اعزام آتش‌نشانان فومن به ۸۸ ماموریت

سرپرست واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری فومن گفت: آتش‌نشانان و تیم‌های امداد و نجات این واحد در هفته جاری به ۸۸ مورد ماموریت اطفای حریق و امدادرسانی اعزام شدند.

امین خوش‌برش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در هفته جاری، نیروهای واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری فومن، به ۸۸ مورد مأموریت اطفای حریق و امدادرسانی اعزام شدند.

وی افزود: وزش باد گرم و بی‌احتیاطی در روشن کردن آتش توسط عوامل انسانی، باعث آتش‌سوزی علفزارها، ضایعات، باغ و جنگل در مناطق کوهستانی فومن شد که با حضور به‌موقع آتش‌نشانان واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری، حریق‌ها مهار شد.

سرپرست واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری فومن با بیان اینکه در این عملیات‌ها تعداد دو دستگاه خودرو آتش‌نشانی دچار نقص فنی شد، خاطرنشان کرد: این تعداد عملیات در شهر و حومه شهر فومن انجام شده است و واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری در آتش‌سوزی‌ها و حوادث مختلف، کل این شهرستان را تحت پوشش قرار می‌دهد.

خوش‌برش تاکید کرد: هنگام وزش باد گرم شهروندان با پرهیز از انداختن ته سیگار روشن در سطح جنگل‌ها، مراتع و حاشیه جاده‌ها و خودداری از سوزاندن علفزارها و ضایعات برای پاک‌سازی باغ‌ها و مزارع کشاورزی و محوطه اطراف منازل خود از آتش‌سوزی جلوگیری کنند.

وی گفت: واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری فومن با ۲۵ نیروی انسانی، سه خودروی اطفای حریق، یک خودرو امداد و نجات و یک تانکر آب‌رسان در یک ایستگاه فعالیت می‌کند و شهروندان در صورت مشاهده آتش‌سوزی و بروز هرگونه حوادث احتمالی مراتب را بلافاصله به سامانه ۱۲۵ واحد آتش‌نشانی اطلاع دهند.

به گزارش ایمنا، شهر فومن با بیش از ۳۵ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

کد خبر 646460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.