ایجاد درآمدهای پایدار شهرها با افزایش سرمایه‌گذاری‌

رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر شیراز گفت: سرمایه‌گذاری موتور محرک توسعه و پیشرفت شهر و یکی از راهکارهای ایجاد درآمدهای پایدار برای اداره شهر است.

‌به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا اسکندری امروز _یک‌شنبه چهاردهم اسفند_ در جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز ضمن تبریک فرارسیدن اعیاد ماه پربرکت شعبان و ولادت با سعادت حضرت علی‌اکبر (ع) و روز جوان اظهار کرد: با باور اینکه نقطه قوت پروژه‌های سرمایه‌گذاری، مشارکت و همدلی مردم در ساخت آینده شیراز است، سومین نشست تخصصی آسیب‌شناسی، بررسی و رفع چالش‌ها و توسعه سرمایه‌گذاری در شهر شیراز با موضوع علل نبود ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران و مدیران شهری و تأثیر مشوق‌ها و اعتماد سازی در پروژه‌های سرمایه‌گذاری با حضور سرمایه گذاران در حوزه‌های مختلف برگزار شد.

وی افزود: شناسایی چالش‌ها در رفع آن‌ها یا به حداقل رساندن موانع، سرمایه‌گذاری به‌عنوان یکی از رویکردهای اصلی اداره شهر و ارائه زندگی با کیفیت به شهروندان دنبال شود، از آنجا که سرمایه‌گذاری موتور محرکه توسعه و پیشرفت شهر و یکی از راهکارهای ایجاد درآمدهای پایدار برای اداره شهر است، تکلیف ۱۵ هزار میلیارد تومانی سرمایه‌گذاری در بودجه ۱۴۰۱ شهرداری کلان‌شهر شیراز با رویکرد بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها در مناطق یازده‌گانه شهر در بودجه در نظر گرفته شد.

رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: قبل از تحقق این موضوع باید آسیب‌شناسی در مسیر جذب سرمایه‌گذاری انجام شود که برگزاری نشست‌های تخصصی برای ارتباط مستقیم و بدون واسطه با سرمایه‌گذاری یکی از راهکارها است.

اسکندری گفت: تنها ساخت‌وسازهای برج و مجتمع‌های تجاری به معنی سرمایه‌گذاری صرف نیست، بلکه سرمایه‌گذاری درگاه‌هایی است که مردم در همراهی با مدیریت و پارلمان شهری، شیراز را به شهر زیست‌پذیر در ابعاد رفاهی و تفریحی و گردشگری تبدیل کنند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: ارائه پنج پروژه کلان در حوزه سرمایه‌گذاری گردشگری مانند پارک آبی، آکواریوم، باغ پرندگان، تله کابین و شهربازی، پنجره‌های جدیدی از توسعه گردشگری در شهر شیراز را خواهد گشود که اقدامات عمرانی بعضی از آن‌ها آغاز شده است و تعداد دیگر در حال مذاکره است.

کد خبر 645670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.