گزارش ایمنا از سفر رئیس قوه‌ قضائیه به اصفهان

در هجدهمین سفر استانی، رئیس قوه قضائیه در صدر یک هیئت عالی قضائی وارد استان اصفهان شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رئیس قوه قضائیه، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای امروز _دوشنبه پانزدهم اسفندماه_ در نشست با قضات و کارکنان دستگاه‌های قضائی استان اصفهان، اظهار کرد: از قضات و کارکنان دستگاه‌های قضائی و به ویژه خانواده‌های آنها تشکر می‌کنیم که به دلیل مسئولیت‌هایی که بر عهده دارند، محدودیت‌ها را تحمل می‌کنند.

وی افزود: در ماه‌های اخیر همکاران ما تلاش‌های بسیار داشتند که نتوانستیم این تلاش‌ها را جبران کنیم، دشمن به فضای اخیر کشور امید بسته بود تا بتواند به اهداف خود برسد و روی تجزیه کشور برنامه‌ریزی کرده و امیدوار بود که به آن برسد.

رئیس قوه قضائیه گفت: کار به جایی رسیده بود که برایمان پادشاه و رئیس‌جمهور انتخاب می‌کردند، آن هم از افرادی نام می‌بردند که دستشان به خون مردم آغشته بود و ملت ایران از آن‌ها متنفر هستند.

وی تصریح کرد: این موارد با عنایت خداوند رفع شد، اشکالات و گرانی‌ها و مشکلات سیاسی وجود دارد، دشمن می‌خواست یک اجماع جهانی علیه ایران ایجاد کند و تمام رسانه‌ها را به کار گرفته بود، اما شکست خورد.

محسنی اژه‌ای با اشاره به زحمات مسئولان و بصیرت مردم، گفت: خداوند مردم را تنها نگذاشت، زمان‌شناسی مردم نکته مهمی بود، حضور در ۲۲ بهمن باورکردنی نبود، چرا که با وجود مشکلات به میدان آمدند، ما باید قدر مردم را بدانیم.

ضرورت رفع مشکل معیشت در کشور

وی اظهار کرد: برای بحث مشکل در ساختار دستوراتی صادر شده و بخشی از مشکلات رفع شده است، در خصوص پست‌ها اگر نیاز به اصلاحی وجود دارد، مطرح کنید تا انجام شود.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به کمبود نیروی انسانی در دادگستری، افزود: بخشی از این مشکل دست ما است و بخشی دیگر نیز از دست ما خارج است، چهار دوره و آزمون اختصاصی در استان برقرار شده است، درحال افزایش تعداد دوره‌ها هستیم، از تجربیات دوره استفاده کنید و اگر توانستید تعداد بیشتری هم جذب کنید به استان‌های دیگر اعزام کنید، لازم نیست تنها برای استان خودتان جذب داشته باشید.

وی ادامه داد: مقرر شده بود که در هر برنامه‌ای از جمله برنامه ششم هر ساله چهار هزار قاضی و ۳۲۰۰ کارمند استخدام کنیم، بالاخره دولت با تلاش‌های فراوان اجازه استخدام داد، اما بودجه نداد؛ تلاش شده تا حداقل ۷۷۰ کارمند به استان اصفهان اضافه شود و از اول اردیبهشت ابلاغ‌ها صادر می‌شود.

محسنی اژه‌ای گفت: خروجی دو دوره از چهار دوره برای شما است، اما سایر نیروها به بخش‌های دیگر هم می‌روند، در چهار دوره بیش از ۱۰۰ نفر هستند که از تیرماه تا مهرماه مشغول می‌شوند.

وی تصریح کرد: تاکنون دو بار موقت بودن شورای حل اختلاف تمدید شد؛ به یاد ندارم که در طول انقلاب اسلامی، در هیچ دوره‌ای این مقدار قوه قضائیه با مجلس در تماس باشند و نشست مشترک داشته باشند، در طول این مدت تمام وزرا را دیدیم، توقع داریم که اگر راه حلی به نظرتان می‌رسد ارائه کنید.

رئیس قوه قضائیه اظهار کرد: مشکل معیشت امروز بخش قابل توجهی از کشور را در بر گرفته و ما هم نهایت تلاش را داریم، اما نتیجه نهایی تنها دست ما نیست، البته سایر دست‌اندرکاران نیز درحال تلاش هستند و می‌خواهند که مشکلات رفع شود.

نظارت‌ها براساس حفظ کرامت باشد

وی افزود: یکی از مسائل اساسی کارکنان و هزینه‌های سبد خانوار بحث مسکن است، لذا تا جایی که بتوانیم کوتاهی نمی‌کنیم.

محسنی اژه‌ای درخصوص وضعیت شرکت تعاونی، گفت: اعضا در تعیین شرکت تعاونی دخیل هستند و باید در آن دقت کنید، همواره تلاش داشته‌ایم کرامت همکاران حفظ شود، البته این موضوع هم در دست کارکنان و هم در دست قوه قضائیه است؛ حجم کار زیاد است و گاهی ممکن است برخی از رفتارها به کرامت افراد آسیب بزند.

وی اظهار کرد: اگر کسی از کارکنان در دستگاه قضائی لغزید باید با او به درستی برخورد شود، به افراد در مراحل اولیه هشدار دهید و بعد از آن هم به گونه‌ای رفتار شود که جلوی آسیب بیشتر گرفته شود، باید خودمان حرمت قاضی و کارمندان را رعایت کنیم و نظارت‌ها براساس حفظ کرامت باشد، اگر پیشنهادی در اصلاح روش‌ها دارید ارائه کنید.

رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: قبول داریم که حجم کار زیاد است، اما توجه کنید که مردم چقدر شایسته خدمت هستند، خدمت به مردم در همه جا از نظر اسلام و عقلا ارزشمند است و خدمت به چنین مردم شهیدپرور و بصیری را نباید با هیچ چیز عوض کنیم.

