تلاش مستکبران برای بدنام‌کردن چهره نورانی نظام جمهوری اسلامی

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه دانشجویان خارجی برای کشور ما یک ظرفیت پایه محسوب می‌شوند که این موضوع، آن‌ها را از دانشجویان بین‌الملل دیگر کشورها متفاوت می‌کند، گفت: القای پروژه مسموم‌سازی، کارزار جهانی مستکبران برای بدنام‌کردن جمهوری اسلامی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی در نخستین جشنواره جذب دانشجویان بین‌الملل که در دانشگاه تربیت‌مدرس در حال برگزاری است، به اهمیت جذب دانشجویان خارجی در کشور اشاره و اظهار کرد: در دنیای کنونی، موضوع پذیرش دانشجویان بین‌الملل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، این امر برای کشور ما نیز حائز اهمیت بوده و ملزوماتی دارد که در این زمینه، دانشگاه‌های ما با دیگر دانشگاه‌ها متفاوت هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه دانشجویان خارجی برای کشور ما یک ظرفیت پایه محسوب می‌شوند که آن را از دانشجوی بین‌الملل دیگر کشورها متفاوت می‌کند، گفت: کارزار جهانی برای منزوی‌کردن ایران به راه افتاده است تا تصویری که از این کشور نشان می‌دهند، مخدوش و سیاه باشد که یک بخش از آن پروژه صهیونیستی، مسموم‌سازی یا القای مسمومیت در مدارس جمهوری اسلامی است؛ این یک کارزار جهانی توسط مجموعه مستکبران جهانی برای بدنام کردن چهره نورانی نظام جمهوری اسلامی است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها افزود: وقتی این دانشجویان با تمام این موارد و این برخوردهایی که با جمهوری اسلامی می‌شود، کشور ما را انتخاب می‌کنند، وظیفه مسئولان مرتبط این است که بهترین خدمات لازم را به این دانشجویان ارائه دهند. کما اینکه شهید سردار سلیمانی در زمان حیات خود نامه‌ای را به وزیر سابق علوم درخصوص حمایت و توجه به این دانشجویان بین‌الملل ارسال کرده بود که این خود دغدغه‌مندی سردار را نسبت به دانشجویان بین‌المللی که در کشور ما حضور داشتند، نشان می‌دهد و مسئولیتی را برعهده دانشگاه‌ها و متولیان دانشجویان بین‌المللی قرار می‌دهد.

توطئه علیه دانش‌آموزان اقدامی ضدبشری است

گفتنی است آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در جلسه روز گذشته _یکشنبه چهاردهم اسفندماه_ هیئت دولت، با اشاره به گزارش وزیر اطلاعات از بررسی و پیگیری مسئله مسمومیت تعدادی از دانش‌آموزان در برخی شهرها، اظهار کرد: توطئه جدید دشمن برای ایجاد دلهره در دل دانش‌آموزان، فرزندان عزیز و والدین آن‌ها جنایت و اقدامی ضدبشری است.

رئیس جمهور با تاکید بر لزوم پیگیری این موضوع و اطلاع‌رسانی دقیق و به موقع دستگاه‌های مربوطه برای رفع نگرانی‌های مردم، ادامه داد: این اقدام حلقه‌ای دیگر از زنجیره توطئه‌های دشمن است که برای التهاب‌آفرینی در جامعه و تشویش اذهان عمومی و هراس‌افکنی در میان فرزندان این مرزوبوم انجام گرفته و باید ریشه‌یابی و با آن برخورد جدی شود.

با عاملان حادثه مسمومیت‌‎ها برخورد عبرت‌انگیزی می‌شود

علی بهادری‌جهرمی، سخنگوی دولت نیز درباره مسمومیت دانش‌آموزان اظهار کرد: اسم اقدام تروریستی را «خرابکاری شرافتمندانه» گذاشتند و می‌خواهند مدارس را به تعطیلی بکشانند.

وی افزود: مانند فتنه‌های قبلی، ملت در مقابل این اتفاق خواهد ایستاد و بعد از روشن شدن پشت پرده‌ها روشن خواهد شد، مسببان معرفی و برخورد مؤثر و عبرت‌انگیزی با آنان صورت خواهد پذیرفت.

کد خبر 645870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.