اهمیت اجرای طرح کاشت یک‌میلیارد درخت برای کاهش آلودگی هوا

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت: طرح کاشت یک‌میلیارد اصله درخت طی ۴ سال که در هیئت دولت مطرح شده است، می‌تواند در زمینه کاهش میزان کربن و آلودگی هوا مؤثر باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ابوطالب امینی امروز _دوشنبه پانزدهم اسفندماه_ در آئین پاسداشت و کاشت درخت در حیاط مدارس با عنوان «حیات در حیاط»، اظهار کرد: شعار امسال هفته منابع طبیعی «درخت برای زندگی، با هم بکاریم برای ایران سرسبز، ایران قوی» انتخاب شده و در این راستا طبق قانون وظیفه ما حفظ، احیا، توسعه و بهره‌برداری از منابع طبیعی است.

وی با بیان اینکه سه‌میلیون و ۲۰۰ هکتار از استان را بیابان‌ها تشکیل می‌دهند، افزود: مناطق بیابانی و تولید گردوغبار در حال گسترش است، به طوری که شهرستان‌های گلپایگان و شهرضا در استان دارای مناطق بیابانی شده‌اند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان تصریح کرد: ۳۲۰ هزار هکتار جنگل در دست کاشت داریم، اما به دلیل کمبود اعتبارات کار کمتری انجام شده است.

وی با اشاره به کاشت یک‌میلیارد درخت در کشور طی چهار سال به دلیل الزامات قانونی، ادامه داد: اصلاحات اراضی در راستای کاهش تداخلات و تعیین تکلیف مردم ازجمله سیاست‌های این حوزه است.

امینی با بیان اینکه اجرای طرح‌های آبخیزداری نیز یکی دیگر از سیاست‌ها است، گفت: لایحه قانونی برای این بخش در مجلس در دست بررسی است که امیدواریم تصویب شود، زیرا این طرح‌ها موجب کاهش ۷۰ درصدی اثرات سیلاب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه قراردادها و توافقنامه‌هایی با سازمان پارک‌ها و فضای سبز، شرکت شهرک‌های صنعتی و کارخانه‌داران منعقد شده است، ادامه داد: طبق قانون باید در هر واگذاری و ایجاد کارخانه، ۲۵ درصد از فضای کارخانه به فضای سبز اختصاص یابد، اولویت در واگذاری‌ها باید براساس این مهم باشد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان با بیان اینکه به دلیل کمبود منابع آبی گونه‌های کم آب کاشته می‌شود، اضافه کرد: طرح کاشت یک میلیارد اصله درخت در چهار سال که در هیئت دولت مطرح شده که می‌تواند در زمینه کاهش میزان کربن و آلودگی هوا مؤثر باشد، لازم است بدانیم سایر کشورها نیز در این زمینه اقدام کرده‌اند.

کد خبر 645877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.