سپاهان ۳- هوادار ۱/ تمدید صدرنشینی با توپخانه طلایی

تیم فوتبال سپاهان در روزی که هر سه مهره هجومی اش گلزنی کردند، با پیروزی برابر هوادار به صدرنشینی خود در لیگ برتر ادامه داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته بیست‌ودوم لیگ برتر فوتبال، امروز _یکشنبه، چهاردهم اسفندماه_ از ساعت ۱۸ تیم‌های سپاهان و هوادار در ورزشگاه نقش جهان به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار در نهایت با پیروزی سه بر یک سپاهان به پایان رسید.

هفته بیست‌ودوم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس

دیدار تیم‌های سپاهان و هوادار

ورزشگاه: نقش جهان

تماشاگر: حدود سه هزار نفر

گل‌ها: فرشاد احمدزاده (دقیقه ۱۰)، شهریار مغانلو (دقیقه ۱۳، پنالتی) برای سپاهان؛ حسین صادقی (دقیقه ۴۷) برای هوادار

اخطار: محمد کریمی (دقیقه ۴۲)، میلاد زکی پور (دقیقه ۴۴)، فرشاد احمدزاده (دقیقه ۸۸)، شهریار مغانلو (دقیقه ۱+۹۰) از سپاهان؛ محمدرضا خالدآبادی (دقیقه ۱۱)، صائب محبی (دقیقه ۴۵) از هوادار

سپاهان: پیام نیازمند، نیلسون جونیور، محمد دانشگر، میلاد زکی‌پور، رامین رضائیان، مسعود ریگی، محمد کریمی، جلال‌الدین علیمحمدی، الویس کامسوبا (۶۰- ایگور کاتاتو)، فرشاد احمدزاده (۲+۹۰- امید نورافکن) و شهریار مغانلو

سرمربی: خوزه مورایس

هوادار: محمدرضا خالدآبادی، عزت پورقاز، صائب محبی (۸۴- محمد حسینی)، فریبرز گرامی، مهدی مهدی‌خانی (۴۰- محسن سفید چقایی)، مسعود شجاعی (۷۴- حسین ابراهیمی)، نیما انتظاری، حسین صادقی (۸۴- محمد عباسی)، محمد میری، بابک مرادی و محمدجواد محمدی (۷۴- امید سینگ)

سرمربی: ساکت الهامی

داور: عباس راکی

شرح بازی:

سپاهان با توجه به برد پرسپولیس در دیداری که زودتر برگزار شده بود، برای حفظ صدرنشینی نیاز مبرم به سه امتیاز خانگی مقابل هوادار داشت. شاگردان مورایس بازی را طوفانی آغاز کردند و قبل از گذشت ۱۰ دقیقه از آغاز بازی، این فرشاد احمدزاده بود که با یک شوت فنی، طاق دروازه هوادار را فرو ریخت تا قفل دروازه این تیم خیلی زود باز شده باشد. هوادار که جسورانه و هجومی وارد زمین شده بود در برگشت‌ها ضعیف بود و بلافاصله پس از دریافت گل نخست، روی پرس از بالایی که مهاجمان سپاهان می‌آوردند، پر اشتباه ظاهر شد تا شهریار مغانلو از دروازه بان حریف پنالتی بگیرد و خودش ضربه را به گل تبدیل کند. سپاهان که با به ثمر رساندن دو گل در ۱۳ دقیقه ابتدایی بازی تا حدود زیادی راه پیروزی در این بازی را رفته بود، در دقایق باقیمانده تا پایان نیمه نخست کمی عقب نشست اما روی ضد حملات خطرناک ظاهر می‌شد و روی یکی از این ضد حملات باز هم به پنالتی رسید اما این رامین رضاییان بود که ضربه پنالتی را از دست داد تا اختلاف دو گل بماند.

در نیمه دوم این هوادار بود که بازی را فوق العاده انتحاری آغاز کرد، بازی هجومی شاگردان الهامی در همان یکی دو دقیقه ابتدایی بازی نتیجه داد و روی یک حرکت در عرض توسط صادقی، این تیم به گل نخست رسید تا اختلاف به حداقل برسد و حساسیت بازی در دقایق باقیمانده به اوج خود برسد. هوادار که در دقایق باقیمانده برای زدن گل تساوی، خود را به آب و آتش می‌زد، در خلق موقعیت برابر سپاهانی که کمی عقب نشسته بود و از برتری خود حفاظت می‌کرد موفق نبود تا شاگردان مورایس با استفاده از فضای به وجود آمده پشت مدافعان هوادار در خلق موقعیت بهتر عمل کنند و گل سوم را در دقیقه ۷۴ به ثمر برسانند، گلی که تکلیف بازی را مشخص کرد.

