ظرفیت پذیرش کارخانه پسماند ۱۵۰ تن در روز است

مدیرعامل کارخانه بازیافت شهرستان‌های گلپایگان و خوانسار گفت: کارخانه پسماند اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۱ آغاز به کار کرد و ظرفیت پذیرش ۱۵۰ تن پسماند در روز را دارد.

محسن محسنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: کارخانه بازیافت سال ۸۳ تأسیس و پس از ۱۷ سال ابتدای آذرماه ۱۴۰۰ با تحویل پسماند شهرستان گلپایگان به صورت آزمایشی آغاز به کار کرد.

وی افزود: اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۱ نسبت به انتقال پسماند شهرستان خوانسار به کارخانه اقدام شد.

مدیرعامل کارخانه بازیافت شهرستان‌های گلپایگان و خوانسار خاطرنشان کرد: ظرفیت پذیرش کارخانه پسماند ۱۵۰ تن در روز است که در حال حاضر تناژ پسماند دو شهرستان گلپایگان و خوانسار ۶۵ تن به صورت روزانه است.

محسنی ادامه داد: در حال حاضر از کل پسماند شهری تحویلی، در حدود چهار درصد پسماند خشک قابل بازیافت و تفکیک است که توسط نیروهای کارگری جداسازی می‌شود و حدوداً ۴۰ درصد پسماند تر برای تبدیل به کود کمپوست استخراج و مابقی در زمین ریجکت کارخانه به صورت اصولی و بهداشتی دفن می‌شود.

وی نبود اعتبار را مشکل کنونی کارخانه بازیافت دانست و تاکید کرد: سازمان بازیافت بودجه به کارخانه تخصیص نمی‌دهد و مجبوریم از طریق شهرداری‌ها برای تکمیل خرید ماشین آلات و عملیات عمرانی اقدام کنیم که با وجود کمبود اعتبارات مالی در توان شهرداری‌ها نیست.

مدیرعامل کارخانه بازیافت شهرستان‌های گلپایگان و خوانسار گفت: به دلیل نبود اعتبار نتوانسته‌ایم سرند تهیه کنیم که در صورت محقق شدن آن می‌توان مواد آلی دپو شده را فرآوری کرد.

کد خبر 645472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.