باید در ارائه تصویر مطلوب و ملموس شهدا بکوشیم

سردار کوشکی گفت: ضعف اصلی و مشکل فرهنگی کشور ما در ارائه تصویر مطلوب در سبک زندگی شهداست؛ باید انتقال مفاهیم شهدا به صورت ملموس در دستور کار قرار بگیرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از دفاع‌پرس، سردار سرتیپ دوم پاسدار سعید کوشکی‌جهرمی در نشست شورای حفظ آثار دفاع مقدس شهرستان اقلید که با هدف بررسی، جانمایی یا ساماندهی یادمان شهدای گمنام این شهرستان با حضور امام جمعه، فرماندار و سایر مدیران این شهرستان برگزار شد، ضمن تبریک ایام و اعیاد شعبانیه، ماه مبارک شعبان و اعیاد آن را دروازه ورود به ماه مبارک رمضان و سفره پرفیض و برکت حق دانست و اظهار کرد: ضعف اصلی و مشکل فرهنگی کشور ما در ارائه تصویر مطلوب در سبک زندگی شهداست و همه ما کوتاهی کرده‌ایم و انتقال مفاهیم شهدا به صورت ملموس باید در دستور کار قرار بگیرد.

وی افزود: امیدواریم که خداوند ما را رهروان خوبی برای شهدا قرار بدهد و سبک زندگی شهدا و عمل کردن و حرکت کردن در مسیر و سیره شهدا را به عنوان راه میانبر رسیدن به سعادت الگوی خود قرار بدهیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس ابراز امیدواری کرد که مسئولان در مسیری که به برکت خون شهدا جهت خدمت در اختیارشان قرار داده شده است، توفیق یابند.

وی با بیان اینکه شهدا «عِندَ ربهم یُرزَقون» هستند و روح آن‌ها از کار ما دستگیری می‌کند، اخلاص در عمل و سپس دوری از خودخواهی را به عنوان دو ویژگی اساسی شهدا برشمرده و افزود: رضای خدا و عزت نظام و میهن برای آن‌ها مهم‌تر از هر چیز دیگری بود.

سردار کوشکی تاکید کرد: این شهدا اگرچه گمنام و نزد ما میهمان هستند، اما خوشنام و حاضر و ناظر بر اعمال ما هستند.

وی با تاکید بر اینکه جلسات هیئت رزمندگان باید جدی گرفته شود، افزود: باید از ظرفیت فرهنگی هیئت رزمندگان و یادمان شهدا که قبله‌گاه فرهنگی هستند، استفاده شود تا مردم با عظمت روحی و ایثارگری خانواده و والدین شهدا نیز آشنا شوند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس با بیان اینکه فرماندار هر شهر رئیس شورای حفظ آثار دفاع مقدس آن شهرستان و رئیس هیئت امنای یادمان شهدا است و باید امور را به خوبی پیش ببرد، افزود: یادمان شهدا ۹ عنصر اساسی دارد که آب، برق و جاده دسترسی سه عنصر اصلی است که به کمک دستگاه‌های اداری باید تأمین شود و فضای سبز شهری، نورپردازی، فضا و محوطه یادمان، سازه یادمان، گالری حدوداً ۳۰۰ متری جهت انتقال فرهنگ شهدا و سرویس بهداشتی از جمله این عناصر است که باید در طرح مشخص شود.

این مسئول در پایان ضمن تجلیل از شهرستان اقلید در زمینه پیشرفت کتاب نقش اقلید در دفاع مقدس گفت: جا دارد از فرماندار اقلید تجلیل شود و این مسیر را با قوت ادامه بدهد.

کد خبر 645270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.