۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۴
توزیع ۱۵۰ هزار اصله نهال در اراک

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک از توزیع ۱۵۰ هزار اصله نهال در هفته درختکاری خبر داد.

احمد حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: به منظور ارتقای فرهنگ زیست‌محیطی و مشارکت شهروندان در حفظ و توسعه فضاهای سبز شهری، به مناسبت هفته درختکاری و سهیم کردن شهروندان در توسعه سرانه فضای سبز، توزیع نهال توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری بین شهروندان در حال انجام است.

وی افزود: ۱۵۰ هزار اصله نهال با مشارکت سازمان‌ها و نهادهای مردمی میان شهروندان به صورت رایگان توزیع شده است، این نهال‌ها از نوع مثمر و غیرمثمر هستند و شهروندان می‌توانند از تا نوزدهم اسفندماه جهت دریافت نهال به ایستگاه‌های توزیع نهال در پارک‌های غدیر، ملت، امیرکبیر. آزادی، گلبرگ و بلوار غدیر مراجعه کنند.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک با اشاره به تأثیر توسعه فضای سبز در کاهش آلودگی هوا، خاطرنشان کرد: این سازمان طی سال‌های اخیر اقدام به کاشت نهال در مناطق مختلف شهر برای مقابله با آلودگی هوا کرده است که در این زمینه می‌توان به احداث کمربند سبز و نوار جنگلی در اطراف اراک و مجموعه جنگلی چقا در راستای جلوگیری از ورود ریزگردها از کویر میقان به داخل شهر، کاشت نهال در دره‌گردو، منطقه سیبک و منطقه پردیس کوهستان جهت کاهش آلودگی هوا و ورود ریزگردها به شهر اراک اشاره کرد.

حسنی با تاکید بر اهمیت هرس درختان و مبارزه با آفات و بیماری‌های گیاهی گفت: از آنجا که هرس درختان در زیباسازی و جوان‌سازی فضای سبز شهری، ایجاد شرایط مناسب برای کاهش آفات درختان و جلوگیری از سقوط احتمالی شاخه‌های خشک شده و پوسیده تأثیر بسزایی دارد، در سال ۱۴۰۱ عملیات هرس با هدف فرم‌دهی و مرتب کردن درختان در سطح مناطق پنج‌گانه انجام شده است.

وی افزود: مبارزه با آفات و بیماری‌های گیاهی از دیگر اولویت‌های سازمان بوده که به‌منظور آن عملیات سم‌پاشی درختان و فضای سبز سطح شهر اراک اجرایی شده است.

کد خبر 645822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.