وضعیت اصفهان با تراز گام دوم انقلاب و شأن مردم فاصله دارد

رئیس کل دادگستری استان اصفهان، حجت‌الاسلام اسدالله جعفری امروز _دوشنبه پانزدهم اسفندماه_ در نشست خبری رئیس قوه قضائیه با قضات و کارکنان دستگاه‌های قضائی استان اصفهان، ضمن تقدیر از توجه ویژه رئیس قوه قضائیه به استان اصفهان، اظهار کرد: یک بار به صورت غیررسمی به استان آمدند و از نزدیک در جریان مشکلات استان اصفهان قرار گرفتند و پیگیری‌های خوبی نیز به عمل آمد.

وی افزود: امروز برخی از گشایش‌ها و رفع مشکلات محصول دستوراتی است که صادر شده بود، اگرچه فاصله معناداری تا رسیدن به نقطه ایده‌آل داریم.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان ادامه داد: به‌رغم تمام تلاش‌های دوره‌های گذشته، خود رئیس قوه قضائیه بعد از سفر به استان در شورای عالی قضائی و صداوسیما مطرح کرد که ما گمان نمی‌کردیم اصفهان در زمینه برخورداری از امکانات محروم باشد.

وی تصریح کرد: اصفهان یکی از استان‌های بزرگ کشور و در ادامه دادگستری استان نیز یکی از دادگستری‌های بزرگ کشور است، وضعیتی که امروز شاهد هستیم، با تراز گام دوم انقلاب و شأن مردم اصفهان فاصله دارد، این موضوع محصول چند عامل است که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، این است که تصمیم‌سازان کشور در توزیع منابع، تصور دارند که اصفهان استانی برخورداری است، اما واقعیت تلخی است که بدانیم دچار یک رسوب مزمن و انباشت مشکلات در حوزه‌های مختلف شده‌ایم.

درخواست داریم مصوبات سفر سال ۹۸ که عمده آن‌ها روی زمین مانده در کنار سایر تعهدات اجرا شود

جعفری با بیان اینکه نیاز به جهاد تبیین داریم تا برای هم‌وطنان و مسئولان، به‌ویژه به بخش اجرایی کشور، شرایط واقعی استان اصفهان را بشناسانیم، خاطرنشان کرد: تعداد پست‌های مصوب قضائی استان ۱۴۷۳ است، تعداد پست‌های قضائی تصدی‌دار ۷۶۱ مورد است که بر این اساس ۵۱ درصد برخوردار از پست‌های مصوب هستیم و ۷۱۲ پست ما بلاتصدی است، با پیگیری‌های معاونان رئیس قوه و مسئولان قضائی کشور اتفاقاتی رخ داد که در طول عمر انقلاب اسلامی کم‌سابقه بوده است، با توجه به طول عمر کارآموزی‌ها، در نیمه دوم سال آینده بیش از ۱۰۰ قاضی وارد دادگستری استان می‌شوند.

وی ادامه داد: این میزان کافی نیست و باید ادامه یابد تا کمبودها جبران شود، تعداد پست‌های اداری ما ۴۵۷۵ و تعداد پست‌های تصدی‌دار ۲۰۱۰ و بر همین اساس ۴۴ درصد برخوردار هستیم. ۳۴۰ نفر سهمیه استان اصفهان بود که با عنایت رئیس قوه به ۷۷۰ نفر رسید که این اقدام یک گام تحولی بود و این تحولات باید در قسمت‌های مختلف اجرایی شود.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه شاید در سال جاری نیز تعدادی از قضات اضافه شوند که در حال حاضر درحال گذراندن کارآموزی هستند، افزود: امید است تمام نیروهای اختصاص داده شده را جذب کنیم و به این ترتیب کمبودها جبران می‌شود. در استان ۴۵ جلسه ملاقات با بیش از هشت هزار نفر از مردم استان اصفهان داشته‌ایم که همه شهرستان‌های ما موظف هستند، در روزهای سه‌شنبه پاسخگو باشند.

وی با اشاره به کمبود چارت، تصریح کرد: سعی می‌کنیم کمبود قاضی را با جذب اختصاصی تأمین کنیم، حتی اگر چارت هم داشته باشیم و قاضی جذب کنیم، فضای اداری ما مشکل جدی دارد، از وزیر دادگستری درخواست داریم مصوبات سفر سال ۹۸ که عمده آن‌ها روی زمین مانده را در کنار سایر تعهدات اجرا کنند.

جعفری افزود: با آماری که معاونت فناوری و راهبردی قوه قضائیه به صورت ماهیانه ارائه می‌دهد، کارکنان و قضات ۱.۵ برابر بالاترین سطح رسیدگی را در کشور دارند، هر ماه آمار افزایش دارد که مصداق بارز کار جهادی است، با این حال در این مدت کسی را نیافتم که کار مردم را زمین گذاشته باشد.

وی اظهار کرد: در مقابل این کار مجاهدانه و تلاش همکاران‌مان، مطالباتی وجود دارد که بحق است؛ در پی دغدغه و پیگیری‌های رئیس قوه قضائیه اقدامات خوبی از خردادماه به بعد انجام شد و درجریان هستیم که همچنان پیگیر هستند، امیدواریم بتوانیم بخشی از زحمات همکاران را جبران کنیم.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان خاطرنشان کرد: انسجام خوبی براساس آئین‌نامه شورای قضائی بر استان حاکم است اما چارت تشکیلاتی، نیروی انسانی و زندان‌ها متناسب با شرایط اصفهان نیست.

رسیدگی خارج از نوبت به پرونده مسمومیت دانش‌آموزان / هیچ اغماضی در کار نیست

رئیس قوه قضائیه، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای امروز _دوشنبه پانزدهم اسفندماه_ در نشست خود با اقشار مختلف مردم استان اصفهان ضمن تقدیر از موارد مطرح‌شده، اظهار کرد: نخستین مسئله که این روزها با آن درگیر هستیم، موضوع مسمومیت تعدادی از دانش‌آموزان در مدارس است که از شهر قم آغاز شد.

وی افزود: نهایت تلاش در دستگاه‌های مختلف مانند وزارت کشور، دستگاه‌های امنیتی و وزارت بهداشت و آموزش و پرورش شده است و همه درحال پیگیری این امر هستند، بنابراین این مسئله که با جان و روان افراد مرتبط است، از نظر همه مسئولان مهم است.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: به نظر می‌رسد در این قضیه دشمن این مسئله را ایجاد کرده است یا در حال بهره‌برداری از آن است؛ همه صحبت‌های آن‌ها را در این‌باره دیدیم و می‌بینیم که برخی از افراد غافل و وابسته در داخل هم همان خط ایجاد ترس و دلهره را دنبال می‌کنند.

