربوط به آب، قفقاز و سفر رئیس‌جمهور به ترکیه را از جمله مسائل مطرح شده در این دیدار دانست.

امیرعبداللهیان پس از دیدار با مولود چاووش اوغلو از آنکارا عازم شهر آدیامان در ۷۰۰ کیلومتری جنوب شرقی آنکارا شد و از مناطق زلزله‌زده این شهر بازدید کرد.

وی در این بازدید از کمپ اسکان موقت برپا شده توسط جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران همچنین امکانات استقرار یافته از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران در این شهر بازدید کرد.

امیرعبداللهیان در حاشیه این بازدید گفت: اردوگاهی را که بازدید کردیم توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برپا شده است، همچنین هلال‌احمر و ارتش در حوزه تفحص و کمک‌رسانی و ایجاد کلینیک و ارائه خدمات درمانی اقدامات به‌موقع و بسیار مؤثری را انجام داده‌اند که من از بدو ورودم به آنکارا هم در سطح مسئولان ترکیه و هم مردم، پیام‌های تشکر و قدردانی را از ملت ایران برای توجه به این موضوع و اعلام همبستگی و همدردی دریافت کردم.

وی افزود: امیدواریم هرچه زودتر مردم مسلمان و خوب ترکیه از این بحران و این مرحله عبور کنند.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: باید از هلال احمر جمهوری اسلامی ایران تشکر ویژه داشته باشم که توانستند اولین تیم‌ها را به‌موقع به این مناطق اعزام کنند و تعدادی افراد را زنده از زیر آوار نجات دهند.

منبع: ایرنا

کد خبر 646534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.