استفاده از سیستم مدل‌سازی اطلاعات ساختمان در اجرای پروژه‌های ساختمان‌سازی

معاون امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهرداری شهرکرد گفت: به دلیل اهمیت نحوه طراحی بناها و خارج شدن ساخت‌وساز از حالت سنتی، روی آوردن به سیستم مدل‌سازی اطلاعات ساختمان در اجرای پروژه‌های ساختمان‌سازی از اهمیت زیادی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عبدالصادق نجفی امروز _یکشنبه چهاردهم اسفندماه_ در نشست با مدیر کارخانه آسفالت شهرداری شهرکرد با بیان اینکه یکی از عوامل مؤثر در میزان آسیب‌پذیری یک ساختمان در مقابل نیروهای خارجی فرم هندسی آن است، اظهار کرد: معماران نقش تعیین‌کننده‌ای بر طیف وسیعی از عوامل مؤثر در عملکرد لرزه‌ای ساختمان در فرآیند مطالعه، طراحی و اجرا بر عهده دارند؛ میزان آسیب‌پذیری کالبدی ساختمان‌ها و ارائه راهکارهایی برای کاهش آسیب‌پذیری آنها همواره باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: به دلیل رشد فزاینده جمعیت و به تبع آن نیاز به کاربری‌ها و خدمات موجود در شهر، استقرار بهینه ساختمان‌های و توجه روز افزون به ارائه خدمات ایمنی، تمهیدات پیشگیری و مقابله با حوادث و مدیریت به منظور کاهش بحران در شهرها از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.

معاون امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهرداری شهرکرد خاطرنشان کرد: به دلیل اهمیت نحوه طراحی بناها و خارج شدن ساخت‌وساز از حالت سنتی، روی آوردن به سیستم مدل‌سازی اطلاعات ساختمان در اجرای پروژه‌های ساختمان‌سازی از اهمیت زیادی برخوردار است.

نجفی اضافه کرد: ارتباط دوسویه میان شهروندان و شهرداری زمینه را برای مشارکت فراهم می‌کند و هرچقدر نقش شهروندان در اداره شهر بیشتر شود، حس تعلق آنها نیز به شهر افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد: لازم است مصالح ساختمانی توسط مالکان از سطح شهر جمع‌آوری، جوی‌ها و جداول توسط نیروهای خدمات شهری نظافت و لکه‌گیری معابر منتهی به مدارس انجام شود. تلاش داریم با همکاری دستگاه‌های متولی هرچه سریع‌تر آماده‌سازی جاده تپه نورالشهدا به اتمام برسد تا شهروندان بتوانند از این مکان معنوی برای برگزاری مراسم ملی و مذهبی استفاده کنند.

بهنام دادایی، مدیر کارخانه آسفالت شهرداری شهرکرد نیز تاکید کرد: لکه‌گیری آسفالت معابر سطح شهر در راستای استقبال از نوروز با استفاده از ۲۰۰ تن آسفالت انجام شد، با استفاده از این میزان آسفالت با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیون تومان طی روزهای اخیر، ۲۲ معبر سطح شهر لکه‌گیری شده است.

وی با تاکید بر اینکه با بهبود شرایط آب و هوا آسفالت سایر معابر انجام خواهد شد، گفت: بلوار قدس، خیابان عمان روبه‌روی بیت‌العباس، چهارراه امیرکبیر به سمت چهارراه بازار، چهارراه بوعلی تا کمربندی ۱۵ خرداد، خیابان باهنر، کمربندی ۱۵ خرداد، خیابان ولی‌عصر (عج)، خیابان مولوی، میدان کوهرنگ، خیابان شهید استکی، بلوار انقلاب، میدان امام حسین (ع)، خیابان ناصرخسرو، خیابان سعدی، میدان شهدای کاظم‌پور، ورودی کوچه پارکینگ یزدان، سرتاسر بلوار رهبر، خیابان بهاران، خیابان گلبانگ، خیابان فرهنگستان و بخشی از خیابان امام لکه‌گیری آسفالت شده است.

کد خبر 645594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.