پیکان _ ذوب‌آهن / شمشیرها از رو بسته می‌شود

تیم‌های فوتبال پیکان تهران و ذوب‌آهن اصفهان از ساعت ۱۵:۰۰ امروز در هفته بیست‌ودوم لیگ برتر به‌مصاف یکدیگر می‌روند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته بیست‌وسوم بازی‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور، امروز _یکشنبه چهاردهم اسفندماه_ با چهار دیدار آغاز می‌شود که در نخستین بازی، تیم‌های پیکان تهران و ذوب‌آهن اصفهان از ساعت ۱۵:۰۰ در ورزشگاه انقلاب کرج با یکدیگر تقابل حساسی را برای حضور در جمع بالانشینان دارند.

کمیته داوران فدراسیون فوتبال قضاوت این بازی که پیش‌بینی می‌شود حواشی مختلفی هم داشته باشد را به اشکان خورشیدی سپرده است؛ همچنین قهرمان نجفی و مرتضی سلمان‌نژاد کمک‌داوران اول و دوم هستند. میثم عباس‌پور داور چهارم و حسین خانبان ناظر داوری این تقابل خواهند بود.

خودروسازان در اندیشه جدایی از انتهای جدول

شاگردان سیدمجتبی حسینی در تیم فوتبال پیکان تهران برای بازی مقابل ذوب‌آهن همه‌چیز خود را به‌میان خواهند آورد، چرا که با چهار پیروزی، ۹ تساوی و هشت شکست در فصل جاری ۲۱ امتیاز از ۲۱ هفته به‌دست آورده‌اند و هم‌اکنون در جایگاه نه‌چندان مناسب و امیدوارکننده سیزدهم قرار دارند؛ این یعنی فقط مس کرمان، صنعت نفت و نفت مسجدسلیمان شرایط بدتری نسبت به پیکانی‌ها دارند و باید از قعر جدول رهایی پیدا کنند.

پیکان _ ذوب‌آهن / شمشیرها از رو بسته می‌شود

پیکان یکی از جوان‌ترین تیم‌های لیگ برتر را در فصل جاری دارد و باوجود کم‌تجربه‌بودن بازیکنان خودروسازان، این تیم تاکنون یقه مدعیان قهرمانی را چه در خانه و چه خارج از خانه گرفته است‌. پیکانی‌ها طی ۱۰ بازی اخیر نتایج سینوس‌واری گرفته‌اند که حاصل‌آن چهار پیروزی، چهار شکست و دو تساوی بوده که یکی از این بردها نیز متعلق به بازی‌های جام‌حذفی است. نکته جالب درباره بازی امروز، مصاف شرزود تمیروف، مهاجم ازبکستانی گل‌نزن پیکان است؛ تنها گل تمیروف در لباس پرسپولیس به ذوبی‌ها زده شده است و شاید این مهاجم بار دیگر ذوب‌آهن را آزار دهد.

از طرفی مصاف پیکانی‌های سابق می‌تواند دارای اهمیت باشد؛ بازیکن اسبق ذوب‌آهن که حالا در خودروسازان توپ می‌زند محمدرشید مظاهری است. دروازه‌بانی که از روزهای اوج خود در ذوب‌آهن فاصله گرفته و به‌دنبال این است تا دوباره توانایی‌های خود را اثبات کند. همچنین امیر شبانی و البته سیدمجتبی حسینی، سرمربی پیکان دیگر کسانی هستند که زمانی سبزپوش بودند.

ذوب‌آهن با دبل پیکان جان تازه‌ای می‌گیرد؟

ذوب‌آهن اصفهان هم در شرایطی پا به این دیدار می‌گذارد که در بازی قبل مقابل مس کرمان پس از هشت هفته بالاخره رنگ پیروزی را با چشمان خود دید؛ ذوبی‌ها با گل‌به‌خودی عجیب مهیار زحمتکش در خانه سه امتیاز گرفتند و با توجه به شکست همین پیکان مقابل گل‌گهر، جای خود را در جدول به پیکان دادند و خودشان با ۲۳ امتیاز به رده دهم جدول رفتند.

