واکنش کاخ سفید به پهلو گرفتن ناوهای ایرانی در برزیل

سخنگوی کاخ سفید در واکنش به پهلو گرفتن ناوهای ایران در سواحل برزیل گفت: برزیل یک کشور مستقل است و درباره تعاملاتش با کشورهای دیگر، خود تصمیم می‌گیرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کاخ سفید، کارین ژان پی‌یر در نشست خبری هفتگی خود به سوالاتی درباره پهلو گرفتن ناوهای می‌روی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایرانی در سواحل برزیل پاسخ داد.

ژان پی‌یر اظهار کرد: این سوال چندین بار در نشست‌های خبری پرسیده شده است و تقریباً هربار پاسخ مشخصی داده‌ایم. برزیل یک کشور مستقل است. آنها درباره نحوه تعامل با هر کشوری، از جمله با ایران خودشان تصمیم می‌گیرند.

وی در ادامه به اتهام‌پراکنی علیه کشورمان پرداخت و افزود: به طور گسترده‌تر، این کشتی‌ها تحت تحریم‌های ایالات متحده قرار دارد و برای تسهیل فعالیت‌های غیرقانونی استفاده شده است. ما به کشورهای مربوطه اعلام کرده‌ایم که این کشتی‌ها در هیچ کجا اجازه پهلو گرفتن ندارند.

این مقام کاخ سفید با تکرار ادعاهای مداخله‌جویانه درباره ناآرامی‌های چندی پیش در کشور و ادعای واهی حمایت نظامی ایران از روسیه در جنگ با اوکراین، میزبانی از کشتی‌های نیروی دریایی ایران را کاری اشتباه دانست.

وی در عین حال بار دیگر خاطرشان کرد: همان‌طور که می‌دانید، برزیل یک کشور مستقل است و آن‌ها مجاز به تصمیم‌گیری درباره نحوه تعامل با کشورهای دیگر هستند.

کد خبر 646502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.