تخصیص اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی برای رودکنار دره گردو

شهردار اراک گفت: شورای اسلامی شهر در بودجه سال جدید ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه رودکنار دره گردو اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا کریمی ظهر امروز _ سه‌شنبه شانزدهم اسفندماه ۱۴۰۱_ در آئین درختکاری باغ شهدا دره گردو اراک که به مناسبت هفته درختکاری برگزار شد، اظهار کرد: منطقه گردو و حاشیه کمربندی شهر منطقه خوبی برای کاشت نهال است، خوشبختانه عملیات انتقال آب به طول پنج کیلومتر نیز برای این منطقه انجام شده و برای آبیاری فضای سبز جدیدی که ایجاد می‌شود هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت.

وی افزود: در بودجه سال ۱۴۰۲ حدود ۵۰ میلیارد تومان برای اجرای پروژه رودکنار دره گردو اختصاص یافته است و امیدواریم احداث این پروژه به طول ۲۲۰۰ متر با سرعت هر چه بیشتری در سال جدید پیگیری شود.

شهردار اراک با اشاره به خریداری تجهیزات نوری به ارزش هفت میلیارد برای اجرای این پروژه، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی شده است در منطقه بوستان گردو، بوستان خانواده، بوستان کوهستان و باغ ایرانی ایجاد شود، همچنین در حال انعقاد یک قرارداد برای ایجاد بازی‌های هیجانی در منطقه هستیم.

کریمی اضافه کرد: ۸۷ هکتار از اراضی منطقه گردشگری گردو برای توسعه فضای سبز تحویل شهرداری شده و ۲۳ هکتار در اختیار راه و شهرسازی است که امید است طی فرایند قانونی زودتر در اختیار شهرداری قرار گیرد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر حدود ۱۵۲۵ هکتار فضای سبز در اراک وجود دارد، با احداث پارک‌های جوادیه، مهرگان، پارک شطرنج و مسیر بلوار شهدای دولت سرانه فضای سبز به حدود ۲۷ مترمربع برای هر نفر افزایش یافته است.

شهردار اراک گفت: ۱۲۹ بوستان و ۶۰۰ هزار درخت در سطح شهر اراک وجود دارد که این تعداد درخت باید دو برابر شود تا ما به ازای هر شهروند یک درخت داشته باشیم.

به گزارش ایمنا، در پایان این آئین استاندار مرکزی، شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از مدیران استان مرکزی در باغ شهدا منطقه گردو به نام شهدای والا مقام استان مرکزی به کاشت نهال پرداختند.

کد خبر 646231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.