وی با بیان اینکه نهایت تلاش در این زمینه به کار گرفته شده است، افزود: امید است هر چه زودتر تلاش‌ها به نتیجه برسد، در این خصوص از تمام صاحب‌نظران، پزشکان و متخصصان کمک گرفته شده و از بهترین آزمایشگاه‌ها استفاده شده و اقدام جدی همه جانبه صورت گرفته است.

محسنی اژه‌ای خاطرنشان کرد: امید است هرچه سریع‌تر عوامل این مسمومیت‌ها، مشخص و با آن‌ها برخورد شود و این افراد بدون تردید طبق تعریف قانون، مفسد فی‌الارض هستند و اگر دستگیر شدند، قوه قضائیه به‌طور ویژه و خارج از نوبت پرونده آن‌ها را رسیدگی می‌کند و عوامل را به هر نحوی که همکاری داشتند، مجازات خواهد کرد و هیچ اغماضی در کار نخواهد بود.

وی تصریح کرد: عناصری که به هر نحوی در این ماجرا دست داشتند به اشد مجازاتی که قانون مشخص کرده است، محکوم خواهند شد.

رئیس قوه قضائیه گفت: در هر استانی قرار شده حداقل یک شعبه به این موضوع اختصاص یابد و افرادی که هم‌راستا با دشمنان التهاب‌آفرینی و دروغ‌پراکنی می‌کنند را احضار کنند که از دو حالت خارج نیست، یا مشخص می‌شود که سوءنیت دارند که با آن‌ها برخورد می‌شود و اگر احراز شد که فردی غفلت کرده است، باز هم نمی‌توان از آن گذشت و افرادی که بعد از این میزان هشدار و آگاه‌سازی دروغ‌پراکنی کرده‌اند را متناسب با شرایط محکوم خواهیم کرد.

وی افزود: در استان اصفهان شعبه‌ای مشخص می‌شود، درخواست داریم که افراد را احضار و توجیه کنند، صحبت‌شان را بشنوند و براساس مقدار جرمی که احراز می‌شود، با آن‌ها برخورد کنند.

محسنی اژه‌ای خاطرنشان کرد: امروز مسائلی می‌بینیم که اساس کارشان دشمنی با نظام و ارزش‌ها است و ارتکاب یک گناه و زیرپا گذاشتن قانون نیست؛ در بعضی از ناهنجاری‌های اجتماعی بدون تردید دشمن از آن حمایت و سوءاستفاده می‌کند و بحث تنها محدود به یک بی‌قانونی نیست.

وی با اشاره به هماهنگی تمام مسئولان، افزود: سه قوه آمادگی لازم را دارند که بعد از این همه فرصتی که داده شده است، با افرادی که با دشمن همراهی و ارزش‌ها را جریحه‌دار می‌کنند برخورد کنند، گناه آن‌ها دیگر فردی و موردی نخواهد بود و به زودی اقداماتی خواهد شد که نتایج آن را خواهید دید.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به عفو مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، اظهار کرد: دشمن تلاش می‌کند و باز هم به تلاش خود ادامه می‌دهد، آن‌ها به بعضی از مسائل داخلی امید بستند و چند ماه کشور را درگیر کرده و اغتشاشات را پیش آوردند که البته به هیچ‌کدام از اهدافشان نرسید و شکست خوردند.

وی با اشاره تلاش دشمن برای به آشوب کشاندن کشور، گفت: با چند ماه آشوب، کشته و شهید روی دست ما گذاشتند و مشکلاتی را ایجاد کردند اما با تلاش نیروهای انتظامی و امنیتی و بصیرت مردم، به اهداف خود نرسیدند.

از ابتدای اردیبهشت ۱۴۰۲ حدود ۷۰۰ کارمند قضائی به استان اصفهان اضافه می‌شود

محسنی اژه‌ای افزود: در فضایی که دشمن ایجاد کرد و رسانه‌ها هر لحظه با پمپاژ خبری مردم را تحت تأثیر قرار می‌دادند، برخی دچار خطا شدند و عده‌ای از آن‌ها به محض اینکه قضیه برایشان روشن شد، گفتند که اشتباه کردیم و نمی‌دانستیم که دشمن می‌خواهد این کارها را انجام دهد، خواسته‌ای داشتیم که تصور می‌کردیم با حضور در خیابان به آن می‌رسیم.

وی ادامه داد: اینجا هم با حسن نظر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که به ویژه نسبت به جوانان دارند، عده‌ای که در اغتشاشات بودند مستثنی شده و بررسی شدند و ممکن است مواردی هنوز وجود داشته باشد که پرونده آن‌ها تا آخر سال بررسی می‌شوند.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه عفو مقام معظم رهبری تنها مخصوص متهمان اغتشاشات نبود، افزود: چند مناسبت داشتیم که سالیانه در آن‌ها عفو رخ می‌داد، امسال پیشنهاد داشتیم که عفو این مناسبت‌ها را جمع کنیم و به مناسبت ۲۲ بهمن داشته باشیم، افرادی که غیر از موضوع اغتشاشات بودند، نیز برای عفو رهبری در نظر گرفته شدند.

وی در خصوص مواردی که مشمول عفو نشدند، گفت: افرادی که به مال مردم تجاوز کردند، به ناموس و امنیت روانی مردم تعرض کردند و سرقت مسلحانه داشتند استثنا شدند و سایر موارد با شرایطی مشمول عفو قرار گرفتند.

