تصویب طرح تفصیلی شهر مراغه

شهردار مراغه از تصویب طرح تفصیلی شهر خبر داد و گفت: با تصویب طرح تفصیلی در کمیسیون ماده ۵ استان، قدم‌های اولیه تحقق شهر هوشمند برداشته خواهد شد.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مراغه محمد مقتومی از تصویب طرح تفصیلی شهر مراغه خبر داد و اظهار کرد: با تصویب طرح تفصیلی در کمیسیون ماده ۵ استان قدم‌های اولیه ایجاد شهر هوشمند در مراغه برداشته می‌شود.

وی با بیان اینکه با تصویب و ابلاغ طرح جامع مراغه در سال ۱۳۹۲ به شهرداری باید طرح تفصیلی نیز تدوین می‌شد، افزود: قرارداد این طرح در سال ۱۳۹۶ با مشاور منعقد شد و بنا بر اظهارات مشاور تا یک سال اخیر نیز اقدام اساسی انجام نشده بود که با پیگیری‌های شهرداری، در طول یک سال گذشته تدوین آن با جدیت دنبال و مراحل کمیته‌ای و اداره راه و شهرسازی نیز با موفقیت گذرانده شد.

شهردار مراغه با بیان اینکه با توجه به مراحل انجام شده، امیدواریم در نخستین جلسه کمیسیون ماده ۵ این طرح تأیید و به شهرداری مراغه ابلاغ شود، تصریح کرد: پس از ابلاغ این طرح می‌توانیم خطوط کلی طرح جامع را به طرح‌های دقیق قابل اجرا تبدیل و وضعیت اراضی و کاربری‌ها را روشن‌تر کنیم.

مقتومی اضافه کرد: شهرداری می‌تواند بر فضاهای شهری و کاربری اراضی کنترل و نظارت بیشتری داشته باشد و با ارتقای کیفیت فضاها نسبت به رفع کمبودها و ساماندهی محلات گام بردارد و توان نظارتی بیشتری داشته باشد.

وی با اشاره به ثمرات اجرای این طرح ادامه داد: طرح تفصیلی، ضوابط اجرایی شدن طرح جامع را مشخص می‌کند و تا بیش از ۸۰ درصد از ارجاع پرونده به کمیسیون ماده ۵ می‌کاهد.

شهردار مراغه تاکید کرد: ۴۰ درصد طرح جامع شهری تاکنون اجرایی نشده است، به همین دلیل خواستار تمدید پنج ساله آن هستیم تا با اجرایی شدن طرح تفصیلی برای سیما و منظر شهری، معماری، شهرسازی و مسائل ترافیک شهر، بهتر برنامه‌ریزی کنیم.

مقتومی با اشاره به اعتبار هزینه شده برای مطالعه این طرح گفت: تاکنون حدود هشت میلیارد ریال برای مطالعه طرح تفصیلی مراغه هزینه شده است.

وی افزود: پس از تصویب و ابلاغ طرح تفصیلی می‌توانیم از سیستم‌های هوشمندسازی بیشتری در شهرداری استفاده کنیم و بسیاری از خدمات را به صورت الکترونیکی ارائه دهیم، امید می‌رود با اجرا شدن طرح تفصیلی، تحول بزرگی را در عمران و آبادانی شهر شاهد باشیم.

کد خبر 646362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.