رویکرد جدید ایسلند برای تحقق هدف صفر کربن

کمپانی InstaVolt از حمایت خود از دولت ایسلند برای تحقق هدف صفر انتشار کربن از طریق توسعه ایستگاه‌های شارژ خودروهای الکتریکی خبر داده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کمپانی InstaVolt مدعی شده است که در آینده نزدیک به توسعه ۲۰۰ ایستگاه شارژ برای خودروهای الکتریکی در سراسر ایسلند خواهد پرداخت که تعداد بسیاری از آن‌ها قرار است در محدوده اطراف فرودگاه بین‌المللی کفلاویک در ریکیاویک و در نزدیکی جاذبه‌های شهری احداث شود. این اقدام به کاهش ۴۰ درصدی انتشار گاز کربن تا سال ۲۰۳۰ منجر خواهد شد، ضمن این‌که در تحقق هدف صفر انتشار این گاز پیش از زمان وعده داده شده، یعنی سال ۲۰۴۰، نقش مهمی ایفا خواهد کرد. مدیران ایسلند امیدوار هستند که اعمال این اقدام، علاوه بر بهبود کیفیت زندگی شهروندان در رونق اقتصادی شهر، از طریق کاهش هزینه‌های هنگفت برای کاهش کربن اثربخش باشد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که در حال حاضر حدود ۸۰ درصد از گردشگران سراسر شهرهای ایسلند برای بازدید از جاذبه‌ها، خودروهای الکتریکی کرایه می‌کنند که البته نبود ایستگاه شارژ کافی سفرهای آن‌ها را با اختلالات بسیاری مواجه می‌کند.

رویکرد جدید ایسلند برای تحقق هدف صفر کربن

به همین دلیل، مدیران ایسلند پیش‌بینی کرده‌اند که توسعه ایستگاه‌های شارژ خودروهای الکتریکی علاوه بر کمک به کاهش انتشار کربن، در جذب گردشگران به پایتخت و سایر شهرها بسیار اثربخش خواهد بود چراکه قرار است اغلب آن‌ها در مکان‌هایی با بیشترین امکان عبور و مرور مسافران، نظیر فرودگاه‌ها و ترمینال‌ها نصب شود که به دنبال آن، قابلیت شارژ وسایل نقلیه را تسهیل خواهد شد و انگیزه گردشگران را به ادامه بازدید از جاذبه‌های مختلف افزایش خواهد یافت.

جالب است بدانید که کمپانی InstaVolt مدعی شده است که دولت ایسلند را در احداث زیرساخت‌های مربوط به ایستگاه‌های شارژ خودروها یاری خواهد کرد، چراکه این اقدام را برای اعمال مرحله بعدی ضروری دانسته است.

هتل Aðaltorg Courtyard Marriott در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی کفلاویک میزبان ۲۰ ایستگاه شارژ خودروهای الکتریکی خواهد بود و جایگاه بزرگ‌ترین ایستگاه شارژ کشور را از آن خود خواهد کرد، ضمن این‌که تمام این زیرساخت‌ها از قابلیت شارژ سریع خودروهای الکتریکی برخوردار خواهد بود.

رویکرد جدید ایسلند برای تحقق هدف صفر کربن

کد خبر 645318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.