مسافت پیمایشی تهرانی‌ها تا مدهای حمل‌ونقلی باید ۳۵۰ متر باشد

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: پیمایش ۳۵۰ متری تا ایستگاه‌های مد حمل‌ونقل عمومی در استانداردهای جهانی با اندکی تغییر، مورد قبول واقع شده است و در تهران نیز باید اجرایی شود.

سیدجعفر تشکری‌هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه در مطالعات طرح جامع ریلی که سال ۸۶ به تصویب رسید، درباره تسهیل دسترسی به حمل‌ونقل عمومی تأکید شده است، اظهار کرد: در ۷۰ درصد از مساحت شهر تهران باید شهروندان با ۳۵۰ متر پیاده‌روی به ایستگاه‌های اتوبوس یا مترو دسترسی پیدا کنند.

وی افزود: در برنامه‌ریزی شهری تهران تصمیم گرفته شد که شهروندان با حداکثر پیمایش ۳۵۰ متر پیاده‌روی به یک امکان حمل‌ونقل عمومی همچون مترو و اتوبوس دسترسی داشته باشند، لذا بر اساس آنچه با معاونت حمل‌ونقل و ترافیک دنبال می‌کنیم، تقاضا داریم که این طرح در سطح شهر تهران اجرایی شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: پیمایش ۳۵۰ متری تا ایستگاه مدهای حمل‌ونقل عمومی در استانداردهای جهانی نیز با اندکی تغییر، مورد قبول واقع شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دسترسی با طی مسافت ۳۵۰ متری در بیشتر نقاط پایتخت امکان‌پذیر است، افزود: این طرح به تنهایی نمی‌تواند در غرب تهران تأثیرگذار باشد، به این علت اولویت را بر منطقه غربی شهر تهران و از طریق ایجاد خطوط جدید گذاشتیم؛ اینکه چه زمانی بتوانیم این دسترسی‌ها را فراهم کنیم، بستگی به زمان و خرید اتوبوس‌های مورد نیاز یا تهیه و خرید واگن برای خطوط مترو دارد.

تشکری‌هاشمی تاکید کرد: تلاش می‌کنیم غرب تهران را به این طرح اضافه کنیم تا پوشش صددرصدی تقاضاهای سفر شهروندان را داشته باشیم.

کد خبر 645341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.