سپاهان با پیروزی سه بر یک در این دیدار قبل از حساس ترین فصل خود در ورزشگاه آزادی مقابل پرسپولیس، دوباره به ریل پیروزی بازگشت تا با روحیه ای خوب هفته بعد الکلاسیکوی ایران را برابر تیم یحیی گل محمدی برگزار کند. شاگردان مورایس با این سه امتیاز خانگی ۴۶ امتیازی شدند تا همچنان با یک امتیاز بیشتر نسبت به تیم دوم، صدرنشین لیگ برتر باشند.

شرح گل‌ها:

۰-۱ (دقیقه ۱۰- سپاهان) - فرشاد احمدزاده که در پشت محوطه جریمه پا به توپ شده بود با شوتی زیبا با پای چپ دروازه هوادار را باز کرد.

۰-۲ (دقیقه ۱۳- سپاهان) - خطای خالدآبادی، دروازه بان هوادار روی مغانلو منجر به اعلام پنالتی شد تا این شهریار باشد که خودش پشت توپ بایستد و گل دوم را از روی نقطه پنالتی به ثمر برساند.

۱-۲ (دقیقه ۴۷- هوادار) - صادقی با حرکتی در عرض در محوطه جریمه سپاهان شوت ناگهانی به سمت دروازه نیازمند زد تا در ابتدای نیمه دوم اختلاف به حداقل برسد.

۱-۳ (دقیقه ۷۴- سپاهان) - نفوذ زکی پور در سمت چپ محوطه جریمه هوادار با ارسال زمینی او به تیر دور همراه شد تا در آنجا این ایگور کاتاتو باشد که به راحتی از یک قدمی خط، دروازه هوادار را برای سومین بار باز کند.

دقایق حساس:

دقیقه ۷- توپ در پشت محوطه جریمه به مغانلو رسید تا او با یک چرخش ناگهانی ضربه زمینی را روانه دروازه هوادار کند اما در نهایت این خالد آبادی بود که توپ را مهار کرد.

دقیقه ۲۵- در یک ضد حمله خطرناک توسط سپاهان، توپ در سمت چپ محوطه جریمه به رضاییان رسید اما ارسال خطرناک او در حالی که می‌رفت در موقعیتی عالی به جلال علیمحمدی برسد با ضربه سر الویس کامسوبا هدر رفت و از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۳۳- خطای واضح فریبرز گرامی روی فرشاد احمدزاده را داور پنالتی اعلام کرد اما ضربه پنالتی رضاییان را خالد آبادی به زیبایی دفع کرد.

دقیقه ۳۵- توپ ارسالی به محوطه جریمه سپاهان پس از برگشت داده شدن توسط مدافعان، جلوی مهدی خانی افتاد اما ضربه خطرناک او با اختلافی کم از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۶۹- ارسال تیز رامین رضاییان از سمت راست به تیر دور دروازه هوادار در شلوغی محوطه جریمه با ضربه بازیکنان سپاهان همراه شد اما توپ با برخورد به تیر عمودی دروازه تبدیل به گل نشد.

دقیقه ۷۰- در یک ضد حمله روی یک حرکت ترکیبی، زکی پور با دروازه بان هوادار تک به تک شد اما ضربه نهایی او را خالد آبادی به زیبایی دفع کرد.

دقیقه ۸۵- ضربه سنگین و زیبای امید سینگ از فاصله‌ای بسیار دور را پیام نیازمند مشت کرد تا موقعیت خوب هوادار از دست برود.

اتفاق ویژه:

میلاد زکی پور که در آخرین دقایق نیمه نخست به دلیل اینکه به زعم داور با سپردن ضربه کاشته به نیلسون، قصد اتلاف وقت را داشته است، از عباس راکی کارت زرد گرفت تا چهار اخطاره شود و دیدار هفته بعد برابر پرسپولیس را از دست دهد.

بهترین بازیکن:

فرشاد احمدزاده که یک گل زیبا به ثمر رساند و یک پنالتی هم از مدافع حریف گرفت بهترین بازیکن این دیدار بود. بعد از او شهریار مغانلو و محمد کریمی از خوب های سپاهان در این دیدار خانگی بودند.

کد خبر 645696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.