شهیدپژوهی و داستان‌نگاری کودکان برای شهدا باید در آموزش و پرورش جدی گرفته شود

رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با بیان اینکه جریان شهیدپژوهی و داستان‌نگاری کودکان برای شهدا باید در آموزش و پرورش جدی گرفته شود، خاطرنشان کرد: پروژه‌های دانشجویی درباره شهدا، جانبازان و ایثارگران مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایمنا، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی شامگاه چهارشنبه سوم اسفند در کارگروه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گیلان در استانداری، با بیان اینکه برگزاری کنگره و یادواره در استان‌های گیلان و مازندران در مقایسه با سایر استان‌ها بیشتر است، اظهار کرد: مردمی شدن ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در این استان‌ها شکل گرفته که باید این الگو به سایر استان‌ها تعمیم داده شود.

وی با تاکید بر اینکه برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به‌دنبال کارهای مشترک هستیم، اضافه کرد: با کمک بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس فیلم «اتاقک گِلی» ساخته شد. کار مشترک و فاخری که در جشنواره نیز جایزه دریافت کرد.

رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با بیان اینکه جریان شهیدپژوهی و داستان‌نگاری کودکان برای شهدا باید در آموزش و پرورش جدی گرفته شود، خاطرنشان کرد: پروژه‌های دانشجویی درباره شهدا، جانبازان و ایثارگران مورد توجه قرار گیرد.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به اجرای برنامه جشن تولد شهید با عنوان «مهمانی مامان» اظهار کرد: در این برنامه، نوجوانان دهه ۸۰ در روز تولد شهید نزد مادر شهید می‌روند. این قبیل کارها موجب عمومی شدن و برقراری ارتباط نوجوانان و جوانان پاک با شهدا می‌شود، ضمن اینکه شهیدان در تهدیدهای فرهنگی، وحدت‌بخش و نجات‌بخش هستند.

وی در ادامه با ارائه گزارشی از جامعه ایثار و شهادت در استان گیلان خاطرنشان کرد: در حوزه ایثارگران، مجموع افراد بیکار ثبت‌نام‌شده در سامانه ۶۰۶ نفر بوده که از این تعداد، ۲۹۴ نفر فرزند شهید و جانباز ۷۰ درصد به بالا را شامل می‌شوند و بقیه از سایر خانواده ایثارگری هستند.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه در سال جاری نسبت‌به سال گذشته تعداد استخدام‌ها در گیلان افت کرده است، افزود: پارسال هزار و ۱۰ نفر استخدام شدند، اما امسال ۳۰۸ نفر جذب شدند.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به بند ج ماده ۸۷ قانون برنامه ششم با موضوع جذب فرزندان شهید و جانبازان ۷۰ درصد اظهار کرد: در این ارتباط، در مرحله اول، ۳۵۰ سهمیه به گیلان داده شد که از این تعداد ۹۳ سهمیه استفاده شده است.

وی درباره تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران خاطرنشان کرد: کل مجوزهای صادرشده برای گیلان، ۲ هزار و ۲۵۳ مورد بوده که از این تعداد، یک هزار و ۴۶۷ نفر کارهایشان انجام شده که باید روند کار در این بخش تسریع شود. دستگاه‌ها باید این افراد را جذب کنند و این مهم قانون است.

معاون رئیس‌جمهور در تشریح اقدامات حوزه تسهیلات به ایثارگران در گیلان افزود: سهمیه اعتبارات مصوب از محل تسهیلات استانی ۱۹۶ میلیارد تومان بوده که با جمع خوداشتغالی از سایر منابع درمجموع حدود ۲۰۰ میلیارد تومان است که تاکنون ۱۱۴ میلیارد تومان منابع از سوی بانک‌های عامل تجهیز شده و همکاری بانک‌های عامل برای پرداخت تسهیلات باید بیشتر شود.

قاضی‌زاده هاشمی در ادامه با بیان اینکه ۷۰۳ نفر در استان گیلان اولویت اول واگذاری مسکن هستند، اظهار کرد: این تعداد افرادی هستند که طبق قانون باید حتما خدمات مسکن دریافت کنند که در طول ۴۰ سال انجام نشد.

وی ادامه داد: اولویت دوم در بخش مسکن ایثارگران، ۳ هزار و ۷۵۶ نفر هستند. کسانی که باید زمین می‌گرفتند وام ارائه شد، اما زمین داده نشد. استان گیلان در این بخش عقب است که باید پیگیری‌های لازم انجام شود.

رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با بیان اینکه از یک هزار و ۳۰۱ گلزار در گیلان، یک هزار و ۲۹۹ مورد ساماندهی شده و تعدادی هم نیاز به مرمت دارند، اضافه کرد: بنیاد شهید اعتبار ملی در حوزه عمرانی ندارد. در سفرهای استانی اعتباری برای ساماندهی گلزارها در نظر گرفته شده است که باید در استان پیگیری شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 643194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.