پارلمان شهری جهان در هفته‌ای که گذشت

عناوین این هفته پارلمان شهری جهان را در این بسته خبری ایمنا بخوانید.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، «تصویب لایحه محدودیت مسکن‌سازی در کمربند سبز انگلستان»، «آغاز جنگ نیویورک با زباله‌های پلاستیکی»، «تصویب طرح اقدام برای مسکن جدید در میسیساگا»، «طرح جدید آمستردام برای مقابله با بحران مسکن» و «ممنوعیت تبعیض طبقاتی در سیاتل»، عناوین بسته خبری این هفته پارلمان شهری جهان است.

لایحه محدودیت مسکن‌سازی در کمربند سبز انگلستان تصویب شد

شورای شهر تونبریج و مالینگ در پاسخ به رایزنی در مورد لایحه بهبود و بازسازی شهر، حمایت گسترده خود را از اصلاحات برنامه‌ریزی‌شده برای سیاست‌های موجود در این زمینه ارائه داد که شوراهای محلی ملزم به پیروی از آن‌ها هستند. یکی از عناصر کلیدی این لایحه پیشنهادی برای ارائه اختیارات بیشتر به مقامات برنامه‌ریزی محلی در مورد اهداف مسکن شهر است. لایحه یادشده همچنین دربردارنده برنامه‌هایی برای محدود کردن استفاده از زمین‌های کمربند سبز و تقویت فرصت‌ها برای افراد دخیل است تا تأثیرگذاری آن‌ها را بر تصمیم‌گیری‌هایی که روی برنامه‌ریزی‌های منطقه اثر می‌گذارد، افزایش دهد.

شورا از این اقدامات و پیشنهادهای ارائه‌شده به‌منظور اصلاح الزامات برای مقامات محلی حمایت کرد که نشان می‌دهد زمین‌های منطقه در محدوده زمانی پنج‌ساله در دسترس بخش‌های مربوطه برای مسکن‌سازی قرار خواهد گرفت.

شورا همچنین مطرح کرد که برای مسکن‌سازی هدف ۱۶ هزار واحدی تعیین شده است که رایزنی شورا با جلب حمایت بیش از چهار هزار نظر موافق مسیر را به‌سمت برگزاری رایزنی‌های بیشتر درباره برنامه‌ریزی‌ها هدایت می‌کند.

نیویورک به جنگ زباله‌های پلاستیکی می‌رود

شورای شهر نیویورک با تصویب قانونی که از تولید حجم زیادی از زباله‌های پلاستیکی و غیرقابل بازیافت در غذاخوری‌های شهر جلوگیری می‌کند، به جنگ زباله‌های پلاستیکی بیشتر رفت.

سالانه بیش از ۲۰ هزار تن زباله پلاستیکی در نیویورک دور ریخته می‌شود. این زباله‌ها یا به کوره‌های زباله‌سوزی و محل‌های دفن زباله مشکل‌ساز زیست‌محیطی می‌رود یا در خیابان‌ها، سواحل شهری، پارک‌ها و آبراه‌ها رها می‌شود. از سوی دیگر محصولات پلاستیکی یک‌بار مصرف با استفاده از سوخت فسیلی تولید می‌شود که این سوخت‌ها در هر مرحله از زندگی خود، از استخراج و حمل‌ونقل گرفته تا سوختن و دفع شدن، مشکلات زیست‌محیطی و بهداشتی بی‌شماری ایجاد می‌کند.

شورای شهر نیویورک به این ترتیب از تصویب قانونی خبر داد که مطابق با آن رستوران‌ها و سایر مؤسسات خدمات غذایی شهر ملزم هستند که ظروف پلاستیکی، بشقاب‌، فنجان‌، لیوان، بسته‌های چاشنی و دستمال سفره را تنها در صورت درخواست از سوی مشتریان ارائه دهند.

شورا خاطرنشان کرد که قانون جدید یکی از چندین گام مورد نیاز برای شروع معکوس کردن این روند است و اجرای آن خبر خوبی برای همه کسانی به‌شمار می‌رود که یک کشوی آشپزخانه پر از چنگال‌های پلاستیکی، بسته‌های سس کچاپ و چاشنی ناخواسته دارند و از دور انداختن آن‌ها و ایجاد زباله بیشتر احساس گناه می‌کنند.

