جمع‌آوری ۱۷۷ قلاده سگ بلاصاحب از سطح منطقه ۵ اصفهان

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان گفت: طی بستن قرارداد با پیمانکار و هماهنگی‌های صورت گرفته با مرکز حامیان حیوانات، از ابتدای سال‌ جاری تاکنون ۱۷۷ قلاده سگ ولگرد از سطح این منطقه جمع‌آوری و طبق دستورالعمل اجرایی کنترل جمعیت سگ‌های بلاصاحب به پناهگاه منتقل شدند.

به گزارش ایمنا، حسین کارگر با بیان اینکه بر اساس دستورالعمل وزارت کشور از سال ۱۳۸۷، طرح زنده‌گیری و عقیم‌سازی سگ‌های ولگرد پیشنهاد و تدوین شده است، اظهار کرد: امروزه توجه به بهداشت شهری، سلامت شهروندان و محیط زیست شهر امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است و در اولویت برنامه‌های مدیریت شهری قرار دارد.

وی از استمرار طرح زنده‌گیری سگ‌های بلاصاحب خبر داد و افزود: بر اساس مفاد بند ۱۵ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، جمع‌آوری حیوانات بلاصاحب و دفع حیوانات مریض و مزاحم جزو وظایف شهرداری‌ها است، از این‌رو شهروندان در صورت مشاهده سگ‌های بلاصاحب با سامانه ۱۳۷ تماس بگیرند تا اکیپ مربوطه در اسرع وقت نسبت به جمع‌آوری آن‌ها اقدام کنند.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان تصریح کرد: در این راستا ضمن بستن قرارداد با پیمانکار و هماهنگی‌های صورت گرفته با مرکز حامیان حیوانات، از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۷۷ قلاده سگ ولگرد جمع‌آوری و طبق دستورالعمل اجرایی کنترل جمعیت سگ‌های بلاصاحب به پناهگاه منتقل شدند؛ سگ‌ها در این مکان پس از واکسیناسیون و انگل‌زدایی آماده عقیم‌سازی و سپس پلاک‌کوبی می‌شوند.

وی با بیان اینکه بیشترین تجمع سگ‌های ولگرد در سپاهان شهر، کوی سپاهان کوی امام جعفر صادق (ع) و شهدای صفه است، گفت: همکاری نکردن حامیان حیوانات، مهمترین مشکل در جمع‌آوری سگ‌ها است، حتی هنگام زنده‌گیری سگ‌ها با مخالفت این گروه روبه‌رو می‌شویم که این دلسوزی‌های بی‌مورد در کار ما خلل ایجاد می‌کند.

کد خبر 645251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.