درختان بومی نماد هویت شهرهای گیلان هستند

شهردار رودسر با بیان اینکه به منظور توسعه فضای سبز شهر از درختان بومی استفاده می‌کنیم، گفت: درختان بومی نماد هویت هر شهر هستند.

مازیار صفایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: یکی از مشکلات فضای سبزی شهرهای گیلان، کاشت درختانی از گونه‌های غیربومی از جمله سوزنی‌برگ‌ها و چنار است که با اقلیم این استان سازگاری ندارد.

وی افزود: چنارهای قدیمی در معابر شهری گیلان از جمله رودسر در ابعاد بسیار بزرگی رشد کرده است، ریشه این درختان در عمق خاک گسترش یافته و باعث تخریب پیاده‌روها و ناهمگونی در فضای سبز شهری شده است؛ لذا در حال حاضر امکان قطع و حذف این درختان وجود ندارد.

شهردار رودسر خاطرنشان کرد: درختان بومی گیلان از گونه‌هایی همچون انجیلی، عنبرسائل، صنوبر، توسکا و نارنج است که با اقلیم این استان سازگاری دارد، این درختان نماد هویت شهرهای گیلان هستند.

صفایی با بیان اینکه استان مازندران در کاشت درخت نارنج در فضای سبز شهری موفق بوده است، تصریح کرد: شهرداری رودسر برای توسعه فضای سبز با در نظر گرفتن شرایط اقلیمی منطقه و حفظ درختان برای نسل آینده، کاشت درختان بومی و نارنج را در سطح شهر در برنامه و دستور کار خود قرار داده است.

وی تاکید کرد: درخت نارنج با اقلیم شرق و غرب گیلان سازگاری دارد، به راحتی رشد می‌کند و زیبایی و جلوه خاصی به سیمای شهرها می‌دهد، شهروندان نیز می‌توانند از میوه‌های این درخت بهره‌مند شوند.

شهردار رودسر گفت: به مناسبت روز درختکاری، حدود سه هزار اصله درخت از گونه‌های بومی در فضای سبز شهری توسط شهرداری کاشته خواهد شد.

به گزارش ایمنا، رودسر در ۷۰ کیلومتری شهر رشت، مرکز استان گیلان قرار دارد.

کد خبر 645772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.