جامعه، نیازمند مجاهدت ایثارگران در تقویت اقتدار کشور است

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در تلاش هستیم با نگاه به داخل جامعه شاهد و ایثارگر و نقشی که ایثارگران از ابتدای انقلاب اسلامی داشتند، همچنان نسبت به اصلاح کشور احساس مسئولیت داشته باشیم، از این رو باید رفتار و عملمان مجاهدانه باشد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران، سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی در مراسم تجلیل از برگزیدگان علمی، نوآوری و کارآفرینی شاهد و ایثارگر که امروز _یکشنبه چهاردهم اسفندماه_ در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد، اظهار کرد: تلاش ما تغییر رویکردها است، چراکه نیروی دارای هدف و با استعداد اگر در مسیر درست قرار گیرد، مشکلات را حل می‌کند. البته جهت تأمین بودجه حمایت از نخبگان همواره مشکلاتی بوده است، زیرا همه دولت‌ها دارای مشکلات بودجه‌ای چه زمانی که فروش نفت با مبلغ بالایی بود و چه در دوران تحریم، هستند.

وی افزود: در تلاش هستیم با نگاه به داخل جامعه شاهد و ایثارگر و نقشی که ایثارگران از ابتدای انقلاب اسلامی داشتند، هم‌چنان نسبت به اصلاح کشور احساس مسئولیت داشته باشیم، از این رو باید رفتار و عملمان مجاهدانه باشد. این کار نیاز به الگوسازی و مرجعیت‌بخشی دارد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: جامعه ایثارگر را دانشمند و کارآفرین می‌پسندیم، ایثارگران باید معادل اندیشمند و فرهیخته و شخصیت ممتاز علمی باشند، باید ایثارگر معادل کارآفرین در افکار عمومی شناخته شود و آن زمان است که مرجعیت پیدا می‌کند. ما می‌خواهیم از سازمانی که تنها نگاه معیشتی به آن می‌شود به سمت یک سازمان راهبردی و جریان‌ساز برویم، چراکه خانواده سه میلیون نفری ایثارگری، دارای ظرفیت‌های بزرگ است.

قاضی‌زاده‌هاشمی گفت: جامعه‌ای پویا است که اندیشه خلاق و تحول‌بخش داشته باشد. اندیشه تحولی باعث حرکت می‌شود. کشورهایی که رشد سریع اقتصادی دارند، برای این است که خلاقیت را تجاری‌سازی کردند، از این رو نیازمند میدان دادن به تفکر خلاق و اندیشه مبتنی بر نقد هستیم. امیدواریم بتوانیم خوب الگوسازی کنیم؛ آن وقت است که این فناوری قابل انتقال به جاهای دیگر هم است.

کد خبر 645613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.