طرح کمربند سبز شهر مغفول مانده است

سرپرست شهرداری خرم‌آباد گفت: شهر خرم‌آباد طی ۶۰ سال گذشته بسیاری از عناصر طبیعی و تاریخی خود را از دست داده است؛ لذا تلاش می‌کنیم در مجموعه شهرداری به بهانه احیای کمربند سبز و ارج نهادن به موضوع درخت و درختکاری بخشی از این نارسایی‌ها را جبران و مسائل و مشکلات را رفع کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، داریوش بارانی‌بیرانوند در مراسم روز درختکاری با بیان اینکه شهر خرم‌آباد با حداقل استانداردهای طرح تفضیلی فاصله دارد، اظهار کرد: شهری که زمانی ۴۰۰ هکتار مساحت و ۱۴۰۰ هکتار باغ داشت، امروز سرانه اکولوژیک نزدیک به یک‌ششم استاندارد بین‌المللی و حدود چهار درصد است.

وی افزود: شهر خرم‌آباد طی ۶۰ سال گذشته بسیاری از عناصر طبیعی و تاریخی خود را از دست داده است؛ لذا تلاش می‌کنیم در مجموعه شهرداری خرم‌آباد به بهانه احیای کمربند سبز و ارج نهادن به موضوع درخت و درختکاری بخشی از این نارسایی‌ها را جبران و مسائل و مشکلات را رفع کنیم.

سرپرست شهرداری خرم‌آباد با اشاره به مغفول ماندن طرح کمربندی سبز شهر، خاطرنشان کرد: طرح کمربند سبز چند سالی است مغفول مانده در حالی که کمربند سبز به لحاظ اکولوژیک به این اسم نامگذاری شده و به لحاظ حقوقی و فنی خط قرمز شهر است، هرچند امروزه کسانی هستند که پایشان را روی این خط قرمز گذاشته‌اند.

بارانی‌بیرانوند با تاکید بر اینکه ایجاد کمربند سبز از ساخت‌وسازهای غیرمجاز جلوگیری می‌کند، گفت: تا زمانی که در مجموعه شهرداری مسئولیتی بر عهده دارم، موضوع درخت درختکاری، جبران سرانه‌های سبز و سرانه‌های عمومی را فراموش نمی‌کنم.

به گزارش ایمنا، مراسم روز درختکاری در دامنه مخملکوه خرم‌آباد برگزار شد و شرکت‌کنندگان به غرس نهال در این منطقه پرداختند. گفتنی است در راستای توسعه فضای سبز خرم‌آباد و احیای کمربند سبز شهر، سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری خرم‌آباد حدود ۲۰ هزار نهال را میان شهروندان، مدارس، دانشگاه‌ها، ادارات برای غرس در هفته درختکاری توزیع کرده است.

کد خبر 645779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.