محسنی اژه‌ای ادامه داد: آن‌ها هم چند دسته بودند، عده‌ای در زندان بودند که آزاد شدند، عده‌ای با قرار وثیقه آزاد شده بودند که باید به زندان بازمی‌گشتند که با عفو دیگر به زندان بازنگشتند، عده‌ای نیز در زندان هستند که مشمول عفو واقع شدند، اما نه عفوی که کامل از زندان آزاد شوند، بلکه از مدت زندان آن‌ها کم شده است و برخی هم جزای نقدی داشتند که مورد عفو قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه مجموعه این موارد بیش از ۸۰ هزار نفر شده‌اند، تصریح کرد: عده‌ای تصور می‌کنند که آمار ۸۰ هزار نفری مربوط به اغتشاشات است، درحالی که حجم متهمان اغتشاشات در این حد نبود و این موارد همه عفوها را شامل می‌شود.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به درخواست یکی از نمایندگان اقشار برای بررسی تخصصی پرونده‌ها، اظهار کرد: در هر موضوعی اگر تخصصی بررسی کنیم بهتر است، اما امروز ظرفیت و تعداد قاضی که موضوع‌های مختلف را تخصصی ببینند، نداریم.

وی ادامه داد: در تلاش هستیم که شعبه تخصصی ایجاد کنیم، اما به تعداد کافی قاضی‌های تخصصی نداریم که هر قاضی برای پرونده‌های خاص حکم دهد.

محسنی اژه‌ای خاطرنشان کرد: بخشی از قضات باید اضافه شوند و آموزش‌های لازم ارائه شود؛ با حوزه علمیه و دانشگاه قرارداد بستیم و بر همین اساس امسال از ابتدای اردیبهشت سال آینده حدود ۷۰۰ کارمند به استان اصفهان اضافه می‌شود.

۱۵ ساختمان قوه قضائیه در اصفهان استیجاری است

وی تصریح کرد: استان اصفهان از دور، برخوردار نشان داده می‌شود، اما در بعضی زمینه‌ها مانند همین قوه قضائیه می‌بینیم که از بسیاری از دیگر مناطق کشور کم برخوردارتر است، به عنوان مثال در اصفهان ۱۵ ساختمان قوه قضائیه استیجاری است.

رئیس قوه قضائیه گفت: از حوزه می‌خواهیم نگذارد که نوبت به ماده ۴۷۷ برسد و قاضی‌هایی بیایند که مجتهد باشند و حکمی صادر نکنند که به اجبار نوبت به این ماده برسد.

وی ادامه داد: آغاز به کار قاضی‌های جدید ممکن است زمان‌بر باشد، اما قرار است تا اردیبهشت ماه ابلاغ تمام کارمندان صادر شود و به این شکل قدمی برای استان برداشته می‌شود، اما اضافه شدن قضات دیرتر به ثمر می‌رسد.

محسنی اژه‌ای در خصوص سوالی که از کاهش دادگاه‌های مبارزه با فساد اقتصادی پرسیده شد، گفت: تا سال ۱۳۹۷ قانون اجازه نمی‌داد که دادگاه مفاسد اقتصادی علنی برگزار و رسانه‌ای شود، اما اذنی داده شد که دو ساله بود و مدت آن اذن در سال ۹۹ تمام شد.

وی ادامه داد: رئیس قوه قضائیه نامه نوشتند که دیگر نمی‌خواهیم از این اذن استفاده کنیم و طبق قانون عمل می‌کنیم و به همین دلیل است که دادگاه‌ها رسانه‌ای نمی‌شود.

عناصر اصلی فرار مالیاتی کارشان سخت‌تر می‌شود

رئیس قوه قضائیه افزود: اکنون نیز به همان قوت دادگاه‌های مفاسد اقتصادی برگزار و برخورد انجام می‌شود، پول‌ها هم به خزانه و مردم بازمی‌گردد و اگر مرمان اقتصادی جریمه شده باشند، پول به خزانه بازمی‌گردد.

وی اظهار کرد: نکته مهم برخورد در گلوگاه فساد است، به همین خاطر فردی که مسئول بازرسی کل کشور بود، را به دولت دادیم تا هر دستگاه دولتی خواست خطایی کند، آن‌جا و در گلوگاه اصلی، بستر فساد شناسایی و برخورد شود.

محسنی اژه‌ای گفت: تأکید کردیم که روی نقاط اصلی متمرکز شوید و با کمک دولت متوجه شویم که کجا فسادزا است، مأموریت این بود که در گلوگاه‌ها مانند وزارت اقتصاد، وزارت نفت، گمرکات تمرکز کنند.

وی افزود: با کاری که در گمرک انجام شد، جلوی فساد در این گلوگاه را گرفتیم و چند هزار میلیارد تومان که در انبارها بود امسال تعیین تکلیف شدند.

رئیس قوه قضائیه گفت: امید داریم که با این تلاش‌ها دیگر فسادها تکرار نشود، در سازمان امور مالیاتی با دولت کاری کردیم که عناصر اصلی فرار مالیاتی کارشان سخت‌تر شود و به جای بررسی شاخه و برگ‌ها به مبارزه با تنه درخت فساد پرداختیم.

وی با اشاره به مشکلات استان، افزود: مسئله فرونشست، آب و خاک در اصفهان مهم است، مسئولان تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند و درخواست داریم به مسئولان کمک شود، گاهی از آلودگی هوا غافل می‌شویم، درحالی که از بسیاری از مسائل دیگر مهم‌تر است.

لزوم تفکیک بین خطا و فساد / بخشش رهبری نقشه دشمن را خنثی کرد

رئیس قوه قضائیه، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای صبح امروز _دوشنبه پانزدهم اسفندماه_ در دیدار با تولیدکنندگان و کارآفرینان استان اصفهان، با تبریک اعیاد ماه شعبان، اظهار کرد: امید است در روزهای باقی‌مانده تا ماه رمضان، آماده برکات این ماه شویم.

وی افزود: مطالب و موضوع‌های حوزه تولید و کار آفرینی بیش از آنچه است که اشاره شد، امید است این گفت‌وگوها برای حال کشور مفید باشد و بتوانیم ترتیب اثر دهیم و تنها در حد حرف نباشد.

رئیس قوه قضائیه گفت: در روز قیامت مدیون کارآفرینان و تولیدکنندگان هستیم، اگر این موارد را ترتیب اثر ندهیم، ممکن است مواردی به‌طور مستقیم به قوه قضائیه مرتبط نباشد، اما من وظیفه دارم به عنوان رئیس یک قوه در مجلس و دولت و شوراهای مختلف، مباحث و موضوعات را منتقل کنم و ترتیب اثر دهم.

