۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۶
تداوم روح حیات در اصفهان

هنرستان هنرهای زیبا، یکی از قدیمی‌ترین آموزشگاه‌های شهر اصفهان که نام‌آورترین چهره‌های هنری این سرزمین در آن پرورش یافتند، امروز شاهد برگزاری آئین «حیات در حیاط» بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در آئین «حیات در حیاط» که امروز _دوشنبه پانزدهم اسفند_ برای پاسداشت و کاشت درخت در حیاط مدارس برگزار شد، مدیریت شهری و دیگر نهادهای مرتبط در این موضوع همچون اداره کل منابع طبیعی و سازمان جهاد کشاورزی همدلی و همراهی خود را در حفاظت و حراست از منابع طبیعی و حفظ و کاشت درختان در شهر به نمایش گذاشتند.

این آئین ۱۴ مهمان ویژه نیز داشت، ردیف نخست از سالن برگزاری مراسم و صندلی‌های این ردیف مزین به تصویر سرداران و نام‌آوران شهید بود؛ چهره‌هایی که روزگاری درخت آزادی و استقلال این کشور را با خون خود آبیاری کردند تا امروز ثمره و میوه ارزشمند آن درخت از آن ما باشد.

تداوم روح حیات در اصفهان

آئین حیات در حیاط و کاشت درخت در حیاط مدرسه در سایه نام شهدا انجام شد تا به یاد آوریم روزگاری در این سرزمین در هشت سال دفاع مقدس، هجوم دشمنان به میهن موجب شد تا حیاط مدارس به پناهگاه‌ها مجهز شود و امروز در همان حیاط مدارس، درخت به عنوان نمادی از حیات و زندگی کاشته شد تا یادی از باغبانان ایثارگر وطن و شهرمان اصفهان باشد.

حضور نمایندگانی از همه اقشار مختلف مردم در این آئین همچون روحانیت، نیروهای نظامی و انتظامی، جوانان و نوجوانان، اساتید، پیشکسوتان و فعالان اجتماعی از نکات برجسته بود که همه یکدل و دوشادوش هم تا پایان مراسم حاضر بودند.

اجرای برنامه‌های نمایشی با موضوع شیوه‌های حفظ و حراست از ا منابع طبیعی، اجرای سرود با موضوع درختکاری نیز شرکت‌کنندگان را به وجد آورد.

تداوم روح حیات در اصفهان

مدیریت شهر اصفهان در این دوره هرس پلارد را برای جوان‌سازی درختان انجام داده است، برای آشنایی بیشتر حاضران ویژگی‌های این نوع هرس در قالب تصویر بیان شد.

در ادامه، از کارشناسان نمونه، مسئولان فضای سبز و معاونین خدمات شهر به عنوان قهرمانان طبیعت تحلیل و تقدیر شد.

پایان مراسم نیز یکی از به یادماندنی‌ترین بخش‌های این آئین رقم خورد، کاشت نهال توسط حاضران در حیاط هنرستان هنرهای زیبا، که همراه با اجرای برنامه هنری گروه موسیقی هنرستان بود.

اصحاب رسانه به‌ویژه پیشکسوتان این عرصه نیز نهالی را به یادگار در حیاط هنرستان غرس کردند.

به گفته مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان، حفظ درختان موجود و فضای سبز شهر اصفهان، آخرین سنگر فتح نشده در برابر آلودگی هوا است که باید از آن حراست و حفاظت کرد، پیام روشنی که همه مردم برای آن که اصفهان، شهر زندگی بشود و بماند باید برای آن تلاش کنند.

تداوم روح حیات در اصفهان

کد خبر 645921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.