ترین‌های هفته بیست‌ودوم لیگ برتر فوتبال

در هفته‌ای که گل‌های بعد از دقیقه ۹۰ سرنوشت بازی‌های بزرگ آن را مشخص کرد، فاتحان این دیدارها ترین‌های هفته را از آنِ خود کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در هفته بیست‌ودوم لیگ برتر فوتبال، سه تیم بالای جدولی سپاهان، پرسپولیس و استقلال مقابل رقبای خود پیروز شدند تا رقابت در کورس قهرمانی با سه مدعی اصلی همچنان ادامه داشته باشد. در این میان برد پرسپولیس در زمین تراکتور ارزش به مراتب بیشتری داشت و شاید این برد در ادامه کار ارزش خود را بیشتر نشان دهد. گل‌گهر و تراکتور که رتبه‌های چهارم و پنجم لیگ را تصاحب کرده‌اند با شکست مقابل سرخابی‌های تهران کاملاً از جمع سه تیم بالای جدول دور شدند. در پایین جدول نیز روزهای تیره و تار صنعت نفت با شکست پرگل مقابل مس رفسنجان ادامه پیدا کرد تا این تیم با توجه به تساوی نفت مسجدسلیمان و مس کرمان مقابل رقبایشان، یک گام دیگر به سقوط نزدیک شود.

نتایج هفته بیست‌ودوم لیگ برتر فوتبال به شرح زیر است:

پیکان صفر - ذوب آهن صفر

تراکتور ۲ - پرسپولیس ۳

مس رفسنجان ۴ - صنعت نفت آبادان صفر

سپاهان ۳ - هوادار یک

مس کرمان یک - فولاد یک

ملوان یک - آلومینیوم یک

استقلال ۲ - گل‌گهر سیرجان یک

نفت مسجد سلیمان ۲ - نساجی ۲

مروری خواهیم داشت بر ترین‌های هفته بیست‌ودوم لیگ برتر فوتبال:

بازی هفته: استقلال ۲ - گل‌گهر یک

شاید یکی از جذاب‌ترین دیدارهای فصل جاری لیگ برتر دیدار دو تیم استقلال و گل‌گهر بود، دیداری که برای استقلال بسیار شیرین و برای گل‌گهر به تلخ‌ترین شکل ممکن به پایان رسید. گل‌گهر در حالی که در این دیدار می‌رفت که پس از پنج شکست متوالی برابر استقلال به پیروزی برسد، با دو گلی که در وقت‌های اضافه دریافت کرد شکست خورد تا این استقلال و هوادارانش باشند که با خوشحالی هرچه تمام ورزشگاه را ترک می‌کنند.

تیم هفته: پرسپولیس

پیروزی در تبریز برابر تراکتور یکی از بردهای مهم پرسپولیس در فصل جاری بود. پرسپولیس هرچند برتری دو گله را در نیمه دوم با تساوی عوض کرد اما در نهایت هرطور که بود با استفاده از خط دفاع پراشتباه تراکتور به بازی برگشت و یک پیروزی مهم را در آخرین ثانیه بازی کسب کرد. حالا پرسپولیس در آستانه بازی با سپاهان تنها یک امتیاز با این تیم اختلاف دارد و امیدوار است با پیروزی خانگی این هفته، در آستانه سال نو به صدر بازگردد اما باید دید شاگردان مورایس اجازه این کار را به پرسپولیس می‌دهند یا خیر.

سرمربی هفته: ریکاردو ساپینتو (استقلال)

در شبی که گل‌گهر می‌رفت تا استقلال را از جمع مدعیان خارج کند، تعویض‌های طلایی ساپینتو به نوعی ورق بازی را برگرداند. رضا میرزایی که اواسط نیمه دوم وارد زمین شد، گل تساوی را روی پاس دیگر تعویضی استقلال یعنی رمضانی به زیبایی به ثمر رساند و چند دقیقه بعد با زیرکی از بازیکنان گل‌گهر پنالتی گرفت تا جشن کامبک استقلالی‌ها تکمیل شود. ساپینتو که از روی سکوها تیم را هدایت می‌کرد مانند بازی رفت، موفق به شکست گل‌گهر شد.