وی تصریح کرد: لازم است با تمام وجود این مسائل را درک کنیم تا بتوانیم آن‌ها را حل کنیم؛ به یکی از ظرفیت‌های استان اصفهان آن طور که باید اشاره نشده، یکی از سرمایه‌های بزرگ اصفهان سرمایه انسانی است، لذا مدیریت و عامل اصلی که می‌تواند بسیاری از مسائل را حل کند، در استان اصفهان وجود دارد.

تصدی‌گری دولت را کاهش دهید و امور را تا جایی که ممکن است به مردم واگذار کنید

اژه‌ای اضافه کرد: به محض اینکه ثروت بزرگ نیروی انسانی دچار مشکل شود، یک انسان دارای توان فکری بالا از صحنه خارج می‌شود و او را از دست می‌دهیم، دیگر نمی‌توانیم بسیاری از دیگر ثروت‌ها را احیا کنیم.

وی ادامه داد: ما برای کشور در موضوع‌های مختلف صنف و اتحادیه‌هایی داریم، اما برای مجموعه حفظ و حراست از نیروی انسانی و اینکه جوانان ما از ثروت اصلی خود بهره ببرند، خلأ و مشکل داریم.

رئیس قوه قضائیه افزود: برای ارتقا و حفظ سرمایه انسانی که بتوان افراد را کشف و مباحث را آسیب‌شناسی کرد، سرمایه‌های انسانی را رشد داد و آسیب‌ها را علاج کرد، خلأ‌هایی داریم که ذهن من را مشغول کرده است و به دنبال راه حل رفع آن هستیم.

وی با اشاره به لزوم واگذاری امور به مردم، گفت: این باور را در مدیران و بخش‌های حکومتی نداریم که باید تصدی‌گری دولت را کاهش دهیم و واگذاری امور را به مردم تا جایی که ممکن است، تسهیل کنیم، چراکه اگر آن را کاهش ندهیم، هزینه‌ها افزایش می‌یابد و از ظرفیت مهم مردمی کمتر استفاده می‌شود.

محسنی اژه‌ای افزود: لازم است باور کنیم که تولید ثروت، تلاش، کوشش و کار در هر شرایطی دارای ارزش است؛ اسلام همواره تنبلی و سستی و تکلف بر دیگران را نکوهش و بر جهاد، حرکت، کار و تلاش تشویق می‌کند و بسیاری از این امور را از عبادت‌های بزرگ می‌داند.

وی خاطرنشان کرد: در کنار تمام اقدامات خیر، کار و تولید ثروت که نفع آن به همه مردم کشور برسد، جایگاه بالایی در اسلام دارد و باید برای آن ارزش قائل شویم.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به انتخاب مسائل اقتصادی توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) برای شعار سال‌های اخیر، گفت: انتخاب تولید برای شعار سال، براساس حکمت بوده، اما باید دید چقدر این مسئله برای ما حائز اهمیت است، به‌ویژه امروزه که مسئله اقتصاد ضرورت اولیه کشور برای تمامیت ارضی، استقلال کشور و امنیت و آرامش مردم است.

وی تصریح کرد: امروز واضح است که باید کجا تلاش کنیم، دشمن می‌خواهد از طریق مسائل اقتصادی، مسائل سیاسی را تحت تأثیر قرار دهد و آرامش و امنیت مردم را بهم بزند، بنابراین امروز پرداختن به این مسئله، یک امر ضروری است.

ارتقای آگاهی‌های مردم در زمینه حقوق از وظایف قوه قضائیه است

محسنی اژه‌ای اظهار کرد: پرداختن به این امور لوازمی نیاز دارد که قدم اول قوانین و مقررات متناسب است؛ شما نیز با تعاملات خود با مسئولان که بیشتر از این هم می‌تواند باشد، کمک کنید تا قوانین هرچه بیشتر با شرایط امروز متناسب شود، تناسب قوانین و مقررات براساس شرایط روز را فردی که در همان حرفه فعال است بهتر درک می‌کند، او بهتر مشکلات را می‌بیند و ایده مناسب‌تری نسبت به کسی که در تهران نشسته است و از معضلات بی‌خبر است، ارائه می‌کند، ممکن است مسائلی به ذهن شما برسد که برای تناسب مقررات و قوانین با شرایط روز و مشکلات کشور مهم باشد.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به لزوم آشنایی با قوانین و مقررات، افزود: متصدیان خدمات و تک تک افراد نمی‌توانند با قوانین آشنا شوند، اما صنف و اتحادیه مرتبط می‌تواند در این زمینه کار کند، سعی کنند با قوانین آشنا شوند تا افراد طوری عمل نکنند که گرفتار شوند، زیرا این گرفتاری‌ها تبعات سنگینی را می‌تواند به دنبال داشته باشد.

وی با بیان اینکه ارتقای آگاهی‌های مردم در زمینه حقوق از وظایف ما در قوه قضائیه است، تصریح کرد: امروز «صنعت» با خدمات، شرکت‌های دانش‌بنیان ارتباطاتی دارند، همه با محیط زیست، آرامش مردم و قدرت خرید مردم ارتباط دارند و اگر در کارهایمان تنها به بخش خودمان نگاه کنیم و دیدمان را محدود به همان بخش کنیم، مشکلات موجود کشور رفع نمی‌شود.

محسنی اژه‌ای افزود: لازم است ارتباطات ما بیشتر از شرایط حال حاضر باشد، باید باهم گفت‌وگو و همکاری کنیم؛ جلساتی مثل جلسه امروز ممکن است تشریفاتی شود و در این صورت ارزشی ندارد، باید تشریفات را کمتر کنیم و در خود استان اصفهان، در طول سال چند بار دور هم بنشینید و هم‌افزایی کنید تا مشکلات را رفع کرده و توانایی‌ها را بشناسید.

لزوم تفکیک بین خطا و فساد

وی با اشاره به لزوم تفکیک بین خطا و فساد، خاطرنشان کرد: ممکن است کسی اشتباه کند، باید دید چطور با او رفتار کنیم و اگر کسی عناد و دشمنی دارد، باید متناسب با خودش با او رفتار شود؛ به فردی که زمین خورده است باید کمک کرد، نه اینکه نسبت به او بی‌اعتنا شویم یا حتی به مشکلات او اضافه کنیم، همه ما در جایگاه خود باید به او کمک کنیم.

