خدمات رباتیک هوشمند در پارک گیاه‌شناسی سئول

ربات‌های جدیدی در پارک گیاه‌شناسی سئول، پایتخت کره حنوبی، به کار گرفته خواهد شد که مسئولیت راهنمایی و دادن اطلاعات لازم به بازدیدکنندگان را به عهده خواهد گرفت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، عملکرد ربات‌های هوشمند پارک گیاه‌شناسی سئول از طریق هوش مصنوعی و اینترنت اشیا فراهم خواهد شد که بهره‌گیری از آن‌ها علاوه بر راهنمایی و دادن اطلاعات لازم در مورد پارک به بازدیدکنندگان، امنیت آن‌ها را در ساعات مختلف حضور خود در فضا تأمین خواهد کرد. مدیران سئول در نظر دارند در مرحله اول، سه ربات هوشمند برای پارک گیاه‌شناسی تهیه کنند که یک مورد از آن‌ها در گلخانه و دو ربات دیگر در فضاهای بیرونی باغ به کار گرفته خواهد شد.

پس از خریداری ربات‌های جدید برای باغ گیاه‌شناسی سئول، بازدیدکنندگان قادر خواهند بود پیام‌های خود را به این ربات‌ها انتقال دهند و اطلاعات مختلفی را در مورد باغ و گیاهان در حال پرورش در آن کسب کنند. برقراری ارتباط میان مردم و ربات‌ها حین قدم زدن و بازدید از فضاهای مختلف نیز امکان‌پذیر خواهد بود که این قابلیت، بهره‌گیری از خدمات ربات‌ها را برای کاربران تسهیل خواهد کرد.

خدمات رباتیک هوشمند در پارک گیاه‌شناسی سئول

البته مدیران سئول ادعا کرده‌اند که ربات‌ها تنها دو روز در هفته در اختیار بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت و امکان برقراری ارتباط هر ربات با ۱۰ بازدیدکننده به طور همزمان فراهم خواهد شد. افرادی که مایل به همراهی با ربات‌ها برای بازدید از پارک گیاه‌شناسی هستند، باید از قبل در وب‌سایت شهر ثبت‌نام کنند تا زمان رزرو به آن‌ها اعلام شود.

ربات‌هایی که در فضای بیرونی باغ فعالیت خواهد کرد، بیشتر زمینه امنیت بازدیدکنندگان را فراهم خواهد آورد چرا که در این محیط‌ها امکان خشونت و ارتکاب جرم افراد سودجو بیشتر است. در واقع، این ربات‌ها به نظارت مداوم بر شرایط بیرون از باغ می‌پردازد و در صورت مواجهه با هر گونه وضعیت مشکوک، به سرعت وارد عمل می‌شوند و با تولید صداهای هشدار ویژه‌ای، مسئولان پارک را از شرایط به وجود آمده آگاه می‌کنند.

علاوه بر این، ربات‌های هوشمند پیش از تعطیلی پارک و بسته شدن درهای خروجی، مردم را باخبر می‌کنند تا مانع از ماندن افراد در داخل پارک شوند.

کد خبر 646110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.