فعالیت ۴۰۰ روحانی در حوزه انیمیشن‌سازی کشور

مدیر مرکز تبلیغ مجازی حوزه‌های علمیه با اشاره به فعالیت ۴۰۰ طلبه متخصص و متدین انیمیشن‌ساز در این مرکز، گفت: این افراد در حوزه انیمیشن و موشن‌گرافی تخصص دارند و می‌توانند با نرم‌افزارها کار کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صنعت انیمیشن‌سازی و القای برخی آموزه‌ها با ابزار کارتون همواره تأثیرگذار بوده است، اما در ساخت کارتون نیز باید یک‌سری مؤلفه‌ها رعایت شود و در قالب فرهنگ اصیل ایران و اسلامی باشد.

بر هیچ‌کسی پوشیده نیست که امروز صنعت انیمیشن‌سازی به‌عنوان یکی از ابزارهای مهم در انتقال مفاهیم و فرهنگ‌ها، استفاده می‌شود؛ بنابراین بی‌توجهی به این مقوله موجب می‌شود که این صنعت به‌عنوان یک از ابزار مهم و تأثیرگذار دشمن استفاده شود.

از طرفی مسئولان کشور بارها بر ورود روحانیون در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری همچون انیمیشن‌سازی تأکید کرده‌اند و مراکز حوزه‌های علمیه طی سال‌های اخیر با ورود در حوزه‌های فرهنگی و هنری، توانسته‌اند بیش از پیش نقش مؤثری در این زمینه ایفا کنند.

مسعود عبداللهی، مدیر مرکز تبلیغ مجازی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه تبلیغ حوزه علمیه شامل دو نوع سنتی و نوین می‌شود، اظهار کرد: تولید محتوای رسانه‌ای برای فضای مجازی جزو تبلیغات نوین است که توسط آفند استودیو انجام می‌شود.

۲۰ عنوان انیمیشن (پویانمایی) برای موضوعات مختلف داریم که «اس گپ»، «بگومگو» و «آقای مشورت» ازجمله آن‌هاست. روزانه ۷۰۰ پرسش به کارگروه خانواده و سبک زندگی ارجاع می‌شود که مشاوران ما پاسخ می‌دهند.

براساس این پرسش و پاسخ‌ها، یک فیلم‌نامه به نام «آقای مشورت» نوشتیم. در کارگروه کلام و عقاید هم سوالات مردم درباره مباحث اعتقادی را دریافت می‌کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که محصولات کجا منتشر می‌شود، افزود: دو شبکه انتشار عمومی و سازمانی داریم. حدود ۳۰ هزار مبلغ در مدارس و مساجد سراسر کشور داریم که برایشان این محصولات را ارسال می‌کنیم؛ ضمن اینکه با شبکه‌های تلویزیون هم همکاری داریم.

مدیر مرکز تبلیغ مجازی حوزه‌های علمیه با اشاره به انیمشین‌های در حال ساخت این مرکز، تصریح کرد: پویانمایی کلم‌زار ۴۰ قسمت است که هر قسمت آن بین سه تا هفت دقیقه زمان دارد.

در این انیمیشن ۲۵ شاخص تربیتی برای کودک و نوجوان طراحی شده است. محمد مثل گل بود نیز با همین مضمون در حال ساخت است؛ قرار است یک فیلم سینمایی انیمیشنی هم بسازیم که سال دیگر رونمایی می‌شود، فیلم‌نامه این کار آماده‌شده است.

وی افزود: انیمیشنی درباره حجاب در دست ساخت داریم که هنوز نام‌گذاری نشده است. فیلم‌نامه این انیمیشن نوشته و شخصیت‌ها طراحی شده‌اند.

عبداللهی با اشاره به فعالیت ۴۰۰ طلبه متخصص و متدین انیمیشن‌ساز در این مرکز اضافه کرد: این افراد در حوزه انیمیشن و موشن‌گرافی تخصص دارند و با نرم‌افزارها می‌توانند کار کنند.

وی درباره موضوعات انیمیشن‌ها گفت: روی شاخص‌های تربیتی، عدالت، شناخت غرب و اعتقادات کودکان کار می‌کنیم. پنج آسیب اجتماعی مثل بی‌حجابی، نبود امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر و اعتیاد را شناسایی می‌کنیم. انیمیشنی درباره حجاب در دست‌ساخت داریم که شاید عنوانش حجابی به نام جواهر باشد ولی هنوز به اسم نهایی نرسیدیم.

فیلم‌نامه این انیمیشن نوشته و شخصیت‌ها طراحی شده‌اند. فیلم‌نامه را براساس سوالات مخاطبان نوشته‌ایم، مثلاً کسی درباره حجاب اجباری سوال داشته است و ما پاسخ‌گویی منطقی را در قالب انیمیشن آورده‌ایم.

مدیر مرکز تبلیغ مجازی حوزه‌های علمیه از تولید یک انیمیشن با عنوان چگونه وهابی شویم خبر داد و گفت: رفتارهای اشتباه این افراد را در این انیمیشن به حالت طنز بیان می‌کنیم.

کد خبر 645799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.