رئیس قوه قضائیه گفت: اگر فردی فاسد است و می‌خواهد ظلم کند، باید برخورد با او شود، هر صنفی خودش بهتر می‌تواند بفهمد چه کسی اشتباه کرده و چه کسی فساد کرده است، باید این موارد را تفکیک کنیم.

وی افزود: در اغتشاشات اخیر چرا مقام معظم رهبری آن رفتار بخشش‌گر را انجام دادند؟، زیرا گاهی دشمن آنچنان تبلیغ کرده که تشخیص راه برای برخی مشکل می‌شود و آن‌ها را دچار اشتباه می‌کند، اما خطاکاران به اشتباه خود پی بردند و از اشتباه خود بازگشتند؛ ممکن است دوباره هم اشتباه کنند، اما مقام معظم رهبری با این کار نقشه دشمن را خنثی کردند به افراد امید دادند.

محسنی اژه‌ای با بیان اینکه ما می‌خواهیم به تولید و قوه‌قضاییه کمک کنیم، گفت: در تلاش هستیم تا به تأمین سرمایه‌گذاری هرچه بیشتر کمک کنیم، باید فرد اطمینان داشته باشد که گذر زمان و تغییرات دولتی و مدیریتی، شرایط را بهم نمی‌زند و با او برخوردی نمی‌شود که تشکیلاتش بهم بریزد، در این‌باره فکر و برنامه‌ریزی کردیم و درخواست داریم شما هم به ما کمک کنید.

حل بسیاری از مشکلات درگرو واگذاری اختیارات به استان‌ها است

استاندار اصفهان، سیدرضا مرتضوی امروز _دوشنبه ۱۵ اسفندماه_ در نشست رئیس قوه قضائیه با اقشار مختلف مردم استان اصفهان، اظهار کرد: معاونان و هیئت قضائی همراه رئیس قوه قضائیه از صبح به نقاط مختلف استان رفتند و مشغول تعامل با مردم و مسئولان استان هستند که از حضور آن‌ها تشکر می‌کنیم.

وی با بیان اینکه نمایندگان جامعه کارگری، هنری و اقلیت‌های مذهبی در این جلسه حضور دارند، افزود: اصفهان در دوره‌های مختلف پایتخت ایران بوده است و به لحاظ موقعیت خاص خود همیشه سعی کرده به عنوان یک ستون استوار نقش ویژه‌ای را در پایداری ایران داشته باشد.

استاندار اصفهان ادامه داد: حوزه‌های علمیه قوی که نقش محوری در جهان تشیع داشته و صنعتگرانی و اساتیدی که از گذشته تا امروز تلاش کردند، همه جا زبانزد خاص و عام هستند.

وی با اشاره به نقش بی‌بدیل استان اصفهان در پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: اولین شهری که اعلام حکومت نظامی در آن شد اصفهان بود و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز با جان‌فشانی مردم در دوران دفاع مقدس، نقش مهمی را ایفا کرد.

مرتضوی تصریح کرد: حدود ۲۴ هزار شهید دوران دفاع مقدس و سرداران مشهوری که نقش ویژه در این دوره داشتند و ۳۵۰۰ ایثارگری که تقدیم کشور کردند، خود گواه دلدادگی مردم به سرزمین ایران بوده است.

وی با اشاره به مشکلات انباشت شده در اصفهان از گذشته تا امروز، گفت: وقتی در استان به مسائلی چون آب شرب، محیط‌زیست، صنعت و کشاورزی ورود می‌کنیم شاهدیم ریشه به سوءمدیریت‌های انباشته طی بیش از ۲٠ سال بازمی‌گردد، در بحث فرونشست اگر کاری نکنیم فردا امکان برنامه جایگزینی نخواهد بود.

وی تاکید کرد: اصفهان در چندسال اخیر جزو آلوده‌ترین شهرها بوده و در سال گذشته تنها یک روز هوای پاک داشتیم و انتظار این است حسب وظیفه و مأموریتی که بر دوش این استان است، در این بخش‌ها نگاهی ویژه شکل بگیرد و مسأله‌ای به‌عنوان مسائل لاینحل باقی نماند.

استاندار اصفهان اظهار کرد: اگر ام‌المصائب کشور یعنی تمرکزگرایی رفع شود و برخی اختیارات به استان‌ها بازگردد، بسیاری از مسائل استان‌ها حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه طرح مولدسازی با تجربه طرح‌های قبلی امروز در اولویت است، گفت: معتقد هستم اگر این موضوع به‌صورت متمرکز دنبال شود، دچار مشکلات عدیده در آینده خواهد شد، اما اگر با نظارت کافی به استان‌ها واگذار شود، این امکان فراهم خواهد شد که نابسامانی‌ها در بخش‌های مختلف، به سرانجام برسد و قطعاً نگاه شما در تقویت نگاه تمرکززدا در کشور کمک خواهد کرد.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: امید است مانند سفر به دیگر استان‌ها که منشأ خیر و اثر شده، در این استان نیز چه در حوزه دستگاه قضا و چه در سایرحوزه‌ها اثرگذار باشد.

ادای احترام رئیس قوه قضائیه به مقام شامخ یکی از شهدای گمنام اصفهان

رئیس قوه قضائیه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای که صبح امروز _دوشنبه پانزدهم اسفندماه_ در جریان هجدهمین سفر استانی خود در صدر یک هیئت عالی قضائی وارد استان اصفهان شد، با حضور بر مزار یکی از شهدای گمنام خاکسپاری‌شده در این استان، به مقام شامخ این شهید و تمام شهدای گلگون‌کفن ایران اسلامی ادای احترام کرد.

دیدار با تولیدکنندگان و صنعت‌گران، دیدار با اقشار مختلف مردم، شرکت در جلسه حل اختلاف و صلح و سازش، دیدار با قضات و کارکنان دادگستری استان اصفهان، حضور در جلسه شورای اداری، بررسی مشکلات قضائی استان و تصویب مصوبات برای رفع این مشکلات، از مهم‌ترین برنامه‌های سفر رئیس قوه قضائیه به استان اصفهان است.

