یک‌شبه قهرمان نشدیم که کنارمان گذاشتند / جوانگرایی باید به مرور زمان انجام شود

کاپیتان سابق تیم ملی هندبال ساحلی گفت: جوان‌گرایی کاری منطقی بود، اما وقتی تیم قهرمان آسیا شده است، درست نبود یک مرتبه نسل را عوض کنند زیرا ما یک‌شبه قهرمان نشدیم که یک‌شبه کنارمان گذاشتند.

حسین رحمتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره لیست نهایی تیم ملی هندبال ساحلی اظهار کرد: همراه با تیم ملی هندبال ساحلی ایران برای رقابت‌های قهرمانی آسیا اندونزی یک هفته در بندرعباس و یک هفته در کیش اردو بودیم و تمرینات خود را پیگیری می‌کردیم تا اینکه اسامی ۱۰ نفر اصلی و اعزامی برای این رقابت‌ها مشخص شد و نام من در میان آن‌ها نبود. سیاست فدراسیون هندبال و مهدی قشقایی‌راد، سرمربی تیم ملی هندبال این است که بازیکنان جوانی که در رقابت‌های جهانی جوانان سوم شدند را به رقابت‌های آسیایی بزرگسالان اعزام کنند و ما هم چاره‌ای جز قبول این تفکر نداشتیم.

وی درباره با اعتراض یکی دیگر از بازیکنان تیم ملی که از لیست تیم ملی خط خورده بود، افزود: سخنی که یکی از بازیکنان خط‌خورده تیم ملی در فضای مجازی منتشر کرد، اعتراض نبود، بلکه دل‌نوشته بود و در آن از قشقایی‌راد تشکر هم کرد. ما یک ماه در اردو تحت فشار بودیم و طبیعی است هرکس در هر رده سنی از تیم ملی خط بخورد، ناراحت باشد.

یک شبه قهرمان نشدیم که کنارمان گذاشتند/ جوانگرایی باید به مرور زمان انجام گیرد

کاپیتان سابق تیم ملی هندبال ساحلی در رابطه با مهدی قشقایی‌راد و تصمیمی که برای حذف بازیکنان باتجربه گرفته است، تصریح کرد: سابقه بازی با او و شاگردی قشقایی‌راد را دارم، مربی جوان و آینده‌داری است که یک تیم جوان را به مقام سومی مسابقات جهانی رسانده است. در حال حاضر جای انتقاد نیست زیرا فدراسیون برای المپیک هندبال ساحلی لس‌آنجلس آینده‌نگری کرده است و یک برنامه بلندمدت دارد که در کوتاه‌مدت نمی‌توان راجع به آن نظر داد.

رحمتی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا جوان‌گرایی به این شکل درست بود یا باید جوانان را به مرور زمان به تیم ملی اضافه می‌کردند، اظهار کرد: حدود هفت سال زحمت کشیدیم و امسال همراه با تیم ملی هندبال ساحلی قهرمان آسیا شدیم، نواقص را به مرور زمان برطرف کردیم و جایگاه تیم ملی هندبال ایران را از رده چهارمی به رده اول آسیا ارتقا دادیم، به نظر می‌رسد نسبت به این نسل تیم ملی هندبال ساحلی نامهربانی شد، بازیکنانی که قهرمان آسیا شده بودند را خیلی راحت کنار گذاشتند. اگر تیم ما مقامی کسب نکرده بود، جوان‌گرایی به این شکل کاری منطقی بود، اما وقتی تیم قهرمان آسیا شده است، درست نبود یک مرتبه نسل را عوض کنند زیرا ما یک‌شبه قهرمان نشدیم که کنارمان گذاشتند.

وی ادامه داد: در مسابقات جام جهانی هندبال ساحلی یونان سرمربی تیم، انتونیو و حسن افتخاری اعتقاد داشتند جوان‌گرایی باید به مرور زمان انجام گیرد و بازیکنان این رده در کنار بزرگسالان تجربه کسب کنند، اما فدراسیون نظر دیگری دارد.

یک شبه قهرمان نشدیم که کنارمان گذاشتند/ جوانگرایی باید به مرور زمان انجام گیرد

کاپیتان سابق تیم ملی هندبال ساحلی اضافه کرد: مسابقات رده سنی بزرگسالان سطح بالاتری نسبت به مسابقات جوانان دارد، تیم‌هایی مثل قطر بازیکن چندملیتی دارند و کشورهای دیگر هم برای این رشته سرمایه‌گذاری کرده‌اند. تیم جوانان ما خوب است و حرفی برای گفتن دارد، باید دید فدراسیون هندبال به کسب مقام فکر می‌کند یا خیر. امیدواریم این تیم مقام بیاورد، فرقی نمی‌کند ما در تیم باشیم یا خیر زیرا جزو خانواده هندبال ساحلی هستیم.

رحمتی درباره مسابقات آسیایی اندونزی نیز گفت: تیم ملی هندبال ساحلی ایران با تیم‌های عربستان، کره، فیلیپین و قطر همگروه است که طبق صحبت‌هایی قشقایی‌راد این قرعه‌کشی‌ها مشکل دارد زیرا نباید تیم اول و دوم در یک گروه باشند، اما تیم ملی ایران و قطر در یک گروه قرار دارند. البته می‌توان این موضوع را به فال نیک گرفت زیرا در مرحله ضربدری که مرحله مهمی است دیگر با قطر بازی نداریم.

کد خبر 645780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.