النصر تبانی کرد یا حریف! / پای الباطن وسط تبانی‌های لیگ عربستان؟ + عکس

تیم فوتبال النصر شب گذشته در هفته نوزدهم لیگ‌حرفه‌ای عربستان موفق شد برابر الباطن به یک پیروزی دراماتیک در وقت‌های تلف‌شده دست پیدا کند؛ اما اتهام تبانی این دیدار را تحت‌ تاثیر قرار داده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شب گذشته _جمعه دوازدهم اسفندماه_ در چارچوب هفته نوزدهم رقابت‌های لیگ حرفه‌ای عربستان تیم‌های النصر و الباطن مقابل یکدیگر قرار گرفتند که این بازی عجیب با نتیجه سه بر یک به‌سود یاران رونالدو خاتمه پیدا کرد؛ النصر تا دقیقه ۹۰ یک بر صفر بازی را واگذار کرده بود اما با سه‌گلی که در دقایق ۳+۹۰، ۱۲+۹۰ و ۱۵+۹۰ زد از شکست خانگی فرار کرد و با پیروزی دراماتیک صدر جدول را پس گرفت.

الباطن در همان دقیقه ۱۷ شوک اول را به میزبان وارد کرد؛ ارسال آندره بوکیا با ضربه سر رنزو لوپز به گل اول بازی تبدیل شد که داور ابتدا خطای مهاجم میهمان را اعلام کرد و پس از بازبینی صحنه توسط VAR، او حکم به درستی گل مهاجم اروگوئه‌ای داد تا الباطن در زمین حریف پیش بیفتد.

رونالدو در چند مرحله می‌توانست این گل را جبران کند که مهمترین آن‌ها در دقیقه ۳۴ بود که فوق ستاره پرتغالی پس از عبور از دروازه‌بان حریف، توپ را به سمت دروازه خالی شلیک کرد، ولی سرعت کم شوت او باعث شد تا عبدالله یوسف، بازیکن الباطن با تکلی به موقع، توپ را از روی خط دروازه برگرداند.

این گل تا دقیقه ۹۰ پابرجا ماند و تیم قعرنشین الباطن که از ۱۸ بازی قبلی صاحب یک پیروزی و ۱۴ شکست بود و تنها شش امتیاز داشت، در آستانه خلق یک شگفتی بود، ولی زمانیکه داور چهارم تابلوی اعلام وقت‌های تلف شده را بالا برد و عدد ۱۲ را نشان داد، زدراکو لوگاروسیچ سرمربی الباطن به‌خوبی می‌دانست که چه بلایی در انتظار او و تیمش است و در اعتراض به این مسئله، شروع به دست‌زدن کرد.

حملات النصر سرانجام در سومین دقیقه از وقت‌های تلف‌شده نتیجه داد. ارسال دیدنی گوستاوو از سمت راست، با عبور از همه بازیکنان دو تیم، به عبدالرحمن غریب رسید و او با قرار از پشت خط دفاعی حریف، با یک شوت تک‌ضرب، دروازه الباطن را گشود تا کار به تساوی کشیده شود.

النصر که قصد نداشت برابر تیم قعرنشین لیگ امتیاز از دست داد، حملات خود برای رسیدن به گل دوم را از سر گرفت. در دقیقه ۱۰۲ و دوازدهمین دقیقه از وقت‌های تلف‌شده، ارسال عبدالرحمن غریب با تأثیرگذاری عبدالله مادو در دهانه دروازه به محمد آل‌فتیل رسید و او نیز با یک شوت پای‌چپ، دروازه میهمان را برای بار دوم باز کرد تا مرسول پارک غرق در شادی شود.

در شرایطی که تمامی توجهات به رونالدو دوخته شده بود، اما گل سوم را باز هم یک بازیکن دیگر به ثمر رساند تا کامبک رویایی النصر در وقت‌های تلف‌شده شیرین‌تر شود. در دقیقه ۱۰۴ و روی یک ضدحمله، عبدالرحمن غریب، ستاره النصر در بازی امشب، با یک پاس دیدنی به سمت راست، محمد مران را در موقعیت شوت‌زنی قرار داد که این بازیکن نیز با یک ضربه دقیق به گوشه دروازه، گل سوم را به ثمر رساند تا پیروزی النصر تکمیل شود.

اما نکته عجیب در این بازی تصمیم داور برای گرفتن ۱۲ دقیقه وقت‌اضافه بود. به‌همین خاطر این برد عجیب و غریب یاران رونالدو در وقت‌های اضافه از سوی رئیس باشگاه الباطن زیر سوال رفت.

النصر تبانی کرد یا حریف! / پای الباطن وسط تبانی‌های لیگ عربستان؟ +عکس

الحویدی، رئیس باشگاه الباطن با تمسخر سامی الجریس، داور مسابقه، به او توصیه کرد با توجه به توانایی‌های فوق‌العاده‌ای که در این مسابقه از خود نشان داد، هدایت مسابقات جام جهانی را بر عهده بگیرد و گفت: آنچه امروز رخ داد مسخره بود، و ما نیمه دوم را بازی کردیم و اگر النصر (با رونالدو) پیروز نمی‌شد، ممکن بود تا ۱۷ دقیقه وقت اضافه بگیرد تا النصر برنده شود.

وی افزود: این داور نقش خود را در این مسابقه ایفا کرد و می‌دانید منظور من در اینجا چیست، النصر باید برنده می‌شد و این اتفاق افتاد! رئیس باشگاه الباطن به‌صورت مستقیم باشگاه النصر را به خریدن داور متهم کرد و شائبه تبانی در این بازی را مطرح کرد.

این درحالی است که پیش‌تر نیز در بازی الهلال و الباطن نیز دقیقاً همین اتفاق افتاده بود و داور بازی ۱۳ دقیقه وقت اضافه برای بازی در نظر گرفت که در دقایق تلف‌شده الهلال یک پنالتی به‌دست آورد و آندره کاریو دروازه الباطن را باز کرد. نکته عجیب دیگر این است که نتیجه آن بازی هم با دیدار شب گذشته مشابه بود و الباطن متحمل شکست سه بر یک برابر الهلال شد؛ حالا و پس از گذشت سه ماه در بازی النصر و الباطن این سناریو تکرار شد اما این مدیران الباطن هستند که معتقدند تبانی صورت گرفته است.

النصر تبانی کرد یا حریف! / پای الباطن وسط تبانی‌های لیگ عربستان؟ +عکس

کد خبر 645328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.