استفاده از ظرفیت‌ کمیسیون‌ها برای تدوین برنامه‌های ۴ سال آینده

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: اعضای شورا باید با استفاده از ظرفیت‌های علمی و تجربی خود در هر کمیسیون، نسبت به تدوین برنامه‌های چهار سال آینده اقدام کنند تا شاهد به ثمر نشستن این برنامه‌ها در پایان دوره ششم باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیاوش سلیمانی امروز _ سه‌شنبه شانزدهم اسفندماه _ در جلسه شورای اسلامی شهرستان فارسان، اظهار کرد: رضایتمندی مردم مهمترین ملاک ارزیابی است که در این راستا باید برای رفع مشکلات راهکار داشته و برنامه محور عمل کرد.

وی افزود: تعامل در مدیریت‌های شهری و روستایی راهکار مناسبی برای رفع مشکلات است و می‌تواند نجات‌بخش شهر و روستا باشد، در همین راستا اعضای شوراهای اسلامی به ویژه شوراهای اسلامی فرادست باید جلسات متعدد با مدیران هر منطقه برگزار کنند.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری خاطرنشان کرد: برای رفع بعضی مشکلات، مردم باید پیش‌قدم شوند، به همین منظور نمایندگانی را انتخاب کردند؛ لذا شوراهای اسلامی باید آنچه در استان وجود دارد را حفظ کند و آنچه محروم هستیم را با کوشش به دست آورد اگر برادری، همدلی و انسجام و وفا بین شوراهای اسلامی باشد موفق می‌شویم و اگر اختلافی باشد نه تنها مردم حال، بلکه آیندگان هم قضاوت خوبی نمی‌کنند.

سلیمانی با بیان اینکه در بیشتر اوقات نام استان چهارمحال‌وبختیاری با استان کهکیلویه و بویراحمد اشتباه می‌شود، اضافه کرد: باید به گونه‌ای برنامه محور و برنامه‌ریزی شده گام برداشت تا نام استان سربلند چهارمحال و بختیاری در اذهان و در کشور تثبیت شود.

وی اضافه کرد: اعضای شورا باید با استفاده از ظرفیت‌های علمی و تجربی خود در هر کمیسیون، نسبت به تدوین برنامه‌های چهار سال آینده اقدام کنند تا شاهد به ثمر نشستن این برنامه‌ها در پایان دوره ششم باشیم.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری تاکید کرد: جذب و اختصاص اعتبار جهت توسعه راه‌های ارتباطی و محورهای مواصلاتی استان، تکمیل تونل‌ها، احداث راه‌آهن، رفع مشکلات درمانی مردم، تکمیل بیمارستان‌ها و اختصاص تجهیزات به مراکز درمانی، تکمیل اماکن ورزشی، احداث چمن‌های مصنوعی، توسعه بخش کشاورزی و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در استان چهارمحال‌وبختیاری ضروری است.

سلیمانی تشکیل کارگروه‌های فرهنگی محله‌محور با حضور معتمدان، بزرگان و صاحب‌نظران هر محله را ضروری دانست و گفت: استفاده از امکانات فرهنگی و اجتماعی شهرداری‌ها، توسعه کتابخانه‌ها، افزایش فضاهای ورزشی، تأمین اشتغال و ایجاد فضاهای شهری مناسب از مهمترین راهکارهای مقابله با آسیب‌های اجتماعی است.

وی با بیان اینکه با ارائه آموزش‌های لازم به روستاییان و عشایر می‌توان از نیروهای بومی به‌عنوان مبلغان دینی استفاده کرد، افزود: استفاده از نماینده شوراهای اسلامی این استان و بانوان در شورای هیئت‌های مذهبی شهرها و شهرستان‌ها، تأمین منابع لازم جهت اجرای اقدامات فرهنگی در شهرها و روستاها از طریق طرح موضوع در شورای فرهنگ عمومی استان و لزوم حضور نماینده اداره‌کل تبلیغات اسلامی در کارگروه زیربنایی و شهرسازی را پیشنهاد می‌کنم.

کد خبر 646117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.