لایحه فرونشست زمین برای بررسی به مجلس ارسال شد

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: لایحه فرونشست زمین در شورای عالی استان‌ها تصویب و برای بررسی به مجلس شورای اسلامی ارسال شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمد آقامیری امروز _یکشنبه چهاردهم اسفند_ در یکصدوسی‌وسومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری اظهار کرد: کمیته عمران شورای ششم تهران درباره موضوع فرونشست زمین جلسه‌های متعددی با بیش از ۷۰ نفر از اساتید کشور برگزار کرد، همچنین ارتباط با مراکز علمی و پژوهشی برقرار شد تا نظر متخصصان و کارشناسان را در مورد این پدیده بدانیم و اطلاعات لازم را کسب کنیم.

وی افزود: ابتدا تصمیم داشتیم تنها یک طرح برای شهرداری تهران تهیه کنیم اما پس از پیشنهاد رئیس شورای عالی استان‌ها این فعالیت در سطح شورای عالی استان‌ها پیگیری شد و پس از ماه‌ها کار پژوهشی، هفته قبل لایحه فرونشست زمین در شورای عالی استان‌ها تصویب و جهت بررسی به مجلس شورای اسلامی ارسال شد.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: از کمیته محیط زیست و عمران و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی قول مساعد گرفته شد که لایحه فرونشست زمین با اولویت بررسی شود، زیرا این یک لایحه ملی است.

آقامیری با بیان اینکه متولی فرونشست در کشور مشخص و برای ۱۶ سازمان و وزارتخانه مسئولیت‌هایی تعیین شده است تا از بحران فرونشست نجات پیدا کنیم، ادامه داد: در تلاش هستیم برای شهر تهران طرحی تهیه کنیم تا موضوع فرونشست در این کلان‌شهر جدی‌تر دنبال شود.

کد خبر 645546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.