سپاهان - هوادار / فرصتی برای بازگشت به ریل پیروزی

تیم فوتبال سپاهان برای تثبیت صدرنشینی خود هوادار تهران را پیش روی خود دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته بیست‌ودوم لیگ برتر فوتبال، امروز _یکشنبه، چهاردهم اسفندماه_ از ساعت ۱۸:۰۰ تیم‌های سپاهان و هوادار در ورزشگاه نقش جهان رو در روی یکدیگر قرار می‌گیرند.

هفته بیست‌ودوم لیگ برتر فوتبال

دیدار تیم‌های سپاهان و هوادار

یکشنبه، چهاردهم اسفندماه، ساعت ۱۸

ورزشگاه: نقش جهان

داور: عباس راکی

آخرین رویارویی: هوادار یک - سپاهان دو

پخش زنده: شبکه اصفهان، شبکه ورزش

فرصتی برای افزایش اختلاف در صدر

تیم فوتبال سپاهان که در حال حاضر با ۴۳ امتیاز و یک امتیاز بیشتر نسبت به پرسپولیس، در صدر جدول لیگ برتر قرار گرفته است، در حالی به مصاف هوادار می‌رود که امیدوار است با پیروزی برابر رقیب تهرانی خود صدر جدول را برای خود حفظ کند. سپاهان در صورتی که سه امتیاز بازی خانگی را کسب کند این امید را دارد که پرسپولیس در بازی سخت تبریز مقابل تراکتور امتیاز از دست بدهد تا فاصله در صدر جدول بیشتر از یک امتیاز شود و قبل از جدال مستقیم دو تیم در هفته بیست‌وسوم، حاشیه اطمینان خوبی در صدر جدول برای سپاهان وجود داشته باشد.

با این حال هوادار اصلاً تیم دست و پا بسته‌ای نیست؛ شاگردان ساکت الهامی که با ۲۵ امتیاز در رده نهم جدول قرار دارند، در این فصل نشان داده‌اند برابر تیم‌های مدعی فوتبال خوبی به نمایش می‌گذارند و برای تیمی مثل سپاهان نیز می‌توانند خطرناک باشند. همین دو هفته پیش بود که هوادار در ورزشگاه آزادی دست به کار بزرگی زد و پرسپولیس را با یک گل شکست داد تا سپاهان در صدر جدول به اختلافی سه امتیاز دست پیدا کند. البته سپاهان نیز از قدرت و هماهنگی تیم هوادار مطلع است و خوب می‌داند برابر چه رقیب باکیفیتی بازی خواهد کرد.

امیدواری سپاهان به بازگشت به ریل پیروزی

پیروزی سپاهان برابر ذوب‌آهن در دربی اصفهان، آخرین پیروزی رسمی طلایی‌پوشان در فصل جاری بود. شاگردان مورایس که در آن مقطع با احتساب دیدار جام حذفی برابر سایپا به هفت برد متوالی دست پیدا کرده بودند، ناگهان در دیدار جام حذفی برابر پرسپولیس غافلگیر شدند و با شکست چهار بر دو، هم از جام حذفی حذف شدند و هم نوار بردهای متوالی‌شان قطع شد.

سپاهان پس از آن دیدار در اراک هم مقابل آلومینیوم متوقف شد تا فاصله‌اش با تیم دوم در جدول به یک امتیاز برسد، حالا اما دیدار خانگی مقابل هوادار فرصتی است که سپاهان قبل از دیدار حساس مقابل پرسپولیس به ریل پیروزی بازگردد و حداقل از نظر روحی در وضعیت بهتری قرار گیرد.

رؤیای هوادار؛ هتریک برد خارج از خانه

هوادار در شرایطی به مصاف سپاهان می‌رود که چهار دیدار اخیر این تیم با نتیجه یک بر صفر به نفع تیم میهمان به پایان رسیده است، در این بین هوادار در دو دیداری که مقابل صنعت نفت آبادان و پرسپولیس میهمان بوده است به پیروزی رسیده است و در دو دیداری که مقابل تراکتور و مس رفسنجان میزبان بوده، با نتیجه یک بر صفر شکست خورده است.

حالا هوادار در شرایطی به دیدار سپاهان رسیده است که اگر روند چهار دیدار اخیر این تیم ادامه پیدا کند یک پیروزی غافلگیرکننده برای هوادار در اصفهان رقم می‌خورد و سومین پیروزی متوالی خارج از خانه این تیم ثبت می‌شود.

ترکیب احتمالی؛ بازگشت ستاره‌های خط آتش به ترکیب

سپاهان در شرایطی به مصاف هوادار می‌رود که بر خلاف هفته گذشته، شهریار مغانلو و فرشاد احمدزاده را در اختیار خواهد داشت. این دو که به دلیل محرومیت بازی با آلومینیوم را از دست داده بودند با استراحت کافی به این بازی می‌رسند. مانوئل فرناندز نیز به مرز آمادگی نسبی رسیده است و شاید در نیمه دوم به عنوان یار تعویضی از او استفاده شود. ابهام بزرگ ترکیب سپاهان اما حضور یافتن یا نیافتن محمد دانشگر در ترکیب اصلی است، او که در دیدارهای قبل بازیکن کلیدی خط دفاع به‌شمار می‌رفت، برابر آلومینیوم اشتباه بدی انجام داد تا دروازه تیمش باز شود، حال اگر مورایس بخواهد از او در ترکیب اصلی استفاده نکند، این سیاوش یزدانی است که به ترکیب اصلی می‌رسد.

در سوی دیگر اما هوادار غایبان پرشماری برای بازی با سپاهان دارد، مهدی عبدی و سپهر روزی‌طلب که دو بازیکن قدیمی و با تجربه هوادار هستند به دلیل چهار اخطاره شدن محروم هستند. از سوی دیگر فرهاد زاوشی و سعید سحرخیزان دو بازیکن تیم ملی جوانان که همراه با تیم ملی در رقابت‌های آسیایی حضور دارند نیز غایب خواهند بود. شاخص‌ترین غایبان هوادار اما مصدومان این تیم هستند، داریوش شجاعیان و مهرداد طهماسبی به دلیل مصدومیت با تیم به اصفهان سفر نکردند و مسعود شجاعی نیز در آخرین تمرین هوادار در اصفهان دچار مصدومیت شد و به احتمال زیاد بازی با سپاهان را از دست می‌دهد. به این ترتیب ساکت الهامی با شش یا هفت غایب تیمش را به مصاف سپاهان می‌فرستد.

ترکیب احتمالی دو تیم به شرح زیر است:

سپاهان: پیام نیازمند، محمد دانشگر، نیلسون جونیور، میلاد زکی‌پور، رامین رضائیان، مسعود ریگی، محمد کریمی، امید نورافکن، فرشاد احمدزاده، ایگور کاتاتو و شهریار مغانلو.

هوادار: محمدرضا خالدآبادی، فریبرز گرامی، عزت‌الله پورقاز، صائب محبی، مرتضی منصوری، حسین صادقی، نیما انتظاری، محمد میری، محمد چهارمحالی، بابک مرادی و محمدجواد محمدی.

کد خبر 645464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.