برنامه‌های سازمان میادین به شورای شهر گزارش شود

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: برنامه‌های سازمان‌ بهشت زهرا و میادین میوه و تره‌بار باید به شورای اسلامی شهر گزارش داده شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ناصر امانی امروز _سه‌شنبه شانزدهم اسفندماه‌_ در یکصدوسی‌وچهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران و در جریان بررسی بودجه شرکت‌ها و سازمان‌های شهرداری تهران اظهار کرد: تمام برنامه‌های سازمان بهشت زهرا و سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار باید به شورای اسلامی شهر گزارش داده شود.

وی با بیان اینکه زمانی که بودجه تصویب و ابلاغ می‌شود تنها در حد مکاتبه و تذکر می‌توانیم اطلاعات دریافت کنیم و بر آن نظارت داشته باشیم، افزود: این سوال وجود دارد که چرا سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار وارد چرخه توزیع کالا شده، درحالی‌که آئین‌نامه سازمان مجوز چنین کاری را نداده است، وظیفه سازمان در اختیار قرار دادن کالا با قیمت کمتر از بازار است و اگر یک ریال از بودجه سازمان برای زنجیره توزیع هزینه شود، خلاف قانون خواهد بود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه فرمانداری به مصوبه شورا رأی داد و مبنی بر آن شهرداری موظف است برای تمام پست‌های سازمانی از نیروهای داخلی استفاده کند، گفت: یکی از سازمان‌هایی که از آئین‌نامه پیروی نکرد، سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار بود که معاونان را از خارج از مجموعه وارد و نیروی انسانی جذب کرد و اکنون برای پرداخت حقوق آنها نیاز به بودجه است.

امانی پس از شنیدن توضیحات مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران گفت: نسبت به انتصاب شما انتقاد دارم، چراکه برخلاف آئین‌نامه استخدامی شهرداری تهران است، چه دلیلی وجود دارد که افرادی خلاف آئین‌نامه سازمان از بیرون وارد سازمان میادین میوه و تره‌بار شوند.

املاک دره فرحزاد پس گرفته شد

در ادامه این جلسه سیداحمد علوی، عضو شورای اسلامی شهر تهران در تذکری اظهار کرد: یکی از املاک تصرف شده در فرحزاد پس گرفته شد که برای شهرداری منطقه پنج کار دشواری بود.

وی با بیان اینکه دادستانی به بازپس‌گیری این املاک کمک کرده است، تاکید کرد: درخواست می‌کنم شهرداری فرآیندها را بازنگری کند، چنانچه در حال حاضر بازنگری نشود، سال‌ها گرفتار این مسائل خواهیم بود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: هزینه بازپس‌گیری برای دادستانی و شهرداری زیاد و سنگین است؛ از فعالیت‌های شهرداری در این زمینه تشکر و قدردانی می‌کنم.

کد خبر 646203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.