حمایت کمیته امداد زرین‌ شهر از دانش آموزان

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان لنجان گفت: در حال حاضر کمیته امداد امام خمینی (ره) زرین‌شهر بیش از هزار و ۶۸۳ دانش‌آموز و ۱۳۹ دانشجو را تحت حمایت خود درآورده است تا زمینه تحصیل و طی مسیر موفقیت آنان را هموار کند.

احمد یوسفی در گفت‌گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به طنین‌انداز شدن زنگ نیکوکاری در مدارس شهرستان لنجان، اظهار کرد: در جامعه‌ای که افراد تنها تماشاگر مشکلات هم‌نوعان خود باشند با چالش‌های متعدد روبه‌رو خواهند شد اما در مقابل فرهنگ اشرافی‌گری فرهنگ غنی ایرانی - اسلامی به عنوان فرهنگی تمدن ساز قرار دارد که همواره تاکید بسیاری بر نوع‌دوستی و کمک به نیازمندان داشته است.

وی افزود: توجه ویژه مردم ایران به موضوع نوع‌دوستی و کاهش درد و رنج نیازمندان باعث شده در موقعیت‌های مختلف به صورت خودجوش در برنامه‌های کمک رسانی و انجام امور خیر در زمینه‌های مختلف حضور یافته و با این حضور عملکرد درخشانی از خود به نمایش بگذارند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان لنجان تصریح کرد: یکی از اهداف اصلی نواختن زنگ نیکوکاری کمک به دانش آموزان نیازمند و ترویج سنت‌های حسنه و فراهم کردن زمینه انفاق و نیکوکاری در جامعه خصوصاً در بین نسل جدید است.

وی ادامه داد: در برخی مواقع فقر به عاملی برای رشد و شکوفایی استعدادهای نیازمندان مبدل می‌شود و این در حالیست که دانش‌آموزان نیازمند بسیاری وجود دارند که پس تحت پوشش قرار گرفتن استعدادهای سرشار و هوش فراوان خود را به منصه ظهور می‌رسانند.

یوسفی اضافه کرد: برخی از دانش آموزان نیازمندان برای رسیدن به موفقیت تنها نیازمند امکانات لازم هستند از این رو کمیته امداد امام خمینی (ره) تلاش کرده با شناسایی و تحت پوشش قرار دادن این عزیزان مسیر پیشرفت آنان را هموار سازد.

وی گفت: در حال حاضر کمیته امداد امام خمینی (ره) زرین شهر بیش از هزار و ۶۸۳ دانش‌آموز و ۱۳۹ دانشجو را تحت حمایت خود درآورده است تا زمینه تحصیل و طی مسیر موفقیت آنان را هموار کند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: جشن نیکوکاری همه ساله با همکاری آموزش و پرورش شهرستان لنجان در همه مدارس این شهرستان و با هدف تأمین نیاز دانش آموزان نیازمند در زمینه‌های مختلف و کمک به تقویت استعدادهای آنها برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: البته باید توجه داشت که جشن نیکوکاری صرف نظر از هدایایی که در آن جمع‌آوری می‌شود به لحاظ معنوی، اجتماعی و فرهنگی دارای تأثیرات ویژه‌ای است که باعث گسترش و تقویت هرچه بیشتر فرهنگ احسان و انفاق، کمک به همنوع و انسجام اجتماعی می‌شود.

کد خبر 645730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.