پیکان _ ذوب‌آهن / شمشیرها از رو بسته می‌شود

می‌توان مدعی شد شاگردان مهدی تارتار بدترین تیم لیگ برتر پس از جام جهانی بوده‌اند که در کنار تنها یک پیروزی، چهار شکست و چهار تساوی در هفته‌های اخیر رقم زده بودند و اگر از پس مس هم برنمی‌آمدند اوضاع به‌گونه دیگری پیش می‌رفت؛ به‌هرحال سبزپوشان اصفهانی با لشکری از خودروسازان سابق که در رأس آن مهدی تارتار قرار دارد و امیرحسین صدقی، نادر محمدی، آرمان قاسمی، امیرحسین جدی، محمدعلی فرامرزی و سامان نریمان‌جهان بازیکنان این لیست پرشمار هستند.

بازی ۶ امتیازی برای جان‌سخت‌ها

ذوب‌آهن در دیدار امروز تمام بازیکنانش را در اختیار دارد و روز گذشته نیز مهدی تارتار اعلام کرد دو بازیکنش که در هفته‌های دوم و سوم رباط صلیبی پاره کرده‌اند به بازی‌های این فصل نخواهند رسید. البته مورد مجهولی که درخصوص ذوب‌آهن وجود دارد آرمان قاسمی است؛ یکی از بهترین مدافعان ذوب‌آهن طی یک‌ونیم‌فصل اخیر که پس از اتفاقاتی که در پنجره نقل‌وانتقالات زمستانی برای وی رخ داد او را سکونشین و نیمکت‌نشین کرده است و باید دید مهدی تارتار چه‌زمان لج‌ولج‌بازی را کنار می‌گذارد تا به وی بازی دهد.

پیکان با سیدمجتبی حسینی باوجود نتایج نسبتاً متعادلی که در هفته‌های اخیر کسب کرده است جایگاه خطرناکی در جدول رده‌بندی لیگ برتر دارد و این شرایط باعث می‌شود بیش از پیش به پیروزی مقابل ذوب‌آهن اهمیت دهند؛ ذوب‌آهن هم گرچه بازی قبل را برده اما هنوز یکی از بدترین تیم‌های لیگ است و برای رهایی از مهلکه تیم‌های پایین‌نشین و برپا شدن دوباره شایعات اخراج مهدی تارتار از سرمربی‌گری گاندوها نیاز مبرمی به سه امتیاز این دیدار دارد.

رویارویی پیکان و ذوب‌آهن در تاریخ لیگ برتر

پیکان و ذوب‌آهن تاکنون ۳۵ مرتبه در تاریخ لیگ برتر با یکدیگر دیدار کرده‌اند که حاصل‌آن ۱۶ پیروزی برای گاندوهای اصفهانی و ۱۰ برد برای خودروسازان بوده؛ ضمن اینکه ۹ دیدار دو تیم هم برنده‌ای نداشته است. جالب‌تر اینکه در بازی‌های خانگی پیکان مقابل ذوب‌آهن چه در قزوین و چه در تهران، این تیم شش بار پیروز شده و شش بار هم ذوب‌آهن طعم پیروزی را چشیده است، در پنج دیدار هم امتیازات تقسیم شده است.

پیکان _ ذوب‌آهن / شمشیرها از رو بسته می‌شود

البته در ۱۰ تقابل اخیر پیکان و ذوب‌آهن کفه ترازو به‌سمت پیکانی‌ها سنگینی می‌کند؛ آن‌ها چهار مرتبه ذوب‌آهن را برده‌اند که یکی از این پیروزی‌ها با نتیجه سنگین چهار بر یک به‌دست آمده است و فصل گذشته هم برابر این تیم دبل کردند. ذوبی‌ها نیز در نیم‌فصل اول پس از شش بازی پیکان را با تک‌گل سجاد آشوری شکست دادند آن‌هم در شرایطی که آخرین برتری آن‌ها برابر پیکان به فصل هجدهم برمی‌گشت که علیرضا منصوریان سرمربی گاندوها بود. شاگردان مهدی تارتار امروز این فرصت را دارند تا انتقام دبل فصل گذشته را از پیکان بگیرند و در جدول حداقل یک پله صعود کنند.

کد خبر 645470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.