پارلمان شهری همدان از گردشگری حمایت می‌کند

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان گفت: از دوره چهارم فعالیت شورا در این شهر، سیاست پارلمان شهری همدان بر حمایت از هتل‌ها و گردشگری بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمید بادامی‌نجات، امروز _یک‌شنبه چهاردهم اسفند_ در جلسه کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان که با موضوع عوارض بهای خدمات پسماند هتل‌ها و بررسی موضوعات سرمایه‌گذاری مناطق شهرداری، برگزار شد، اظهار کرد: از دوره چهارم، سیاست شورای اسلامی شهر بر حمایت از هتل‌ها و گردشگری بوده است.

وی صدور پروانه رایگان برای هتل‌ها را از جمله این حمایت‌ها برشمرد و افزود: نظر اکثریت اعضای شورای فعلی، حمایت از صنوف مرتبط با گردشگری است.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان گفت: در بحث عوارض بهای خدمات پسماند هتل‌ها با توجه به شرایط دو سال گذشته و شیوع کرونا با تشکیل جلسه مشترک سازمان پسماند و هتل‌داران و بر اساس مصوبه شورای گفت‌وگو پیشنهادی به این منظور ارائه شود.

وی با بیان اینکه زمانی که نگاه ما بر حمایت از گردشگری و هتل‌داران است، جمیع موضوعات در این بخش را شامل می‌شود، تصریح کرد: درباره مباحث مرتبط با مشاغلی همچون هتل‌داران و مرتبط با گردشگری از جمله عوارض پسماند در سازمان مربوطه پیگیری شود، یکی از تکالیف شهرداری و شورای شهر حمایت از گردشگری با هدف تقویت مباحث مالی در شهر است.

بادامی‌نجات با اشاره به موفق نبودن سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری همدان طی سال‌های گذشته، خاطرنشان کرد: دلیل این امر نبود همکاری مناطق با سازمان است، در حالی که سرمایه‌گذاری یک حوزه عملیاتی است.

وی خواستار تشکیل واحد سرمایه‌گذاری در مناطق شهرداری شد و گفت: تشکیل این واحد و به‌کارگیری نیروهای مجرب به‌منظور تعریف و ایجاد پروژه‌های سرمایه‌گذاری در مناطق و حتی یافتن سرمایه‌گذار امری ضروری در شهرداری مناطق است.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به ظرفیت‌های سرمایه‌گذرای موجود در مناطق مختلف، اظهار کرد: زمین خام را به پیمانکار می‌دهیم که با هدف افزایش ارزش، نمی‌سازد و بنگاه‌داری و زمین‌داری می‌کند، بنابراین مناطق هر چه سریع‌تر رابطان سرمایه‌گذاری خود را تعیین و معرفی کنند، چراکه این اقدام با هدف رسمیت‌بخشی به جایگاه آنها و پیگیری امور و شناسایی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در مناطق انجام می‌شود.

کد خبر 645642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.