اژه‌ای: دشمن می‌خواست اجماع جهانی علیه ایران ایجاد کند، اما شکست خورد

رئیس قوه قضائیه گفت: در اغتشاشات اخیر در رسانه‌های غربی، کار به جایی رسیده بود که برایمان پادشاه و رئیس‌جمهور انتخاب می‌کردند، آن هم از افرادی نام می‌بردند که دست‌شان به خون مردم آغشته بود و ملت ایران از آن‌ها متنفر هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای امروز _دوشنبه پانزدهم اسفندماه_ در نشست با قضات و کارکنان دستگاه‌های قضائی استان اصفهان، اظهار کرد: از قضات و کارکنان دستگاه‌های قضائی و به ویژه خانواده‌های آنها تشکر می‌کنیم که به دلیل مسئولیت‌هایی که بر عهده دارند، محدودیت‌ها را تحمل می‌کنند.

وی افزود: در ماه‌های اخیر همکاران ما تلاش‌های بسیار داشتند که نتوانستیم این تلاش‌ها را جبران کنیم، دشمن به فضای اخیر کشور امید بسته بود تا بتواند به اهداف خود برسد و روی تجزیه کشور برنامه‌ریزی کرده و امیدوار بود که به آن برسد.

رئیس قوه قضائیه گفت: کار به جایی رسیده بود که برایمان پادشاه و رئیس‌جمهور انتخاب می‌کردند، آن هم از افرادی نام می‌بردند که دستشان به خون مردم آغشته بود و ملت ایران از آن‌ها متنفر هستند.

وی تصریح کرد: این موارد با عنایت خداوند رفع شد، اشکالات و گرانی‌ها و مشکلات سیاسی وجود دارد، دشمن می‌خواست یک اجماع جهانی علیه ایران ایجاد کند و تمام رسانه‌ها را به کار گرفته بود، اما شکست خورد.

محسنی اژه‌ای با اشاره به زحمات مسئولان و بصیرت مردم، گفت: خداوند مردم را تنها نگذاشت، زمان‌شناسی مردم نکته مهمی بود، حضور در ۲۲ بهمن باورکردنی نبود، چرا که با وجود مشکلات به میدان آمدند، ما باید قدر مردم را بدانیم.

ضرورت رفع مشکل معیشت در کشور

وی اظهار کرد: برای بحث مشکل در ساختار دستوراتی صادر شده و بخشی از مشکلات رفع شده است، در خصوص پست‌ها اگر نیاز به اصلاحی وجود دارد، مطرح کنید تا انجام شود.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به کمبود نیروی انسانی در دادگستری، افزود: بخشی از این مشکل دست ما است و بخشی دیگر نیز از دست ما خارج است، چهار دوره و آزمون اختصاصی در استان برقرار شده است، درحال افزایش تعداد دوره‌ها هستیم، از تجربیات دوره استفاده کنید و اگر توانستید تعداد بیشتری هم جذب کنید به استان‌های دیگر اعزام کنید، لازم نیست تنها برای استان خودتان جذب داشته باشید.

وی ادامه داد: مقرر شده بود که در هر برنامه‌ای از جمله برنامه ششم هر ساله چهار هزار قاضی و ۳۲۰۰ کارمند استخدام کنیم، بالاخره دولت با تلاش‌های فراوان اجازه استخدام داد، اما بودجه نداد؛ تلاش شده تا حداقل ۷۷۰ کارمند به استان اصفهان اضافه شود و از اول اردیبهشت ابلاغ‌ها صادر می‌شود.

محسنی اژه‌ای گفت: خروجی دو دوره از چهار دوره برای شما است، اما سایر نیروها به بخش‌های دیگر هم می‌روند، در چهار دوره بیش از ۱۰۰ نفر هستند که از تیرماه تا مهرماه مشغول می‌شوند.

وی تصریح کرد: تاکنون دو بار موقت بودن شورای حل اختلاف تمدید شد؛ به یاد ندارم که در طول انقلاب اسلامی، در هیچ دوره‌ای این مقدار قوه قضائیه با مجلس در تماس باشند و نشست مشترک داشته باشند، در طول این مدت تمام وزرا را دیدیم، توقع داریم که اگر راه حلی به نظرتان می‌رسد ارائه کنید.

رئیس قوه قضائیه اظهار کرد: مشکل معیشت امروز بخش قابل توجهی از کشور را در بر گرفته و ما هم نهایت تلاش را داریم، اما نتیجه نهایی تنها دست ما نیست، البته سایر دست‌اندرکاران نیز درحال تلاش هستند و می‌خواهند که مشکلات رفع شود.

نظارت‌ها براساس حفظ کرامت باشد

وی افزود: یکی از مسائل اساسی کارکنان و هزینه‌های سبد خانوار بحث مسکن است، لذا تا جایی که بتوانیم کوتاهی نمی‌کنیم.

محسنی اژه‌ای درخصوص وضعیت شرکت تعاونی، گفت: اعضا در تعیین شرکت تعاونی دخیل هستند و باید در آن دقت کنید، همواره تلاش داشته‌ایم کرامت همکاران حفظ شود، البته این موضوع هم در دست کارکنان و هم در دست قوه قضائیه است؛ حجم کار زیاد است و گاهی ممکن است برخی از رفتارها به کرامت افراد آسیب بزند.

وی اظهار کرد: اگر کسی از کارکنان در دستگاه قضائی لغزید باید با او به درستی برخورد شود، به افراد در مراحل اولیه هشدار دهید و بعد از آن هم به گونه‌ای رفتار شود که جلوی آسیب بیشتر گرفته شود، باید خودمان حرمت قاضی و کارمندان را رعایت کنیم و نظارت‌ها براساس حفظ کرامت باشد، اگر پیشنهادی در اصلاح روش‌ها دارید ارائه کنید.

رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: قبول داریم که حجم کار زیاد است، اما توجه کنید که مردم چقدر شایسته خدمت هستند، خدمت به مردم در همه جا از نظر اسلام و عقلا ارزشمند است و خدمت به چنین مردم شهیدپرور و بصیری را نباید با هیچ چیز عوض کنیم.

کد خبر 645949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.