مدیریت نقاط کم‌برخوردار در گرو مدیریت تحول‌خواه و مشارکت‌جو است

یک متخصص شهرسازی گفت: محلات حاشیه‌نشین در تمام کشور از جمله کرمانشاه به طور دائم در حال گسترش است؛ بنابراین برای اداره آنها به مدیریت تحول‌خواه، کیفی و مشارکت‌جو نیاز است.

مسعود رنجبر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه معضل حاشیه‌نشینی مربوط به امروز نیست، اظهار کرد: این مناطق در طول زمان شکل گرفته‌اند و مشکلات در آنها انباشته شده است؛ بنابراین کاهش معضلات این مناطق زمان‌بر و با مشارکت ساکنان این مناطق قابل حل است.

وی افزود: محلات حاشیه‌نشین در تمام کشور از جمله کرمانشاه به طور دائم در حال گسترش است؛ بنابراین برای اداره آنها به مدیریتی تحول‌خواه، کیفی و مشارکت‌جو با دیدگاهی همه جانبه‌نگر نیاز است.

این متخصص شهرسازی با بیان اینکه شاهد رویکرد جدیدی توسط شهردار کرمانشاه در برخورد با محلات کم برخوردار هستیم، خاطرنشان کرد: حضور شهرداری در مناطق حاشیه‌نشین نشان دهنده آن است که این نهاد نسبت به این مناطق احساس مسئولیت دارد و به تازگی نیز اقدامات خوبی توسط معاونت خدمات شهری، معاونت عمرانی و سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری انجام شده است که امیدواریم همچنان فراگیر و ادامه‌دار باشد.

رنجبر تصریح کرد: فقر، نامناسب بودن زیرساخت‌ها و ترک تحصیل دانش‌آموزان از معضلاتی است که در محلات حاشیه‌نشین به چشم می‌خورد؛ بنابراین برای حل آنها باید تمام دستگاه‌ها و نهادها پای کار باشند و شهرداری نباید به تنهایی بار مسؤلیت را به دوش بکشد.

وی گفت: مشکلات محلات حاشیه‌نشین با پشت میزنشینی درست نمی‌شود، باید به این محلات سر زد، پای صحبت‌ها و دغدغه‌های ساکنان نشست و از نزدیک مشکلاتشان را رصد و برای حل آن با مشارکت خود آنها چاره‌اندیشی و برنامه‌ریزی کرد.

این متخصص شهرسازی با بیان اینکه چندین سال است که دو مقوله مشارکت اجتماعی و عدالت‌محوری در راستای توانمندسازی محلات حاشیه‌نشین مطرح شده است، گفت: در همین راستا در استان کرمانشاه شاهد حضور برخی مسئولان مانند شهردار کرمانشاه و معاونانش در محله‌های کم برخوردار هستیم.

کد خبر 646032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.