ظرفیت‌های اقتصادی اصفهان نیازمند حمایت و مراقبت است

سیدرضا مرتضوی، استاندار اصفهان صبح امروز _ دوشنبه، پانزدهم اسفندماه_ در نشست تولیدکنندگان و کارآفرینان استان اصفهان با رئیس قوه قضائیه، اظهار کرد: از حضور رئیس قوه قضائیه و هیئت قضائی همراهان، برای رفع و رسیدگی به مشکلات مردم و برقراری ارتباطات مناسب در خصوص مشکلات قضائی تشکر می‌کنیم.

وی افزود: امروز نشستی با حضور رئیس قوه قضائیه و جمعی از فعالان اقتصادی استان در بخش‌های مختلف اعم از حمل‌ونقل، ساختمان، تولید و غیره برگزار خواهد شد.

استاندار اصفهان تصریح کرد: بخشی از مسائل حوزه تولید و اقتصاد، به نوع نگاه دستگاه قضا برمی‌گردد که امنیت خاطر برای رسیدگی به حقوق آن‌ها را فراهم می‌کند و شنیدن سخنان از جانب فعالان این حوزه می‌تواند راهگشا باشد.

مرتضوی تصریح کرد: اصفهان در عرصه فعالیت‌های اقتصادی جزو استان‌های برتر کشور است و امروز بخش قابل توجهی از محصولات کشور در این استان تولید می‌شود.

وی ادامه داد: ظرفیت تولید در استان اصفهان نیازمند حمایت و مراقبت است تا بتواند در شرایط آرمانی خود حرکت کند و به افق بلند دست یابد.

استاندار اصفهان خطاب به رئیس دستگاه قضا گفت: از شما تقاضا داریم که فرآیند گره‌گشای فراهم شود که برخی مسائل صنعتی استان رسیدگی شود.

نیاز به پشتیبانی در سطح کشور داریم / صعود ۱۰ پله‌ای رتبه کسب‌وکار اصفهان

امیرحسین کمیلی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان صبح امروز _دوشنبه پانزدهم اسفندماه_ در نشست تولیدکنندگان و کارآفرینان استان اصفهان با رئیس قوه قضائیه اظهار کرد: در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم، این جنگ جدی و ترکیبی است و هر روز اتفاق‌هایی را در فضای اقتصادی کشور رقم می‌زند که فضا را برای فعالان اقتصادی ناامن می‌کند، به همین علت باید تدابیر ویژه‌تری برای به نتیجه رسیدن این کارزار اندیشیده شود.

وی افزود: استان اصفهان بیش از ۱۰ هزار واحد صنعتی، بیش از ۸۰ شهرک صنعتی، ۲۵۰ هزار واحد صنفی، هزار معدن در اختیار دارد و قطب تولید فولاد، نساجی، تولید لوازم خانگی، شیر گوشت، مرغ و محصولات دانش‌بنیان کشور است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان خاطرنشان کرد: ظرفیت بالایی در استان وجود دارد؛ اگر مشکلاتی که در استان اصفهان احصا شده رفع شود همه کشور از آن منتفع می‌شود. در شرایط فعلی نمی‌توان با قوانین شرایط عادی کشور را اداره کرد؛ به قوانین دوره اضطرار نیاز داریم که در ستاد مشترک تصمیم‌گیری سریعی تعیین می‌شود و جلسه سران قوا به همین منظور شکل می‌گیرد.

کمیلی با بیان اینکه فعالان صنعتی انتظار دارند که دولت، تدبیر درستی داشته باشد و به سرعت تصمیمات صحیح بگیرد، ادامه داد: اشتباهات قانون‌گذاری باید به سرعت اصلاح شود و دچار اتلاف وقت نشود. رئیس قوه قضائیه شرایط جنگ اقتصادی را درک کرده که نخستین نشست خود را در اصفهان با فعالان اقتصادی ترتیب داده است؛ نیازمند تصمیماتی هستیم که تصمیم‌گیری درباره فضاهای اقتصادی تسریع شود.

وی ادامه داد: در استان اصفهان سعی می‌شود که به‌طورهماهنگ عمل کنیم، جلسات نیز به‌طورمنظم برگزار می‌شود اما نیاز داریم که در تهران هم پشتیبانی شود. برای مثال مدت‌ها است در زمینه ارزی مشکلاتی داریم و اقتصاد را با دست خود قفل کرده‌ایم که در این خصوص نیاز به پشتیبانی در سطح کشور داریم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با بیان اینکه جمع حاضر افسران جنگ اقتصادی هستند، تصریح کرد: با توجه به وضعیت اخیر، بازدیدهای تیم قضائی و استانداری اصفهان کمک کرده تا رتبه فضای کسب‌وکار این استان در تابستان امسال از ۱۵ به ۵ برسد. این موضوع نشان می‌دهد که تلاش‌ها در حال نتیجه‌دادن است اما نیاز به پشتیبانی در کشور داریم.

دادگستری اصفهان در تلاش برای اجرایی‌کردن تأکیدات اقتصادی رهبری

حجت‌الاسلام اسدالله جعفری، رئیس کل دادگستری استان اصفهان امروز _دوشنبه پانزدهم اسفندماه_ در نشست تولیدکنندگان و کارآفرینان استان اصفهان با رئیس قوه قضائیه، اظهار کرد: نخستین نشست را با سنگربانان اصلی تولید و اشتغال کشور در استان اصفهان که سهم بالایی در تولید کشور دارد، برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: با توجه به منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) درباره لزوم پشتیانی قوه قضائیه از دولت در اجرایی‌کردن تأکیدات مقام معظم رهبری در حوزه اشتغال و تولید، دادگستری استان اصفهان دبیرخانه فعالی دارد.

رئیس دادگستری استان اصفهان گفت: دادستان مرکز استان به عنوان دبیر ستاد اجرایی اقتصاد مقاومتی، جلسات مستمر و منظم به‌صورت ماهیانه با حضور اعضا و کارگروه‌های زیرمجموعه دارد.

