نخستین شاخصه منتظران ظهور، شناخت حضرت مهدی(عج) است

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز نخستین ویژگی منتظران ظهور را معرفت و شناخت حضرت مهدی (عج) از نظر حسب، نسب و امامت دانست و گفت: برای ایجاد آمادگی ظهور، منتظران باید خودساخته باشند و با توجه به شرایط زمان و مکان برای گسترش فرهنگ اسلام ناب اقدام کنند.

حجت‌الاسلام احمد سالک در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره شاخصه‌های منتظران ظهور اظهار کرد: شاخصه‌های مهم انسان‌های منتظر در چند مطلب عمده و اساسی خلاصه می‌شود که نخستین آنها معرفت و شناخت حضرت مهدی (عج) از نظر حسب، نسب و بعد امامت است.

وی با اشاره به بازگشت نسب امام زمان (عج) به امام حسن عسگری (ع)، امیرالمومنین (ع)، حضرت زهرا (س) و پیامبر اکرم (ص) افزود: سلسله نسب امام زمان (عج) به پیامبر اکرم (ص) برمی‌گردد، در حالی که ممکن است افرادی ادعاهایی داشته باشند اما از چنین نسب پاکی برخوردار نباشند، از سوی دیگر بعد امامت رهبری باید مورد تأیید خداوند متعال قرار گیرد و امام زمان (عج) از این ویژگی برخوردار است.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز شناخت دقیق برنامه‌های امام زمان (عج) را ضروری دانست و گفت: در احادیث ذکر شده است که امام عصر (عج) می‌فرمایند "ظهور به اذن الهی تداوم‌بخش راه رسول اکرم (ص) خواهد بود" یعنی حضرت قائم (عج) در صراط قرآن، سنت نبوی و علوی عمل می‌کند.

وی فراهم کردن بستر ظهور را یکی دیگر از وظایف منتظران معرفی کرد و خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی که باید مورد توجه قرار گیرد آن است که بستر ظهور زمانی فراهم می‌شود که فساد، فحشا، ظلم و جنایت آن‌چنان افزایش یابد که قدرت بشری در جلوگیری از این فساد و ظلم و جنایت ناتوان و نیازمند یک اقدام الهی و غیبی باشد.

محور انتظار بندگی خداوند است

حجت‌الاسلام سالک از دیگر ویژگی‌های منتظران ظهور را برخورداری از ایمان، تقوا و یقین به منجی عالم بشریت برشمرد و ادامه داد: برای ایجاد آمادگی ظهور، منتظران باید خودساخته باشند و با توجه به شرایط زمان و مکان برای گسترش فرهنگ اسلام ناب اقدام کنند.

وی قاطعیت، شجاعت و اهل بصیرت بودن را از دیگر ویژگی‌های منتظران ظهور دانست و گفت: محور حرکت این افراد باید عبودیت و بندگی خداوند باشد؛ یعنی وابستگی مطلق به خدای متعال و بی‌نیازی از غیر خدا، همچنین لازم است که اراده آنها اراده خدا و حرکتشان در مسیر قرآن باشد.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به ویژگی‌های آمادگی کامل منتظران ظهور تاکید کرد: این انسان‌های آگاه، بیدار و با بصیرت، اهل نیکوکاری و خدمت هستند و در برابر ظلم، کفر و شرک ایستادگی می‌کنند یعنی اهل مقاومت، ایستادگی، پایداری و مقابله با هرگونه ظلم و جنایت هستند؛ همانگونه که ملت ایران در طول ۴۴ سال گذشته در این مسیر اقداماتی را انجام داده و در برابر دشمن صف‌آرایی کرده است.

وی انس عمیق با قرآن، توکل به خدا و توسل به اهل بیت (ع) را از دیگر شاخصه‌های منتظران دانست و یادآور شد: منتظران ظهور باید این ویژگی‌ها را در خود تقویت کنند تا بستر ظهور به اذن الهی فراهم شود.

حجت‌الاسلام سالک افزود: انس عمیق با قرآن برای مطالعه عمیق برنامه‌های زندگی دنیا و آخرتی که در این کتاب الهی ترسیم شده، ارتباط مستمر با علما، بزرگان و مفسران قرآن، تقویت بنیه‌های وحدت امت حول محور ولایت و آموزش و پژوهش در مسیر فهم معارف دین، از راه‌های مختلفی است که برای منتظران در مسیر ظهور وجود دارد.

کد خبر 645835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.