سیرجان دومین شهرستان دارای سامانه PMIS در کشور است

شهردار سیرجان با بیان اینکه این شهر دومین شهرستان دارای سامانه PMIS در کشور است، گفت: واحد آمار و اطلاعات شهرداری سیرجان در حال آماده‌ شدن است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی‌اکبر کریمی‌پور امروز _سه‌شنبه شانزدهم اسفندماه_ در نشست علنی شورای اسلامی شهر سیرجان درباره بررسی و روند چگونگی اقدامات شهرداری در حوزه PMIS و پرونده‌های املاک شهرداری، اظهار کرد: شهرداری سیرجان اقدامات گسترده‌ای در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف شهر برای استقبال از بهار طبیعت و میزبانی مسافران و گردشگران انجام داده است.

وی افزود: سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی شهرداری سیرجان هنوز آن گونه که شایسته است مورد استقبال شهروندان قرار نگرفته است.

شهردار سیرجان با بیان اینکه سیرجان دومین شهرستان دارای سامانه PMIS در کشور است، خاطرنشان کرد: واحد آمار و اطلاعات شهرداری سیرجان در حال آماده شدن است و در حوزه PMIS سامانه‌ای که کد پروژه را مشخص می‌کند، قابلیت ارزیابی آمار برای مدیران شهرداری را دارد.

در ادامه حسن خدامی‌پور، رئیس شورای اسلامی شهر سیرجان با تاکید بر لزوم آمادگی شهرداری برای استقبال از نوروز و آغاز سال جدید، تصریح کرد: به مناسبت فرارسیدن پانزدهم اسفندماه، روز درختکاری و هفته منابع طبیعی، عملیات کاشت درختان متناسب با آب و هوای سیرجان در محدوده فضای سبز شهرک ثارالله (ع) توسط مدیران و مسئولان شهری انجام شد.

وی افزود: درختکاری یک سنت تاریخی است؛ ایرانیان باستان جشن‌های ویژه‌ای برگزار می‌کردند و در این جشن‌ها به درختکاری می‌پرداختند و به خاک و زراعت احترام می‌گذاشتند.

رئیس شورای اسلامی شهر سیرجان تاکید کرد: شهروندان هر سال در آستانه بهار طبیعت با کاشت درخت به استقبال سال نو می‌روند و با این کار نمادین، زندگی را به زمین بازمی‌گردانند.

خدامی‌پور با بیان اینکه دین مقدس اسلام انسان را به کاشت درخت تشویق کرده است و برخی بزرگان دین به این امر اشتغال داشته‌اند، گفت: حضرت علی (ع) در مدینه درختان نخل فراوانی کاشت و بیشتر آنها را در راه خدا وقف کرد.

وی خاطرنشان کرد: پیامبر (ص) فرموده‌اند که اگر شخصی درختی بکارد یا مزرعه‌ای را زیر کشت ببرد و انسان‌ها، حیوانات یا پرندگان از آن تغذیه کنند، این اقدام صدقه‌ای از طرف آن شخص محسوب می‌شود.

کد خبر 646090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.