مساجد در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی مهم‌ترین پایگاه نهضت هستند

وزیر فرهنگ در جدیدترین نوشته خود در فضای مجازی با اشاره به حضور در مسجد جامع صفا تهران نوشت: «مساجد در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی مهم ترین پایگاه نهضت هستند»

به گزارش ایمنا، متن کامل یادداشت محمدمهدی اسماعیلی درباره‌ی مسجد جامع صفا تهران به شرح زیر آمده است:

«در شب میلاد با سعادت مولا جانمان آقا امام زمان عج میهمان نمازگزاران خونگرم مسجد جامع صفا در نزدیک میدان امام حسین (ع) تهران بودیم. اصیل‌ترین نهادی که می‌تواند تمامی شعارهای دولت را در حوزه فرهنگ و هنر مخصوصاً مردمی سازی فرهنگ را در کشور محقق کند مسجد است. مساجد علت محدثه انقلاب اسلامی بودند، در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی هم مهم‌ترین پایگاه نهضت هستند. مسجد کوفه مرکز فرماندهی دولت جهانی مهدوی عج خواهد بود؛ ان شاءالله»

به گزارش ایمنا، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، شامگاه گذشته همزمان با شب میلاد حضرت ولیعصر (عج) با حضور در مسجد جامع صفا تهران ضمن دیدار چهره به چهره با مردم در گفتگو با حجت‌الاسلام علوی در جریان فعالیت‌های گسترده مسجد صفا در حوزه‌های مختلف فرهنگی، تربیتی قرار گرفت.

گفتنی است، مسجد صفا در طول سه دهه فعالیت تبدیل به مسجدی نمونه شده است که بسیاری از کارکردهای مسجد را احیا کرده است. مسجد صفا همچون عمده مساجد، در ابتدا در فضایی غیر رسمی اقدام به تربیت جوانان و نوجوانان می‌نمود اما اکنون پویش تربیتی آنان منجر به تأسیس نهادهای متعددی (خدماتی، آموزشی- تربیتی و تبلیغی) شده است و می‌توان گفت مسجد صفا به جایگاه خویش که امامت بر نهادهای اجتماعی است نزدیک شده است. تأسیس مدارس اندیشه صفا در همه مقاطع در بخش دختران و پسران، تأسیس حوزه علمیه خواهران و برادران، مهدکودک و حدود ده نهاد فرهنگی و خدماتی دیگر از نتایج زحمات جهادی وار جوانان با محوریت امام جماعت مسجد می‌باشد. این نهادها از سوی تربیت یافتگان مسجد اداره می‌شود و به لحاظ ساختاری ذیل مدیریت مسجد قرار دارند.

کد خبر 646307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.