وی تصریح کرد: در یک سال گذشته ۱۷۰ مورد درخواست از سوی سرمایه‌گذاران و واحدهای تولیدی به دبیرخانه ارسال شده است، مجموعه شهرستان‌ها در یک سال گذشته به‌طور جدی در این زمینه فعال بوده‌اند.

جعفری خاطرنشان کرد: ۳۶۷ مورد بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی استان اصفهان داشتیم، ۹۷ مورد از واحدهای تولیدی که دچار مشکل بودند و حتی بعضی از آن‌ها تعطیلی موقت داشتند، به چرخه تولید بازگشتند.

وی با بیان اینکه مشخصات تمام واحدهای صنعتی ضمیمه شده است، گفت: چند مورد واحد تولیدی مهم و اثرگذار در سطح ملی، در استان اصفهان داشتیم که در آستانه ورشکستگی کامل بودند، با همراهی استانداری اصفهان و اقدامات، برای آن‌ها هیئت مدیره اجرایی قانونی تا زمان برگزاری مجمع عمومی مشخص شد و از ورشکستگی نجات یافتند.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: شرایط شرکتی مانند پلی‌اکریل با دو هزار اشتغال و ۴۷ هزار سهام‌دار و شرکت پتروشیمی با یک هزار کارگر به صورت مستقیم و ۲۰ هزار موقعیت شغلی به‌طور غیرمستقیم تثبیت شد و اقدامات در حال انجام است.

وی با بیان اینکه برنامه‌ها برای کمک به واحدهای تولیدی و اقتصادی ادامه دارد، پنج مرحله تعریف شده که طبق آن، مراحل درخواست، مکاتبات، بازدید، تشکیل جلسات و پیگیری مصوبات جلسات را در دستور کار داریم، اظهار کرد: با توجه به مشغله‌ای که در دادگستری استان اصفهان داریم، تلاش می‌کنیم بیشتر در خدمت فعالان اقتصادی باشیم و تعاملات با استانداری اصفهان به‌طور منظم با حضور نماینده قضائی در جلسات انجام می‌شود.

وی با اشاره به مشکلاتی در سطح کشور، گفت: تعیین تکلیف نحوه بازپرداخت تسهیلات ارزی صندوق توسعه ملی، یکی از این مشکلات است؛ اگر به استان‌ها اجازه‌ای داده شود که مجبور نباشیم برای هر موردی منتظر تصمیمات کشور باشیم، وضعیت بهتر می‌شود.

آن‌طورکه شایسته است برای اصفهان قدم برنداشته‌ایم

حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه که امروز _دوشنبه پانزدهم اسفندماه_ در هجدهمین سفر استانی خود و در صدر یک هیئت عالی قضائی وارد استان اصفهان شد، در فرودگاه شهید بهشتی این شهر، اظهار کرد: خدا را سپاس‌گزار هستیم که در ماه شعبان در استان اصفهان، استانی که تنها در یک روز ۳۰۰ شهید را تشییع کرد، حضور یافته‌ایم.

وی افزود: امید است توفیق داشته باشیم که در آستانه میلاد امام زمان (عج) قدمی در راستای رفع مشکلات مردم از نظر مسائل حقوقی و قضائی برداریم.

رئیس قوه قضائیه ضمن تقدیر از مسئولان و مردم استان اصفهان و همکاران قضائی این استان، گفت: در این استان ۲۲ دادگستری و ۱۳ بخش قضائی داریم که مشکلات و کمبودهایی از نظر قاضی و کارمند دارند؛ امید است در این سفر نسبت به رفع مشکلات بخش‌ها و حوزه‌های قضائی استان اصفهان قدم برداریم.

وی تصریح کرد: امیدواریم با اقداماتی که در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ انجام دادیم، بتوانیم بخشی از نیازهای کادر اداری و قضائی را در ابتدای سال ۱۴۰۲ تأمین کنیم و از اردیبهشت‌ماه تا شهریورماه و مهرماه به تعداد ضرورتی که وجود دارد، قاضی و کارمند اضافه کنیم.

محسنی اژه‌ای افزود: مشکلاتی در بعضی از زندان‌های داخل شهر داریم که لازم است آن‌ها را جابه‌جا و کمبودهای اداری را جبران کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه اصفهان از بیرون یک استان برخوردار تلقی می‌شود، اما آن‌گونه که شایسته مردم این استان است، نتوانسته‌ایم قدمی برداریم.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اعزام هیئت‌های قضائی به شهرستان‌ها، گفت: این گروه‌ها از صبح تا انتهای امروز جلسه‌های متعددی دارند که به این ترتیب مشکلات را از نزدیک می‌شنویم، با آن‌ها در تماس چهره‌به‌چهره خواهیم بود و برای رفع مشکلاتی که مستقیم به قوه قضائیه بازمی‌گردد، گام برداریم و مواردی که به وظایف دولت و قوه مقننه مربوط است را نیز به آن‌ها منتقل می‌کنیم تا بیش از آنچه که تا امروز به این استان شهیدپرور رسیدگی شده است، رفع مشکل کنیم.

رئیس قوه قضائیه وارد اصفهان شد

امروز _دوشنبه پانزدهم اسفندماه_ حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای دقایقی پیش در هجدهمین سفر استانی خود و در صدر یک هیئت عالی قضائی وارد استان اصفهان شد.

دیدار با تولیدکنندگان و صنعت‌گران، دیدار با اقشار مختلف مردم، شرکت در جلسه حل اختلاف و صلح و سازش، دیدار با قضات و کارکنان دادگستری استان اصفهان، حضور در جلسه شورای اداری، بررسی مشکلات قضائی استان و تصویب مصوبات برای رفع این مشکلات، از مهم‌ترین برنامه‌های سفر رئیس قوه قضائیه به استان اصفهان است.

سایر مسئولان عالی قضائی که در سفر به استان اصفهان رئیس عدلیه را همراهی می‌کنند، هر کدام به نقاط مختلف این استان خواهند رفت تا ضمن دیدار مستقیم و بدون واسطه با مردم، از نزدیک با مشکلات آن‌ها آشنا شوند و برای برطرف کردن مسائل قضائی و سایر مشکلات آن‌ها در حد مقدورات، اقدامات مقتضی را ترتیب دهند.

کد خبر 645783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.