شاهین‌شهر و برخوار با کسری ۱۰۰ مدرسه مواجه است

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: اگر در تفکر رشد و پویایی منطقه و نواحی هستیم باید بهترین اقدام، توسعه فضاهای آموزشی باشد.

‌به گزارش خبرنگار ایمنا، حمیدرضا خان محمدی امروز چهارشنبه _هفدهم اسفندماه _ مصادف با میلاد امام زمان (عج) در جمع خیرین مدرسه‌ساز شاهین‌شهر، برخوار، اظهار کرد: امروز ولادت باسعادت منجی عالم است روزی که همه انتظار عدالت هستیم. فعالیت و کار خیرین مدرسه‌ساز اصفهانی اقدام بسیار بزرگی است.

وی ادامه داد: بدون شک اگر به دنبال تفکر رشد و پویایی منطقه و نواحی هستیم باید بهترین اقدام، توسعه فضاهای آموزشی باشد که امروز باوجود خیرین در اصفهان و افتتاح پروژه‌های پرورشی و آموزشی شاهد این پیشرفت‌ها بودیم.

معاون عمرانی وزیر آموزش‌وپرورش و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور بابیان اینکه حضور و مشارکت خیرین از ظرفیت بسیار بالایی در نظام جمهوری اسلامی ایران برخوردار است، افزود: از مجموع کل مدارس احداثی در کشور، از هر دو کلاس یک کلاس به‌صورت مشارکتی با خیرین ساخته می‌شود و این جزو افتخارات ما است چراکه آن‌ها مادام از سازمان نوسازی مدارس و سازمان آموزش‌وپرورش پیشتاز بودند زیرا آنان درد و مشکلات مناطق را با گوشت و پوست خود درک می‌کنند تا برای مدرسه‌سازی اقدام کنند.

پیگیر دستور ریاست جمهوری برای احداث ۱۴ مدرسه هستیم

حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو هیئت‌رئیسه مجلس با ابراز تأسف از اینکه دو شهرستان شاهین‌شهر و برخوار به دلیل مهاجرت‌پذیری برخی از نقاط سکونتگاهی در حدود ۱۰۰ مدرسه کسری دارد، گفت: به‌رغم تلاش‌های خوب توسط خیرین استان اصفهان و سازمان نوسازی کشور و استان در حال حاضر در این شهرستان‌ها با کمبود متعدد مدارس روبه‌رو هستیم. امیدواریم تلاش‌های بیشتری برای ایجاد فضاهای آموزشی اجرایی شود.

وی با طرح پیشنهادی ضمن خطاب به معاون عمرانی وزیر آموزش‌وپرورش و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور، افزود: خواستاریم که با حضور وزیر راه و شهرسازی جلسه‌ای تشکیل شود تا بتوانیم برای برخی از نیازهای فضای آموزشی در مسکن مهر استان اصفهان ازجمله منطقه دولت‌آباد و دیگر مناطق، تصمیم‌گیری اساسی و خاص عملیاتی شود.

نماینده شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی در ادامه درباره دستور اکید رئیس‌جمهوری برای احداث چهارده مدرسه، خاطرنشان کرد: برای پیگیری این موضوع هفته گذشته نامه‌ای نوشته‌ایم اما گفته‌اند؛ دستور آقای محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور را نیاز دارد، البته ضمن قول مساعد، صورت‌جلسه شده است. همچنین خواستاریم در متمم سفرهای ریاست‌جمهوری برخی موارد دیگر استان هم پیگیری شود.

کد خبر 646415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.