تلاش شهرداری نیویورک برای بهبود سلامت روان شهروندان

شهردار نیویورک آمریکا، از همکاری خود با رئیس وزارت بهداشت و سلامت روان برای آغاز طرح جدیدی با هدف بهبود رفاه و سلامت روانی شهروندان خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اجرای طرح جدید نیویورک که «مراقبت، مشارکت و اقدام: رویکردی برای سلامت روان شهروندان» نام دارد، مستلزم صرف هزینه‌ای بیش از ۲۰ میلیون دلار خواهد بود که اریک آدامز، شهردار نیویورک مدعی تأمین آن از بودجه‌های شهری شده است. در این راستا، طی چند ماه آینده دانش‌آموزان نوجوان مدارس سراسر شهر از خدمات و حمایت‌های ویژه دولت با هدف افزایش رفاه روانی در آن‌ها بهره‌مند خواهند شد، ضمن این‌که شهردار در نظر دارد برنامه‌هایی نیز به منظور پیشگیری از ترویج خودکشی میان این گروه سنی پیاده کند. در نهایت این‌که، خدمات گسترده‌ای در اختیار شهروندان نیویورکی مبتلا به بیماری‌های روانی جدی قرار خواهد گرفت به این امید که علائم بیماری و افسردگی در آن‌ها به حداقل برسد.

در این راستا، ظرفیت باشگاه‌های ورزشی مجهز به متخصصان روان در سراسر شهر افزایش خواهد یافت و تعداد مراکز اجتماعی برای تشویق جوانان و افراد افسرده به سمت خود نیز بیشتر خواهد شد. هزینه پیاده‌سازی این پروژه‌ها از ۳۷۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری اریک آدامز در راستای واکنش به بحران‌های حاکم بر شهر تأمین خواهد شد و در نهایت، بهبود قابل‌توجه سلامت روان شهروندان، به‌ویژه نوجوانان و شهروندان مبتلا به بیماری‌های روانی مزمن را به دنبال خواهد داشت.

عزم نیویورک برای بهبود سلامت روان شهروندان

بهبود سلامت روان خانواده‌ها و فرزندان آن‌ها

افزایش دسترسی به‌موقع و مقرون‌به‌صرفه خانواده‌ها و فرزندان نیویورکی در اولویت برنامه‌های شهردار طی سال جدید و سال‌های آینده قرار دارد. آدامز بر این باور است که بخش اعظم بودجه‌ای که هر ساله به کاهش بحران‌های شهری اختصاص می‌یابد، باید برای بهبود رفاه روانی و جسمی شهروندان مورد استفاده قرار گیرد، چراکه این مسئله می‌تواند قدرتمندتر از سایر بحران‌های شهری، زندگی مردم را تحت تأثیر قرار دهد و حتی به ترویج خودکشی در میان آن‌ها منجر شود. وی در نظر دارد از طریق اقدامات زودهنگام، اثرات بیماری‌های روانی و افسردگی را میان شهروندان به‌حداقل برساند و مزایای آن را برای نسل‌های آینده نیز به ارمغان بیاورد. «سلامت از راه دور» یکی از مهم‌ترین طرح‌های دولت نیویورک برای تحقق هدف بهبود سلامت روان شهروندان خواهد بود که کارشناسان صرف هزینه ۱۲ میلیون دلاری را برای تحقق آن ارزیابی کرده‌اند.

نظارت بر مصرف داروهای ضدافسردگی و روان‌گردان توسط شهروندان از دیگر اقدامات مدیران نیویورک برای بهبود سلامت روان میان آن‌ها خواهد بود که در این راستا، متخصصانی جهت مشاوره بیماران به کار گرفته می‌شود تا از مصرف سرخود یا افراطی دارو توسط مردم خودداری کنند.

کد خبر 645529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.