لزوم توجه به علوم‌ انسانی در کنار رشته‌های علوم پایه مدارس سمپاد

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان گفت: لازم است در مدارس سمپاد و در کنار رشته‌های علوم پایه به علوم‌ انسانی نیز توجه ویژه‌ای شود، زیرا اندیشمند می‌سازد و جوامع پیشرفته تمرکز ویژه‌ای بر حوزه علوم‌ انسانی دارند.

به گزارش ایمنا، محمدرضا ابراهیمی امروز _یکشنبه چهاردهم اسفندماه_ در جلسه با مدیران سمپاد با بیان اینکه تعداد یک میلیون دانش‌آموز مشغول به تحصیل در اصفهان هستند، اظهار کرد: استان اصفهان در طول تاریخ تمدن‌ساز بوده و بسیاری از بهره‌مندی‌های کشور در صنعت، هنر و خلاقیت از این استان منشأ می‌گیرد.

وی با اشاره به ۲۴ هزار شهید استان اصفهان، ادامه داد: هفت مدرسه بیش از ۱۰۰ شهید در استان اصفهان تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده‌اند و بالاترین تعداد شهید دانش‌آموزی مربوط به مدرسه شهید محمد منتظری‌نجف‌آباد است که نزدیک به ۲۳۸ شهید دانش‌آموز داشته و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به این مدرسه لقب «شهیدستان» داده‌اند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان با بیان اینکه شهدا در استان اصفهان پشتوانه به‌ثمر رسیدن فعالیت‌های مختلف هستند، افزود: کشور ما دارای هویت مستحکمی است و دانش‌آموزان باید از هویت ملی-مذهبی آگاهی کامل داشته باشند.

وی با بیان اینکه در مدارس تیزهوشان یکی از مهم‌ترین گنجینه‌های خلقت را داریم، اضافه کرد: در هر جامعه‌ای درصدی نخبه می‌شوند که آن‌ها کار فرهنگ‌سازی را انجام می‌دهند و در این عرصه پیشتاز هستند و برای تمدن‌سازی پیش می‌روند که باید زمینه طی‌کردن فرایند تمدن‌سازی را برای آن‌ها هموار کرد.

ابراهیمی با اشاره به «تربیت دینی و عدالت آموزشی» به‌عنوان شعار سال آموزش‌وپرورش استان، گفت: عقل و خرد به امانت و ودیعه نزد انسان است و در مدارس خاص به‌ویژه مدارس استعدادهای درخشان، این امر پررنگ‌تر است؛ باید به مسائل تربیت، ورزشی، علمی و پژوهشی نیز در کنار تحصیل توجه ویژه‌ای صورت پذیرد.

وی با تاکید بر اینکه تعهد و تعلق خاطر به دین، کشور، ارزش‌ها و انقلاب اسلامی در دانش‌آموزان باید تقویت شود، تصریح کرد: مدیریت در مدارس تیزهوشان هنرمندانه است و مدیریت هنرمندانه کمک می‌کند تا دانش‌آموزان در ساحت‌های گوناگون سرآمد باشند و به بالندگی برسند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خاطرنشان کرد: لازم است در مدارس سمپاد و در کنار رشته‌های علوم پایه به علوم‌انسانی توجه ویژه‌ای شود، زیرا اندیشمند می‌سازد و جوامع پیشرفته تمرکز ویژه‌ای بر حوزه علوم‌انسانی دارند، همچنین در مدارس سمپاد توزیع متوازن شاخه و رشته‌ای مورد انتظار است.

کد خبر 645498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.