بوداپست؛ میزبان محله خودکفای انرژی

شهرداری بوداپست، قصد دارد عملیات تحول‌آفرینی را از حیث خودکفایی انرژی در یکی از محله‌های شهر اجرا کند که شامل تبدیل مدرسه متروک به مسکن اجتماعی، اجرای پنل‌های خورشیدی و افزودن گزینه‌های تحرک پایدار با سرویس حمل‌ونقل عمومی می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هفته گذشته، مقامات بوداپست از پروژه جدیدی برای تبدیل منطقه Újpest شهر به محله‌ای با تراز انرژی‌مثبت خبر دادند و خاطرنشان کردند که این پروژه از همتایشان در آمستردام و لئون الهام گرفته شده است که هر دو بر مناطق تعادل انرژی‌مثبت کار می‌کنند.

علاوه بر اجرای پروژه‌های نوسازی و بهسازی، یک مدرسه متروکه در این محله به مسکن اجاره‌ای اجتماعی با خدمات شهری تبدیل می‌شود. علاوه بر این، شهر به دنبال افزودن گزینه‌های تحرک پایدار با سرویس حمل‌ونقل عمومی بوداپست در این ناحیه است.

Orsolya Fülöp، کارشناس شهرهای پایدار در شهرداری بوداپست، در یک بیانیه مطبوعاتی به توضیح مزایای تعادل انرژی در مقیاس بزرگ‌تر اشاره کرد. وی خاطرنشان کرد که اندیشیدن به مناطق و محله‌ها به‌عنوان واحدهای انرژی به جای ساختمان‌های منفرد، فرصت‌های زیادی را برای برنامه‌ریزان شهری برای افزایش تولید انرژی شهری محلی باز می‌کند.

بوداپست میزبان محله خودکفای انرژی

به عنوان مثال، یک ساختمان آپارتمانی مرتفع ممکن است فضای سقف کافی برای قرار دادن تمام پنل‌های خورشیدی مورد نیاز برای خنثی بودن آب‌وهوا را نداشته باشد، اما ساختمان همسایه می‌تواند یک مکان مناسب برای نصب فتوولتائیک داربستی باشد که نقش مهمی در تعادل انرژی منطقه خواهند داشت.

علاوه بر این، طبق گفته Fülöp، هیچ تعریف منسجمی در سراسر اتحادیه اروپا از منطقه تعادل انرژی‌مثبت وجود ندارد. به همین دلیل وی تاکید کرده است که از کشوری به کشوری دیگر و از منطقه‌ای به منطقه دیگر رویه‌های متفاوتی در راستای ایجاد مناطق خودکفا وجود دارد، زیرا مسئولان سعی می‌کنند سیاست‌های پایدار را با در نظر گرفتن آنچه مناسب است، اجرا کنند.

برای بوداپست، این اقدام به معنای ترکیبی از راه‌حل‌های شهری، ازجمله انرژی تولید شده محلی از منابع تجدیدپذیر است. همچنین به معنای نبود نیاز به «واردات» انرژی اضافی در منطقه و تولید مازاد انرژی در مقایسه با مصرف است.

بوداپست میزبان محله خودکفای انرژی

کد خبر 646396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.