ولایت‌مداری، محوری‌ترین شاخصه جامعه منتظر

یک کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به تاکید بر خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی در بیانیه گام دوم انقلاب گفت: بر این اساس می‌توان گفت در زمینه‌سازی ظهور ولایت‌مداری محوری‌ترین شاخصه جامعه منتظر است.

محسن نصری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، پیرامون شاخص‌های جامعه منتظر ظهور اظهار کرد: منتظر امام زمان (عج) در عصر غیبت فردی است که رفتار و عملش نشان دهنده این موضوع باشد و این رفتار عاشورایی و کربلایی بودن است.

وی منتظر امام زمان (عج) را اهل مبارزه، استقامت و پایداری دانست و افزود: چنین فردی حاکمیت و ولایت طاغوت را نمی‌پذیرد همانگونه که انقلاب و جمهوری اسلامی امروز در برابر طاغوت و آمریکا و تحریم‌های آن مقاومت می‌کند.

وی با اشاره به مقاومت جمهوری اسلامی در برابر تهدیدات نظامی، جنگ رسانه‌ای و تبلیغاتی خاطرنشان کرد: منتظر واقعی امام زمان (عج) اهل استقامت عاشورایی است و از طریق جهاد تبیین با تحریف و دروغ دشمن مقابله می‌کند.

این کارشناس مسائل سیاسی یکی از وظایف منتظران حقیقی را عملیاتی کردن اوصاف سیدالشهدا (ع) و یاران ایشان در عصر غیبت اعلام کرد و گفت: همه این وظایف حول یک محور مهم به نام ولایت تعریف می‌شود بنابراین تنها داشتن اوصافی مانند استقامت، عبادت و نماز و اهل قرآن بودن کافی نیست بلکه افراد باید از قرار گرفتن در سایه ولایت کفر پرهیز کنند.

وی با اشاره به لزوم اطاعت از ولایت فقیه در عصر غیبت، ادامه داد: این اطاعت بدان معنای عشق به امام زمان و منتظر واقعی بودن است، این افراد در تلاش و مبارزه برای فراهم‌سازی زمینه ظهور حضرت هستند.

نصری یادآور شد: در بیانیه گام دوم انقلاب نیز رهبر معظم انقلاب بر خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی تاکید کرد و بر این اساس می‌توان گفت در زمینه‌سازی ظهور ولایت‌مداری محوری‌ترین شاخصه جامعه منتظر است.

وی عباداتی مانند نماز را بدون باور به ولایت قابل قبول ندانست و گفت: نماز در سایه حکومت کفر اثربخش نخواهد بود همچنین باید به این نکته مهم توجه کرد که جامعه منتظر واقعی باید اهل جهاد و مبارزه باشد مانند الگوی امام حسین (ع) و این مبارزه را باید در ابعاد گوناگون اقتصادی سیاسی، فرهنگی و جهاد تبیین و امثال آن انجام دهد.

این کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر اینکه در مسیر مبارزه علیه شیاطین جن و انس در عصر غیبت فرصتی برای استراحت، تفریح، راحتی زندگی مادی و دنیوی وجود نخواهد داشت، تصریح کرد: جامعه منتظر همواره در مبارزه تلاش و مجاهدت بر ضد شیاطین است تا بتواند زمینه‌ساز ظهور باشد بنابراین مبارزه در ابعاد اقتصاد، سیاست، فرهنگ و عدالت و تحقق آنها فرد را آماده ظهور می‌کند و چنین فردی فرصتی برای استراحت نخواهد داشت.

کد خبر 646260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.