میسیساگا طرح اقدام برای مسکن جدید را تصویب کرد

شورای شهر میسیساگا برنامه اقدام جامع شهر برای مسکن جدید را تصویب کرد. این طرح شامل پنج هدف و ۲۳ اقدام است که برای افزایش عرضه مسکن، ساده‌سازی تصویب‌نامه‌های توسعه و ساختمان و بهبود قیمت‌ها طراحی شده است و توضیح می‌دهد که در چه مواردی حمایت بخش خصوصی و دولتی برای رسیدن به توسعه سریع ضروری است.

شورای شهر تأکید کرد که با این طرح جدید، شهر میسیساگا یک بار دیگر پیام روشن خود را مبنی بر استقبال از رشد و آمادگی برای ساخت مسکن‌های بیشتر برای هر آن‌کس که این شهر را خانه خود می‌داند، به همه ارسال می‌کند.

شورای شهر هدف خود را حصول اطمینان از این امر اعلام کرد که شهر در کنار رشد، مکانی باشد که خانواده‌ها دوست دارند در آن زندگی و کار کنند و خانواده‌ای برای نسل‌های آینده تشکیل دهند.

طرح جدید آمستردام برای مقابله با بحران مسکن

شورای شهر آمستردام اعلام کرد که طرح جدیدی را برای مقابله با بحران مسکن تصویب کرده است، چراکه بازار مسکن و اجاره در این شهر گران و رقابتی و جمعیت آن در چند دهه گذشته به‌طور قابل‌توجهی افزایش یافته است. بنابراین با توجه به روبه‌رویی آمستردام با کمبود شدید مسکن، شورای شهر طرح جدیدی را برای مقابله با بحران جاری و رفع کمبود مسکن تا سال ۲۰۴۰ ارائه کرده است.

شورا در این راستا از طرح «رویکرد آمستردام به مسکن عمومی» رونمایی کرد که به‌طور خاص به‌عنوان یک طرح موقت برای مقابله با بحران مسکن در شهر طراحی شده است و به‌طور اساسی بر بهبود فرصت‌های مسکن برای سالمندان و خانواده‌هایی با حقوق کم تا متوسط تمرکز دارد.

شورای شهر آمستردام ضمن معرفی اهداف کلیدی این رویکرد، اعلام کرد که در حال کار روی برنامه‌هایی است که شرایط ساکنان مسکن‌های اجتماعی شهر را برای خانه‌دار شدن مورد توجه قرار می‌دهد و خانواده‌های ساکن در خانه‌های بزرگ را ملزم می‌کند پس از مستقل شدن فرزندان خود به خانه‌های کوچک‌تر نقل مکان کنند.

شورا امیدوار است که با ساخت ۱۰۰ ملک مقرون‌به‌صرفه برای افراد مسن این افراد را تشویق کند به املاک کوچک‌تر نقل مکان کنند و خانه‌های بزرگ‌تر را برای خانواده‌ها بگذارند. این خانواده‌ها نیز با نقل مکان، خانه‌های کوچک‌تر را برای زوج‌های جوان یا جوانان مستقل خالی کنند.

ممنوعیت تبعیض طبقاتی در سیاتل

شورای شهر سیاتل با افزودن نظام طبقاتی به قوانین ضد تبعیض شهر، به نخستین شهر ایالات‌متحده تبدیل شد که تبعیض طبقاتی را ممنوع کرد. به این ترتیب سیاتل نخستین شهر در جهان به‌شمار می‌رود که چنین قانونی را در خارج از جنوب آسیا به تصویب رسانده است.

شورای شهر مطرح کرد که تبعیض طبقاتی در سیاتل بسیار واقعی است و مدت‌ها است درخواست‌ها برای غیرقانونی شدن تبعیض از حیث طبقه و تقسیم‌بندی افراد بر اساس محل تولد یا تبار نژادی در میان جوامع دیاسپورای جنوب آسیا در ایالات‌متحده افزایش یافته است، اما این درخواست‌ها از نظر برخی آمریکایی‌های هندو که باور دارند این قوانین به زیان اقشار خاص جوامع است، با مخالفت مواجه شد. (دیاسپورا یا جوامع دور از وطن به جمعیت پراکنده، مهاجر یا پناهنده‌ای اطلاق می‌شود که در سراسر دنیا پراکنده هستند و دور از خانه و کاشانه اصلی خود زندگی می‌کنند.)

شورای شهر افزود که تنش‌های درونی میان مخالفان و موافقان این قانون در آخرین جلسه استماع عمومی شورا بالا گرفت، در نهایت صدای موافقان طرح ممنوعیت تبعیض طبقاتی بلندتر از مخالفان آن شنیده شد و به این ترتیب اضافه شدن نظام طبقاتی به قوانین ضد تبعیض شهر به تصویب شورا رسید.

کد خبر 645214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.