درآمدهای مولدسازی صرف مباحث عمرانی شود

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به مولدسازی اموال و دارایی‌های دولت گفت: مولدسازی اتفاق خوبی است که پیشنهاد می‌دهیم که رئیس شورا و شهردار درخواست کنند اگر قرار است مولدسازی در شهر و استان ما رقم بخورد، درآمدهای به‌دست آمده را صرف مباحث عمرانی کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام منوچهر مهروی‌پور امروز _یکشنبه چهاردهم اسفند_ در نطق میان دستور هفتادونهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با تبریک میلاد حضرت علی‌اکبر (ع) و روز جوان اظهار کرد: امروز نقطه قوت انقلاب اسلامی ایران، جوانان و نوجوانان هستند. این قشر حضور پرشور خود را در عرصه‌های مختلف نشان داده‌اند و خواهند داد، به‌طوری که رهبر معظم انقلاب درباره آنان فرمودند که «جوانان انقلابی امروز از جوانان اول انقلاب بهترند، معرف، عمق و بصیرتشان بیشتر است.»

وی افزود: اگر قرار است پیچ‌های تند و سخت را پشت سر بگذاریم، بی‌شک با این جوانان آینده خوبی خواهیم داشت اما باید دقت داشته باشیم که دشمن از تمام ابزار و ادوات خود برای مقابله با جوانان استفاده می‌کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: پس از اتفاقات مهر و آبان امسال، حضور نوجوانان و جوانان را در مراسم اعتکاف دیدیم؛ اعتکاف امسال مراسمی جوانانه بود و دختران و پسران سه روز با خدای خود نجوا کردند و انقلابی و الهی‌بودنشان را نشان دادند.

حجت‌الاسلام مهروی‌پور تصریح کرد: این روزها همچنان شاهد جنگ ترکیبی دشمن هستیم، اگر نتوانستند مردم را به صحنه بکشند، در حال حاضر به جان مردم می‌زنند. اتفاقات اخیر را از باب جنگ ترکیبی می‌بینیم، اما دقت داریم که ملت ایران اشک تمساح استکبار را می‌شناسد.

وی با تقدیر از حرکت انقلابی رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: آیت‌الله رئیسی در دور دوم سفرها، به بوشهر از پنج مدیر موفق جهادی تجلیل کرد و البته در کنار آن پنج مدیر را نیز پس از بررسی‌ها عزل کرد؛ چه خوب است که شهردار اصفهان نیز نگاهی به کابینه خود بیندازد و از مدیران موفق تجلیل و اگر کسی توان همکاری ندارد را از کابینه جدا کند.

مسیر بی‌آرتی خیابان مسجدسید بازنگری شود

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به مولدسازی اموال و دارایی‌های دولت اظهار کرد: مولدسازی اتفاق خوبی است که البته در استان نیز شاهد مصادیق آن خواهیم بود، بنابراین پیشنهاد می‌دهیم که رئیس شورا و شهردار درخواست کنند اگر قرار است مولدسازی در شهر و استان ما رقم بخورد، درآمدهای به‌دست آمده را صرف مباحث عمرانی کنند.

وی با اشاره به بودجه سال آینده گفت: به‌طور طبیعی در تصویب بودجه رویکرد عمرانی ویژه‌ای داشتیم، شاید این مبلغ گوشه‌ای از رینگ چهارم حفاظتی و کمربندی شمال و هزاران طرح تعریض را بگیرد، اما باید بتوانیم از مولدسازی در حوزه مترو استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام مهروی‌پور افزود: لازم است به پروژه اتوبوس‌های تندرو سرعت بخشیده شود و در مسیر بی‌آرتی خیابان مسجدسید نیز باید بازنگری شود، زیرا مردم در این خصوص بهره لازم را نمی‌برند.

وی با اشاره به لزوم پارکینگ‌سازی تصریح کرد: ساختارهایی همچون پارکینگ زیرسطحی توحید ایجاد شده که هنوز به بهره‌برداری نرسیده است، لذا نیاز است در موضوع پارکینگ‌ها جهادگونه عمل کنیم؛ هرچند استفاده از حوزه حمل‌ونقل عمومی مورد تاکید است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به موضوع ساختمان‌های ناایمن خاطرنشان کرد: از شهردار درخواست می‌شود گزارشی مبنی بر اینکه امسال چه تعداد از این ساختمان‌ها ایمن شده است، ارائه دهد؛ نباید منتظر حادثه بمانیم و باید پیشگیری‌های لازم را انجام دهیم.

لزوم رسیدگی مشکلات ترافیکی اصفهان

وی با اشاره به حوزه فرهنگی اظهار کرد: باید در طراحی و ایده‌پردازی فعالیت‌ها به علت تقارن نوروز و ماه رمضان دقت داشته باشیم، در این راستا از گروه‌های جهادی باید حمایت شود و مدیران مناطق نسبت به این مهم توجه داشته باشند تا معضلات حوزه‌های مختلف این گروه‌ها بررسی و حل شود.

حجت‌الاسلام مهروی‌پور با اشاره به برگزاری کارگاه هنری با موضوع جوانی جمعیت ادامه داد: این اقدام فرهنگی تمیز جای قدردانی دارد و امیدواریم به‌زودی اکران شود.

وی با اشاره به مشکلات منطقه چهار شهرداری اصفهان گفت: منطقه چهار به‌عنوان یک منطقه برخوردار شناخته می‌شود اما دچار مشکلات زیادی است؛ خیابان همدانیان این روزها ترافیک شدیدی دارد و چند نهاد خدمت‌رسان در این خیابان فعالیت می‌کنند که باید به‌وضعیت آن توجه شود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در حوزه تملک‌ها و تعریض خیابان بازارچه نیز باید اقدام شود، همچنین موضوع شهرک زاینده‌رود نیز مورد توجه است؛ در زمان شکل‌گیری این شهرک سرانه‌های مختلف را ندیدند و امروز دچار مشکل هستیم.

وی با بیان اینکه پارک طبیعی بسیار خوبی در شرق اصفهان وجود دارد که می‌تواند مؤثر باشد، افزود: برای کارکردهای مختلف این پارک باید گزارش ارائه شود و حمایت‌های لازم برای پیگیری وضعیت این پارک و ظهور قابلیت‌های فرهنگی و زیست‌محیطی آن صورت گیرد.

کد خبر 645591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.