حمایت مجلس برای توسعه خدماتی تامین‌ اجتماعی

یکی از راه‌های ایجاد امنیت و موفقیت در نظام سلامت، تقویت بیمه‌ها است؛ در این دولت حمایت‌های خوبی از وزارت بهداشت و سازمان تأمین اجتماعی از سوی مجلس شورای اسلامی رخ داده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بهرام عین‌اللهی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی و افتتاح ۷۸ پروژه درمانی و بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی در ۲۳ استان کشور با بیان اینکه شاید تنها وزیری باشم که زیرمجموعه تأمین اجتماعی بودم، اظهار کرد: از بزرگ‌ترین اقدامات تأمین اجتماعی در حوزه درمان، رایگان بودن خدمات درمانی است، این سازمان خدمات خود را برای کارگران و طبقه مستضعف ارائه می‌دهد که از افتخارات بزرگ این سازمان به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه در این دولت حمایت‌های خوبی از وزارت بهداشت و سازمان تأمین اجتماعی از سوی مجلس شورای اسلامی رخ داده است، افزود: در قیاس با سال‌های گذشته پروژه‌های بسیار زیادی به بهره‌برداری رسیده است؛ در وزارت بهداشت ۱۰ هزار و ۸۰۰ تخت بیمارستانی را افتتاح کردیم و ۷۷۰۰ تخت دیگر را تا دو ماه آینده افتتاح خواهیم کرد. حدود ۸۵۰ پروژه بهداشتی به نتیجه رسید و افتتاح شد و دو هزار پروژه دیگر تا دو ماه ابتدای سال به نتیجه می‌رسد.

عین اللهی ادامه داد: این اقدامات حاشیه امنی را برای مردم ایجاد می‌کند. باید بیمه‌ها تقویت شوند. معتقد هستم تنها راه ایجاد امنیت و موفقیت در نظام سلامت، تقویت بیمه‌ها است.

در این خصوص حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تأمین اجتماعی کارهای بزرگی در حوزه زیرساخت‌های درمان انجام داده است گفت: نعمتی که تأمین اجتماعی دارد، این است که برای راه‌اندازی مراکز درمانی احتیاجی به مجوز سازمان برنامه و سازمان اداری استخدامی ندارد، اما وزارت بهداشت این گونه نیست و برای افزایش تخت‌های بیمارستانی گرفتار دریافت مجوز می‌شود.

وی افزود: اینکه درمان در مراکز تأمین اجتماعی رایگان است، خدمت بسیار بزرگی است و با امکانات و خدماتی که ارائه می‌شود آشنا هستم؛ بهترین بیمارستان‌های فوق‌تخصصی کشور در تهران، اصفهان و مشهد، متعلق به تأمین اجتماعی است.

شهریاری همچنین به ضرورت توجه به قشر بازنشسته تاکید کرد و گفت: امیدواریم اکنون که در فصل تعیین حقوق کارگری هستیم، تصمیمی گرفته شود که مشکلات این قشر نیز کاهش یابد.

کد خبر 646126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.