تکلیف ارائه اطلاعات حمایت از اقشار آسیب‌پذیر به سامانه رفاه ایرانیان

نمایندگان مردم در مجلس دستگاه ها و نهادهای عمومی غیردولتی را مکلف به ارائه اطلاعات حمایت از اقشار آسیب‌پذیر به سامانه رفاه ایرانیان با حفظ محرمانگی کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز _دوشنبه، پانزدهم اسفندماه_ مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، با بند (ج) تبصره ۱۷ ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

«بر اساس بند (ج) تبصره ۱۷ ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۲؛ کلیه دستگاه‌های موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران از جمله نهادهای عمومی غیردولتی و بنیادها که به هر شکل از اقشار آسیب‌پذیر حمایت می‌کنند، مکلفند تمامی حمایت‌ها و کمک‌های خود را با لحاظ محرمانگی آن به تفکیک شماره ملی فرد دریافت کننده حمایت، از طریق مرکز ملی تبادل سرویس (ان. آی. ایکس) با استعلام از طریق شماره ملی در اختیار پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار دهند. بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، بانک‌ها و مؤسسات اعتباری خصوصی و دولتی مکلفند تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت شده را به تفکیک شماره ملی در سامانه مذکور ثبت نمایند و هرگونه پرداخت بر مبنای اطلاعات مندرج در این سامانه خواهد بود.

برخورداری هزینه‌های حمایتی پرداختی مؤسسات خیریه غیردولتی و خصوصی به اشخاص، از معافیت‌های مالیاتی بند (ط) ماده (۱۳۹) قانون مالیات‌های مستقیم علاوه‌بر تکالیف موضوع این ماده، منوط به ثبت اطلاعات آن در سامانه مذکور است. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است امکان ثبت اطلاعات انجام شده و همچنین استعلام استحقاق‌سنجی افراد را برای مؤسسات خیریه مردم‌نهاد با رعایت محرمانگی اطلاعات فراهم نماید.»

کد خبر 645898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.