دروازه‌بان هفته: رشید مظاهری (پیکان)

رشید مظاهری که خرید غافلگیرکننده پیکان در نیم‌فصل دوم بود، اکنون روزهای به‌نسبت خوبی را در این تیم می‌گذارند. او که برابر تیم سابق خود یعنی ذوب‌آهن قرار گرفته بود روز بی‌نظیری را پشت سر گذاشت و بارها مهاجمان ذوب‌آهن را در گلزنی ناکام گذاشت. اوج کار او نیز مهار موقعیت تک به تک بود که ارزش یک امتیاز را برای تیمش داشت. در این هفته باید به عملکرد خوب حسین اکبرمنادی، دروازه‌بان گل‌گهر و کریستوفر کنت، دروازه‌بان فولاد هم اشاره کرد که اگر کمی خوش شانس‌تر بودند و دروازه‌شان بسته می‌ماند، گزینه بهترین دروازه‌بان هفته بودند.

مدافع هفته: جفرسون باهیا (مس رفسنجان)

مدافع برزیلی بلندقامت رفسنجانی‌ها روز خوبی را مقابل قعرنشین جدول پشت سر گذاشت. باهیا ابتدا در دقیقه ۹ از روی نقطه پنالتی مس رفسنجان را مقابل صنعت نفت پیش انداخت و سپس در دقیقه ۱۸ با شوت کرنر ارسالی، برتری تیمش را با ضربه سر دو برابر کرد. دو گل و کلین شیت کافی است تا باهیا بهترین مدافع هفته لقب بگیرد، با این حال در این هفته وحدت هنانوف نیز به خاطر گل سرنوشت‌سازی که برای پرسپولیس به ثمر رساند دیگر مدافع برتر هفته بود.

هافبک هفته: رضا میرزایی (استقلال)

ستاره یکی از دو دیدار حساس هفته، کسی نبود جز رضا میرزایی که حتی یک نیمه هم در زمین حضور نداشت اما تأثیرگذاری او بیشتر از سایر هافبک‌های هفته بود. میرزایی که با به ثمر رساندن یک گل و گرفتن پنالتی از حریف نقش اصلی را در بازگشت تیمش مقابل گل‌گهر ایفا کرد، بهترین بازی خود را در سال اول حضور در استقلال پشت سر گذاشت، بدون شک او این شب را هرگز فراموش نمی‌کند.

مهاجم هفته: محمد عمری (پرسپولیس)

شاید محمد عباس‌زاده که در بازگشت ناقص تیمش مقابل پرسپولیس دو گل به ثمر رساند هم شایسته انتخاب به عنوان بهترین مهاجم هفته بود اما در هر صورت محمد عمری که با یک گل زیبا و یک پاس گل در پیروزی بسیار مهم پرسپولیس در تبریز ایفای نقش کرد، به عنوان بهترین مهاجم هفته انتخاب شد. عمری که امسال پدیده پرسپولیس بوده است در یکی از مهم‌ترین بازی‌های پرسپولیس باز هم درخشید تا نشان دهد فوتبال فقط نام‌ها نیست.

گل هفته: فرشاد احمدزاده (سپاهان)

شوت در حال حرکت فرشاد احمدزاده، شماره ۱۰ سپاهان که در دقیقه ۱۰ دروازه هوادار را باز کرد زیباترین گل این هفته لیگ برتر فوتبال بود، این گل به نوعی اجازه نداد صدرنشینی پرسپولیس به یک ربع ساعت بکشد و دوباره سپاهان را به صدر فرستاد. در این هفته گل رضا میرزایی، هافبک استقلال به گل‌گهر هم دیگر گل زیبا بود.

کد خبر 646051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.